printlogo


کد خبر: 220197تاریخ: 1399/3/12 00:00
تعداد مبتلایان «کووید - 19» در کشور به 151466 و شمار قربانیان به 7797 نفر رسید
کرونا هنوز عادی نشده

گروه اجتماعی: استان خوزستان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و 20 شهر این استان روزهای پرالتهاب کرونایی را می‌گذرانند. استان‌های اصفهان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، لرستان، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان‌وبلوچستان نیز در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند. به گزارش «وطن ‌امروز»، دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از ظهر شنبه تا ظهر یکشنبه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و ۵۱۶ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی شدند. به گفته وی، از بین مبتلایان جدید، ۵۱۱ مورد بستری و ۲ هزار و ۵ مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. به این ترتیب مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به ۱۵۱ هزار و ۴۶۶ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار «کووید-19» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۷هزار و ۷۹۷ نفر رسید. وی افزود: خوشبختانه تاکنون ۱۱۸ هزار و ۸۴۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 
به گفته وی، ۲۵۲۷ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» همچنان در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. جهانپور همچنین گفت: تاکنون ۹۳۵ هزار و ۸۹۴ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است. 
 
* کرونا عادی نشده
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم به سمت عادی شدن کرونا رفته‌اند و بزرگ‌ترین ترس ما عادی شدن کروناست که بسیار خطرناک‌تر از خود ویروس محسوب می‌شود. علیرضا رییسی روز یکشنبه در نشست خبری ویدئوکنفرانسی که در وزارت بهداشت برگزار شد، در پاسخ به سوال ایرنا درباره عادی شدن شرایط کرونا برای مردم افزود: ۸۲ درصد مردم در کشور تا 3 هفته پیش پروتکل‌ها را رعایت می‌کردند و بدترین شهر، تهران بود. استانی که پروتکل‌ها را کمتر رعایت می‌کرد نیز استان خوزستان بود.  وی ادامه داد: اگر فردی بخواهد از مترو استفاده  کند و ماسک نداشته باشد حتما در خطر است. بنابراین باید حساب‌شده پیش برویم. دنیا هم به سمت بازگشایی رفته است. کره‌جنوبی که خیلی خوب عمل کرده بود نیز چند روز قبل به سمت تعطیلی دوباره مدرسه‌ها رفت. یعنی مدرسه‌ها را بازگشایی کرده بودند و دچار مشکل شدند و دوباره مدارس بسته شد. در انگلستان هم به این نتیجه رسیدند که طرح غربالگری را شروع کنند. در سوئد هیچ کدام از این مدل‌ها اجرا نشد و از ابتدا همه مکان‌ها باز بود اما توصیه شد که افراد در معرض خطر و مسن در جمع‌ها حاضر نشوند. 
معاون وزیر بهداشت درباره افزایش تعداد مبتلایان هم گفت: قدرت بیماری‌زایی این ویروس کم نشده و در حال گردش است. در کشور ما، تست‌های سرپایی بشدت افزایش یافته و ۲۰۰ هزار تست در این مدت انجام شده است. کسانی که علائم بسیار خفیف داشتند هم در مراحل اولیه شناخته شده‌اند. از هر صد نفر، تست حدود ۱۰ تا ۱۲ نفر مثبت می‌شود که نیازی به بستری بیمارستانی ندارند و می‌توانند در منزل خود قرنطینه شوند و با درمان‌های سرپایی کاملا بهبود پیدا کنند. 

Page Generated in 0/0054 sec