printlogo


کد خبر: 220209تاریخ: 1399/3/12 00:00
نشان درجه یک هنری برای بهروز رضوی صدای ماندگار دوبله
بهروزی بهروز

مراسم تجلیل و اهدای مدرک درجه یک هنری کشور به بهروز رضوی، گوینده پیشکسوت رادیو روز گذشته با حضور مسؤولان برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، مراسم تجلیل و اهدای مدرک درجه یک هنری کشور به بهروز رضوی، نویسنده و گوینده پیشکسوت رادیو دیروز با حضور حمید شاه‌آبادی معاون صدا، محمد طباطبایی مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و جمعی از مدیران شبکه‌های رادیو برگزار شد؛ چهره‌ای که جنس صدایش او را در گویندگی و دوبله بسیار به شهرت رساند. ویژگی خاص او به عنوان گوینده رادیو همچون بسیاری از گویندگان هم‌دوره‌ای خود به دلیل دانش ادبی بالا، داشتن کمترین تپق در اجرا و برخورد فروتنانه وی با دیگر همکاران، بویژه کوچک‌تر‌ها و افراد کم‌تجربه‌تر مورد توجه است. او بازی در ۱۰ فیلم سینمایی و تلویزیونی مانند ردپایی بر شن، محموله، آب را گل نکنید، جست‌وجوگر، دادستان، شانس زندگی، یکبار برای همیشه، آبادانی‌ها، شعله‌های خشم و نجات‌یافتگان را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد.
در مراسم تقدیر از بهروز رضوی، شاه‌آبادی درباره او گفت: «برای رادیو توفیق است که امروز یکی از فرزندان خود را تجلیل می‌کند، در طول ۸۰ سال رادیو، شخصیت ارزشمندی مانند استاد بهروز رضوی را در درون خودش پرورش داده و به وجود آنها افتخار کرده است. اگر رادیو در عرصه رسانه، زندگی، آموزش، سرگرمی، مهارت و... در کشور تاثیرگذار است، به واسطه چهره‌های فرهیخته‌ای مانند بهروز رضوی است. واقعیت این است که استاد را به صدای او می‌شناسیم و جامعه هم با صدای او آشناست. صدا فقط ظرفی است که دانش، خرد، ادیب بودن، تسلط به شعر و ادبیات کهن را در کنار آن دریافت می‌کنیم. توانایی، مهارت و سواد ویژگی‌هایی است که در استاد وجود دارد و چنین شخصیتی در عرصه فرهنگی در کشور تاثیرگذار است...».
همچنین سیـــدمحمـد طباطبایی، مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: «بهروز رضوی فرهمند است و ادبیات را خوب می‌شناسد. وقتی شعر می‌خواند جان کلام را منتقل می‌کند، چرا که پشت آن دانش و مطالعه است. ایشان از معدود افرادی است که کتاب برایش ارزشمند است. اگر قرار باشد نریشن کتابی را اجرا کند بحث قیمت را مطرح نمی‌کند. امیدوارم در نسل‌های بعدی نیز همچون بهروز رضوی داشته باشیم. دست ما نباید خالی باشد و امیدوارم بهروز رضوی‌ها پرورش داده شوند. رادیو خانه بهروز رضوی است».
بهروز رضوی در بخش پایانی این مراسم ضمن تشکر از مدیران و دوستانش گفت: من در عمرم به جدم قسم نخوردم، برای همین دوستان نمی‌دانند سید هستم. هیچ وقت سعی نکرده‌ام از امکانات بهره‌برداری شخصی کنم. وی افزود: منیت در صدای من وجود ندارد و همیشه فکر کردم متن را به گونه‌ای بخوانم که جور دیگری نتوان خواند. الان خوشحال هستم مدیران به نکاتی توجه می‌کنند و انگار این نکات دیده می‌شود. من از آذر ۴۷ بدون وقفه در رادیو هستم، زمانی که وارد رادیو شدم، چون عاشق رادیو بودم همه را می‌شناختم. رادیو با من عجین است و علاقه‌مندی‌ام به رادیو دست من نیست. اهل خانه از دست من در عذاب بودند». رضوی خاطرنشان کرد: «رادیو گرم‌ترین رسانه است. شما می‌توانید همزمان با کار، رادیو گوش کنید و رادیو مزاحم دیگر فعالیت‌ها نیست». در پایان مراسم با حضور شاه‌آبادی، معاون صدا مدرک درجه یک هنری کشور تقدیم سید بهروز رضوی شد.

Page Generated in 0/0063 sec