printlogo


کد خبر: 220206تاریخ: 1399/3/12 00:00
اخبار

مسلح کردن گروه‌های مقاومت اولین اقدام شهید سلیمانی در سپاه قدس بود
سردار جعفری، فرمانده سابق سپاه پاسداران در گفت‌وگو با ویژه‌نامه مکتب حاج‌قاسم درباره اولین اقدامات فرمانده شهید نیروی قدس سپاه در این نیرو گفت: اولین اقدام شهید سلیمانی حمایت از حزب‌الله لبنان و مردم مظلوم فلسطین و غزه بود. این اقدامات یعنی انتقال تجربیاتی که ما از دفاع ‌مقدس و مقابله با ناامنی‌ها در داخل کشور خودمان داشتیم. بعد کمک به تجهیز آنها و آموزش نحوه مسلح و تجهیز شدن، نحوه ساختن سلاح و حتی موشک بود. آموزش تاکتیک‌های جنگی به نیروهای مردمی حزب‌الله و آموزش‌های مربوط به تکنیک‌های ساخت سلاح‌های مردمی و موشک‌های مختلف و انتقال این تسلیحات به حزب‌الله لبنان و مردم غزه که در محاصره بودند، اثرات خود را بعدها نشان داد. همین کمک‌ها باعث شد در سال ۱۳۸۵ که جنگ ۳۳ روزه پیش آمد حزب‌الله بتواند ارتش رژیم صهیونیستی را شکست بدهد. این یک اقدام بسیار تعیین‌کننده و اساسی برای انقلاب اسلامی بود. 
***
وزیر کشور:
45 نفر از کشته‌شدگان آبان با سلاح غیرسازمانی شهید شدند
وزیر کشور در یک برنامه تلویزیونی درباره نحوه مقابله با اعتراضات آبان سال گذشته گفت: در اعتراضات آبان هیچ مقابله مسلحانه‌ای با مردم نشد و به خویشتن‌داری و مراعات توصیه می‌شد و اسناد آن هم موجود است. ولی وقتی به پاسگاه حمله می‌کنند، باید با آنها مقابله شود زیرا اگر نیروی انتظامی دفاع نکند، مردم قربانی می‌شوند. امنیت کشور برای ما ارزش دارد و در چارچوب قانون باید از امنیت کشور دفاع شود. اگر تخلفی هم در این زمینه شده، رسیدگی شده است. رهبری هم به دبیرخانه شورای امنیت ملی دستور بررسی حوادث آبان را داده‌اند. نیروهای مسلح هم گزارش‌های مختلفی در این زمینه ارائه کرده است. من هم چندین گزارش ارائه کرده‌ام. رحمانی‌فضلی گفت: همین روزها تعداد کشته‌های آبان اعلام می‌شود. وی افزود: حوادث غمباری رخ داد و ۴۰ یا ۴۵ نفر یعنی حدود ۲۰ درصد کشته‌شدگان، افرادی بودند که با سلاح‌هایی کشته شدند که سلاح سازمانی نبود و آنها شهید شدند. الان ترامپ می‌گوید با سگ شکاری به مقابله با معترضان می‌رود ولی می‌گویند چون رحمانی دستور قطع اینترنت را داده است، تحریم می‌شود. 
***
تصمیم جدید ایران درباره جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی
در واکنش به تاخیر طرف اوکراینی، ایران احتمالا جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را به فرانسه ارسال می‌کند. به گزارش ایسنا، مقامات ایرانی در واکنش به تاخیر طرف اوکراینی در پاسخ به پیشنهاد ایران درباره جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی و همچنین روشن شدن گام‌های بعدی اقدام در این زمینه، تصمیم گرفته‌اند جعبه سیاه این هواپیما را به کشور دیگری (احتمالا فرانسه) ارسال کنند. 
***
ابوترابی: واعظی وزیر بهداشت را تهدید کرده استعفا کند
ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس گفت: از منبع موثق شنیدیم که محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور دکتر نمکی، وزیر بهداشت را تهدید کرده در صورتی که با دولت هماهنگ نباشد، باید استعفا کند. وی افزود: واعظی در این تهدید به دکتر نمکی گفته چرا از رئیس‌جمهور در بحث مقابله با کرونا تقدیر و تشکر نکرده است در حالی که رئیس‌جمهور زحمات زیادی(!) کشیده است؟ به گزارش فارس، ‌رضا رحمانی که 22 اردیبهشت با حکم حسن روحانی، رئیس‌جمهور جای خود را به حسین مدرس خیابانی داد و از وزارت صنعت، معدن و تجارت کنار رفت در نامه‌ای به روحانی تصریح کرده بود محمود واعظی با او تماس گرفته و تهدید کرده در صورت رای نیاوردن طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس شورای اسلامی، وی برکنار خواهد شد. وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت در ادامه نامه خود به رئیس دولت دوازدهم خاطرنشان کرده بود واعظی همچنین در تماس دیگری به وی اعلام کرده استعفا کند.
***
فرمانده ارتش:
ارتقای توان رزمی در دستور کار دائم ماست
فرمانده کل ارتش در بازدید از قرارگاه عملیاتی لشکر۲۳ تکاور ولایت و ارزیابی توان رزمی یگان‌های ۲۲۳ نیروی مخصوص و ۱۲۳ متحرک هجومی نزاجا گفت: ارتقای کیفی و کمی توان و آمادگی رزمی، تعالی معنوی و بصیرتی و رفع نیازهای معیشتی، 3 ماموریت اصلی ما است که باید در همه رده‌ها نسبت به آن اهتمام کافی وجود داشته باشد. به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی گفت: همه باید حداکثر توان خود را به کار بگیریم تا عدالت را رعایت کرده و از خداوند متعال توفیق اجرای عدالت مسألت کنیم. وی در ادامه به ارتقای توان و آمادگی رزمی و معنوی و بصیرت اشاره کرد و افزود: ارتقای توان رزمی هم از نظر کیفیت و هم کمیت و متناسب با ماموریت و تهدیدات در دستور کار دائم ما است. ارتقای آمادگی رزمی به این معنی که آنچه را داریم به بهترین شکل نگهداری و آماده کنیم و به بهترین شکل به کار بگیریم، این وظیفه همه رده‌های فرماندهی است. 

Page Generated in 0/0062 sec