printlogo


کد خبر: 220239تاریخ: 1399/3/13 00:00
تعداد مبتلایان «کووید-19» در کشور به 154445 و شمار قربانیان به 7878 نفر رسید
آمار کرونا دوباره خطرناک شد

گروه اجتماعی: آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد 78 درصد بیماران مشکوک به کرونا به صورت سرپایی درمان و برای درمان نهایی در منزل قرنطینه می‌شوند.
به گزارش «وطن ‌امروز»، آمارهای روزانه وزارت بهداشت نشان می‌دهد حال عمومی اکثر بیماران کرونایی در کشور طوری نیست که نیاز به بستری داشته باشند. به عنوان مثال دیروز 2979 مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شد و از این تعداد 652 نفر بستری و 78 درصد مبتلایان مرخص شدند.
البته تعداد بستری‌های دیروز بیشترین آمار بستری‌های رسمی از ابتدای سال محسوب می‌شود و تاکنون مراجع رسمی آمار بستری بیش از 600 مورد را اعلام نکرده بودند. همین آمار به همراه آمار مرگ‌و‌میر که به طور ناگهانی از کانال 60-50 مورد به 81 مورد رسید، نگرانی‌ها را بیشتر می‌کند. آخرین بار در 17 اردیبهشت ماه بود که آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا به بیش از 70 مورد رسیده بود اما آمار قربانیان دیروز به بیش از 80 مورد رسید تا صدای جامعه پزشکی رساتر شنیده شود.
آمار ابتلای ثبت شده دیروز در کشور نیز رکورد 2 ماهه را شکست و به 2979 مورد رسید.
کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار کرونا گفت:  از ظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه و براساس گزارش آزمایشگاه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی 2 هزار و ۹۷۹ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند. از بین مبتلایان جدید، ۶۵۲ مورد بستری و  2 هزار و ۳۲۷ (حدود ۷۸ درصد) از موارد سرپایی ویزیت شده و برای گذراندن دوره بیماری به منزل منتقل شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور به ۱۵۴ هزار و ۴۴۵ نفر رسید.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۸۱ بیمار دیگر مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور جان باختند و افزایش نسبی فوتی‌ها را شاهد هستیم که امیدواریم استثنایی باشد. از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون۷ هزار و ۸۷۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش‌ها تاکنون ۱۲۱ هزار و ۴ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند. ۲۵۷۸ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش‌های ‌آی‌سی‌یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.
وی گفت: تاکنون ۹۵۵ هزار و ۸۶۵ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است.
جهانپور گفت: رعایت پروتکل‌ها در دستور کار اغلب مردم است اما در برخی مناطق کشور متاسفانه نوعی سهل‌انگاری در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم استفاده از ماسک بویژه در مکان‌هایی که فاصله‌گذاری اجتماعی مقدور نیست را شاهد هستیم.
وی افزود: شکایت از برخی صنوف که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌اند هم داشته‌ایم. معاونت بهداشتی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی، رسیدگی به این شکایت‌ها را در دستور کار دارند و با توجه به تخلفاتی که در اماکن عمومی و اصناف گزارش شده برخی از این اماکن تعطیل شده‌ است که بزودی گزارش موارد برخورد با خاطیان در عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به اطلاع عموم خواهد رسید. 
 

Page Generated in 0/0074 sec