printlogo


کد خبر: 220249تاریخ: 1399/3/13 00:00
اخبار

پرداخت یارانه متولدان جدید مشروط شد
هیأت‌ وزیران در جلسه عصر روز یکشنبه با تصویب آیین‌نامه اجرایی هدفمندی یارانه‌ها، بار دیگر وزارت کار را مکلف کرد با کمک بانک‌های اطلاعاتی، 3 دهک بالای درآمدی یارانه‌بگیر را با ارائه دلیل و مدرک به افراد، شناسایی و به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها معرفی کند و این سازمان باید یارانه خانوارهای اعلامی را در اولین نوبت حذف کند. البته در این آیین‌نامه عنوان شده که افراد می‌توانند نسبت به این موضوع اعتراض کنند و با اعلام رضایت از دسترسی وزارت کار به اطلاعات بانکی خود اجازه بررسی اطلاعات و مستندات را بدهند و چنانچه واجد شرایط باشند، یارانه آنها پرداخت می‌شود. همچنین پرداخت یارانه نقدی به فرزندان متولد شده خانوارهای یارانه‌بگیر، مشروط به تایید وزارت کار و وجود منابع است، در حالی که پیش از این با تولد فرزند، یارانه نقدی بدون هیچ شروطی برای وی واریز می‌شد.
***
رشد 4/7 درصدی تعداد چک‌های برگشتی فروردین نسبت به اسفند
یک میلیون و 113 هزار فقره چک به ارزش ١٣١ هزار میلیارد ریال فروردین‌ماه ٩٩ در کل کشور برگشت داده شد که نسبت به ماه قبل از آن (اسفند 98) از نظر تعداد 4/7 درصد افزایش و از نظر مبلغ ٢٦ درصد کاهش نشان می‌دهد. از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله شده در ماه مذکور به ترتیب 3/18 درصد و ٢0 درصد برگشت داده شده است. درصد تعداد و مبلـغ چک‌های برگشت داده شده در اسفندماه ١٣٩٨ به ترتیب معادل 9/10 و 8/11 درصد و در فروردین‌ماه سال 99 به ترتیب برابر با 8/9 و 8/10 درصد بوده است. در ماه مورد بررسی در بین سایر استان‌های کشور، بیشترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان به ترتیب به استان‌های قم (7/30 درصـد)، هرمزگان (5/30‌درصد) و کردستان (4/24 درصد) اختصاص یافته است و استان‌های خوزستان (8/13 درصد)، کرمانشاه (4/14 درصـد) و گیلان (3/15 درصد) کمترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین حدود ١0٩٢ هزار فقره چک به ارزش حدود ١٢٧ هزار میلیارد ریال فروردین‌ماه ٩٩ در کل کشور به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است. در واقع در کل کشور از نظر تعداد 1/98 درصد و از نظر ارزش 9/96 درصد از کل چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است.
***
پایان تیر‌ماه آخرین مهلت ایفای تعهدات ارزی سال 98
عبدالناصر همتی با ارسال نامه‌ای به غلامحسین شافعی اعلام کرد کلیه صادرکنندگان تا پایان تیرماه سال جاری مهلت دارند نسبت به ایفای تعهدات ارزی صادراتی سال 1398 اقدام کنند. نامه همتی در پاسخ به نامه 9 اردیبهشت شافعی درباره این موضوع ارسال شده است. رئیس اتاق ایران در آن نامه خطاب به همتی حذف تعدیل 20‌درصدی برای صادرات سال‌های 98 و 99 را برخلاف رایزنی‌های صورت گرفته اعلام کرد و تاکید داشت این اقدام موجب ضرر هنگفت صادرکنندگان می‌شود. به گفته همتی، تصمیم تازه بانک مرکزی براساس تصمیم کمیته موضوع ماده «2» مصوبات چهاردهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی و بهره‌مندی صادرکنندگان از مشوق‌ها و خدمات دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط اتخاذ شده است.
***
پیشنهاد ساخت 500 هزار خانه روستایی
معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با فارس، ضمن بیان این نکته که سقف تسهیلات مسکن روستایی بر اساس توان بازپرداخت اقساط توسط روستاییان افزایش یافته است، گفت: با پیگیری‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سقف تسهیلات مسکن روستایی با افزایش 10 میلیون تومانی از 40 میلیون تومان به 50 میلیون تومان می‌رسد. عزیزالله مهدیان با اشاره به 3 میلیون واحد مسکونی غیرشهری در بافت فرسوده و تهدید جدی بلایای طبیعی برای خانوارهای ساکن واحدهای فرسوده روستایی، گفت: برنامه بنیاد مسکن ساخت 200 هزار واحد مسکونی روستایی در سال جاری است اما سازمان مدیریت بحران وزارت کشور، پیشنهاد ساخت 500 هزار واحد مسکونی را داده که این پیشنهاد مورد توجه ریاست‌جمهوری قرار گرفته است. بنابراین با توجه به سابقه بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی در صورت پشتیبانی بانک‌ها برای اعطای تسهیلات، ظرفیت ساخت 500 هزار واحد مسکونی وجود دارد.
***
ایران‌مال میزبان مشتریان بانک آینده
بانک آینده مجموعه ایران‌مال را میدان اجرای طرح ویژه «آینده‌داران» برای خرید اعتباری کرد. 
مشتریان بانک آینده می‌توانند از اول خردادماه، با دریافت اعتبار حداقل 10 (ده) میلیون ریال و حداکثر 50 (پنجاه) میلیون ریال، از فروشگاه‌های ایران‌مال که دارای نشان «آینده‌داران» است خرید کرده و 3 ماه بعد به‌صورت قرض‌الحسنه پرداخت کنند. مبلغ اعتبار بر اساس موجودی حساب انتخابی خود مشتریان تعیین می‌شود. 
ساعات فعالیت مجموعه ایران‌مال در روزهای عادی از 10 تا 23 و در روزهای پایان هفته (پنجشنبه و جمعه) با یک ساعت افزایش تا 24 است؛ فروشگاه‌های ایران‌مال در روزهای چهاردهم و پانزدهم خرداد نیز از ساعت 13 تا 23، آماده خدمت‌رسانی به هموطنان گرامی است.

Page Generated in 0/0064 sec