printlogo


کد خبر: 220238تاریخ: 1399/3/13 00:00
اخبار

ارسال گزارش رئیس سازمان بازرسی به رئیس قوه‌قضائیه
مأموران شهرداری به «آسیه پناهی» اسپری فلفل زدند
رئیس سازمان بازرسی کل کشور به رئیس قوه‌قضائیه درباره پیگیری پرونده «آسیه پناهی» گزارش داد. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام درویشیان پیرامون بررسی‌های سازمان بازرسی در زمینه تخریب آلونک «آسیه پناهی» زن کرمانشاهی، گفت: ماموران شهرداری فاقد دستور قضایی تخریب بودند و برای اینکه مقاومت متوفی را بشکنند تا مانع تخریب آلونک نشود، از اسپری فلفل غیرمجاز استفاده کرده‌اند. درویشیان در جلسه شورای عالی قوه‌قضائیه پیرامون بررسی‌های سازمان بازرسی در زمینه تخریب آلونک زن کرمانشاهی، اظهار کرد: به محض اطلاع از این موضوع، هم سازمان بازرسی کل کشور و هم دادگستری استان کرمانشاه ورود کردند. وی به بیان چند نکته در این زمینه پرداخت و تصریح کرد: در اینکه زمین اوقافی بوده و تصرف شده و کاربری آن فضای سبز است و ساخت‌و‌ساز در آن از هر جهت غیرمجاز بوده، تردیدی وجود ندارد ولی برخورد ماموران شهرداری با این خانم و تعدادی از بستگانش که در محل حاضر بودند، غیرقابل قبول است. رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: مطابق بررسی‌های سازمان بازرسی و دادگستری، ماموران شهرداری برای اینکه مقاومت متوفی را بشکنند تا مانع تخریب آلونک نشود، از اسپری فلفل غیرمجاز استفاده کرده‌اند که با همین عنوان، تحت تعقیب دادگستری قرار گرفتند و قرار برای آنها صادر شده است. درویشیان با بیان اینکه ماموران شهرداری فاقد دستور قضایی تخریب بودند، گفت: البته این افراد به دستور کلی یکی از سرپرستان نواحی دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه که سال گذشته و برای مدت یک سال صادر شده بود و هنوز مهلت آن به اتمام نرسیده، استناد کرده‌اند و این درحالی است که مجوز مذکور صرفا برای جلوگیری از ساخت‌و‌ساز غیرمجاز صادر شده و برای تخریب نبوده که این موضوع هم یکی از موارد اتهامات است. وی از صدور دستورات لازم به بازرسی استان کرمانشاه برای پیگیری موارد مشابه از برخوردهایی که شهرداری انجام می‌دهد، خبر داد. رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین به تشریح پیگیری‌های سازمان بازرسی درباره وضعیت آب شرب دهستان غیزانیه پرداخت و گفت: مطالعات در این زمینه از سال ۸۰ شروع و پروژه در سال ۹۴ با اعتباری که از صندوق توسعه ملی تخصیص یافته، آغاز شده ولی هنوز به بهره‌برداری نرسیده و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. وی ادامه داد: بررسی‌ها از کوتاهی‌های مسؤولان مربوط در حوزه‌های مختلف از جمله آب و فاضلاب و شرکت‌های نفت و گازی که این پروژه در مسیر آنها بوده و بموقع اجازه اجرای پروژه را ندادند، حکایت دارد. درویشیان خاطرنشان کرد: تاکید شده تخلفات به صورت دقیق بررسی و مستند شود و برخورد لازم صورت گیرد. 
***
تمجید نماینده سازمان جهانی بهداشت از اقدامات ایران در مقابله با کرونا
نماینده سازمان جهانی بهداشت ‌گفت: ایران ‌در مقابله با کرونا پیشرو‌ است و توانسته ‌اقدامات خوبی در راستای آموزش به مردم و آگاه‌سازی عمومی در مبارزه با کرونا انجام دهد. به گزارش تسنیم، کریستوفر هاملمن دیروز در آیین افتتاح طرح ملی «هر خانه یک پایگاه سلامت» که در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان برگزار شد، اظهار داشت: کاهش چشمگیر بیماران مبتلا به کرونا در ایران نشان از مطلوب بودن اقدامات انجام‌شده در راستای مقابله با این ویروس خطرناک دارد. وی افزود: البته کاهش چشمگیر بیماران در ایران به‌ معنای پایان کرونا نیست و مقابله با این بیماری نیز پایان نیافته است. نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان باید مورد توجه قرار داشته باشد، چرا که این بیماری و ویروس همچنان وجود دارد و در صورت توجه نداشتن به مسائل بهداشتی می‌تواند دوباره فعال شود. هاملمن گفت: بازگشایی اماکن مختلف در دیگر نقاط جهان همچون ایران در حال انجام است و نکته قابل‌توجه این است که با لغو تعطیلی اماکن و مراکز مختلف در دیگر نقاط جهان موارد ابتلا به بیماری کرونا افزایش یافته ‌و این در حالی است که این موضوع در ایران کنترل شده است. وی بیان کرد: در ایران نسبت به آگاه‌سازی و آموزش به مردم در خانه در موضوع کرونا اقدامات بسیار خوبی انجام شده است. نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران در ادامه با اشاره به اجرای طرح ابتکاری «هر خانه یک پایگاه سلامت» از سوی ایران گفت: این طرح در افزایش دانش بهداشت خانواده‌ها بسیار اثرگذار است. همچنین این طرح در ارتقای آگاهی و مسؤولیت مدنی مردم در حوزه بیماری‌ها و بهداشت عمومی بسیار مهم و اثربخش است. 
***
آغاز غربالگری بینایی ۳ تا ۶ ساله‌ها از اواسط تیرماه
معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی از آغاز برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی ویژه کودکان ۳ تا ۶ ساله در نیمه تیرماه خبر داد. مینو رفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی کشور بعد از شیوع کرونا برای انجام غربالگری و برنامه‌های پیشگیری از معلولیت این سازمان به طور جداگانه پروتکل‌هایی تهیه کرده است، گفت: پروتکل غربالگری شنوایی کودکان از 2 هفته پیش تهیه و فرآیند آن مجددا آغاز شده است. وی با اشاره به اینکه غربالگری شنوایی کودکان بعد از تولد و در بیمارستان انجام می‌شود، توضیح داد: بعد از شیوع کرونا و شرایط خاص بیمارستان‌های کشور انجام این غربالگری برای مدتی متوقف شد اما بعد از تهیه پروتکل غربالگری در شرایط ویژه و ابلاغ آن به استان‌ها، انجام این فرآیند مجددا شروع شده است، البته این فرآیند در شرایط موجود به شکل پیچیده‌تر اما ایمن‌تر انجام می‌شود تا مشکلی برای نوزادان ایجاد نشود.

Page Generated in 0/0068 sec