printlogo


کد خبر: 220196تاریخ: 1399/3/12 00:00
اخبار

خطر استفاده از لنز چشمی در شرایط کرونایی
کارشناسان تاکید کردند در صورت استفاده از لنزهای تماسی و عینک لازم است نکات ایمنی مرتبط با کروناویروس جدید در نظر گرفته شود. به گزارش ایسنا، در حالی که متخصصان آکادمی چشم‌پزشکی آمریکا محدود کردن استفاده از لنزهای تماسی را در شرایط فعلی توصیه کرده‌ و جایگزین کردن عینک را در زمان همه‌گیری بیماری «کووید-۱۹» پیشنهاد داده‌اند، انجمن اپتومتریست آمریکا اعلام کرده است شواهدی مبنی بر تاثیر استفاده از لنزهای تماسی بر افزایش خطر ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» وجود ندارد. دکتر دنیل ناتالی، اپتومتریست در بالتیمور آمریکا گفت: با شست‌وشوی صحیح دست‌ها پیش از قرار دادن لنزها داخل چشم و خارج کردن آن، پاکسازی صحیح لنزها و خودداری از تماس دست‌ها با چشم می‌توان از بی‌خطر بودن استفاده از لنزها در دوران همه‌گیری «کووید-۱۹» اطمینان حاصل کرد. به گفته کارشناسان در صورت بروز علائم مشابه با سرماخوردگی و آنفلوآنزا لازم است از قرار دادن لنزهای تماسی در چشم‌ها خودداری شود. 
***
احتمال برچیده شدن «پل حافظ» از ماه آینده
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از بررسی روش‌های اجرایی به منظور برچیدن پل حافظ خبر داد. صفا صبوری‌دیلمی از موافقت پلیس راهور با برچیدن پل سواره‌روی فلزی حافظ خبر داد و گفت: در حال حاضر 3 گزینه اجرایی برای جمع‌آوری پل حافظ در حال بررسی است که به طور اجمالی شامل انسداد کامل خیابان حافظ در بخش حدفاصل خیابان کریم‌خان زند تا خیابان انقلاب، انسداد شبانه پل با امکان تردد در کنارگذرها و انسداد شبانه پل به همراه انسداد کنارگذر شرقی در طول روز می‌شود. وی با بیان آنکه مسیرهای جایگزین ترافیکی به منظور تامین رفاه حال شهروندان در زمان جمع‌آوری پل حافظ، متناسب با گزینه اجرایی نهایی تعریف و اطلاع‌رسانی خواهد شد، ابراز امیدواری کرد عملیات برچیدن پل مذکور از اوایل تیرماه آغاز شده و در نهایت تا نیمه شهریورماه سال جاری به سرانجام برسد. 
***
ضرورت برگزار نشدن تجمعات در دوران کرونا
سازمان جهانی بهداشت (WHO) دستورالعمل جدیدی را برای برگزاری مراسم در فضای باز و تجمعات منتشر کرد. به گزارش ایسنا، طبق این دستورالعمل، برگزاری مراسم در فضای باز، اجازه حضور تنها به افراد سالم و ورودی‌های متعدد به کاهش احتمال شیوع بیماری کمک می‌کند. در این دستورالعمل آمده است: در دوران همه‌گیری بیماری «کووید-۱۹» برگزاری تجمعات می‌تواند انتقال ویروس را افزایش و ظرفیت واکنش کشور میزبان را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین از آنجایی که تجمعات با پیامدهای حائز اهمیت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی همراه است، مقامات باید اهمیت و ضرورت برگزاری مراسم را ارزیابی کرده و تمام خطراتی که ممکن است متوجه سلامت عمومی باشد در نظر گرفته شده و به حداقل رسانده شود. 
***
کلاهبرداری با ترفند «اینترنت ارزان‌قیمت به دلیل کرونا»
معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا درباره کلاهبرداری مجرمان سایبری با ترفند «دریافت اینترنت ارزان‌قیمت به دلیل کرونا» به شهروندان هشدار داد. به گزارش ایلنا، سرهنگ  «رامین پاشایی» گفت: در حالی که این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و تلاش برای جلوگیری از گسترش هرچه بیشتر آن، مردم تصمیم به خانه‌نشینی گرفته‌اند، متاسفانه عده‌ای هم از این معضل سوءاستفاده کرده و اقدام به فریب کاربران با وعده اینترنت رایگان می‌کنند. وی ادامه داد: در این روش، پیامی در گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که برای دریافت اینترنت رایگانی که به مدت ۶۰ روز برای هر اپراتور تلفن همراه ارائه شده، می‌توانید روی لینکی که در پیام هست، کلیک کنید. وی با اشاره به اینکه اینترنت رایگان فقط برای مشترکان اینترنت ثابت یا اینترنت خانگی است و ‌اینترنت همراه و سیار رایگان نیست، بیان داشت: کاربران نباید به هیچ وجه فریب این دست تبلیغات اعم از دریافت شارژ رایگان، دریافت حجم اینترنت رایگان، اد کن جایزه بگیر و... بخورند و به هیچ وجه اقدام به نصب اینگونه نرم‌افزارها نکنند. 
***
دستور رئیس سازمان پزشکی قانونی برای رسیدگی به پرونده آسیه پناهی
رئیس سازمان پزشکی قانونی دستورات لازم جهت پیگیری پرونده آسیه پناهی را صادر کرد. به گزارش موج، عباس مسجدی‌آرانی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور به همراه حسین شمسیانی، مشاور عالی این سازمان، دیروز در سفر به استان کرمانشاه به صورت سرزده از اداره کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه بازدید کردند. رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در سفر به استان کرمانشاه، ضمن بازدید از اداره کل پزشکی قانونی استان در جریان مراحل تخصصی تعیین علت فوت و روند رسیدگی به پرونده مرحوم «آسیه پناهی» زن کپرنشین کرمانشاهی قرار گرفت و دستورات لازم را درباره به کار گرفتن نهایت سرعت و دقت در اعلام نتیجه این پرونده صادر کرد. مسجدی در سفر به کرمانشاه با حضور در اداره کل پزشکی قانونی استان، از بخش‌های مختلف این اداره کل بازدید و با کارکنان و مراجعان این اداره کل دیدار و گفت‌وگو کرد.

Page Generated in 0/0102 sec