printlogo


کد خبر: 220260تاریخ: 1399/3/17 00:00
دور دنیا

خطیب مسجدالاقصی تبعید می‌شود
پلیس رژیم صهیونیستی حکم تبعید 4 ماهه شیخ عکرمه صبری، رئیس هیأت عالی اسلامی قدس و خطیب مسجدالاقصی را تحویل وی داد. بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، تعدادی از نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به همراه اعضای اطلاعات این رژیم به منزل شیخ صبری در منطقه الصوانه در قدس اشغالی یورش بردند و حکم یادشده را تحویل وی دادند. رژیم صهیونیستی، شیخ صبری را به دلیل مواضعش در راستای حمایت از مسجدالاقصی، متهم به تحریک‌آفرینی کرده است. شیخ صبری در واکنش به این اقدامات بر ادامه دفاع و حمایت از مسجدالاقصی تاکید کرده است. 
 
نخستین سفیر زن صهیونیست در مصر
امیره ارن، سفیر جدید رژیم صهیونیستی منتظر صدور استوارنامه خود برای عزیمت به مصر است. روزنامه الاخبار گزارش داد ارن منتظر است تا در جلسه روز یکشنبه کابینه رژیم صهیونیستی، استوارنامه‌اش صادر شود تا بتواند مأموریت خود را در سفارت این رژیم در قاهره آغاز کند. این در حالی است که یک سال پیش قرار بود ارن عازم قاهره شود ولی به خاطر بحران‌های سیاسی رژیم صهیونیستی برای تشکیل کابینه، این مسأله به تعویق افتاد. ارن تابستان گذشته برای سفارت انتخاب شد و قاهره نیز در جریان این مسأله قرار گرفت؛ مصر نیز با این مسأله مخالفت نکرد. ارن نخستین زنی است که پس از معاهده کمپ دیوید که باعث برقراری روابط دیپلماتیک بین تل‌آویو و قاهره شد، به عنوان سفیر انتخاب شده است. وی به زبان عربی مسلط است، زیرا قبلا به عنوان سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی برای رسانه‌های عربی فعالیت داشته است. 
 
پاکسازی استان دیالی عراق
تیپ یکم حشدالشعبی مستقر در استان دیالی در شرق عراق اعلام کرد توانسته بیش از ۵۰ کیلومتر را در این استان پاکسازی کند. به نوشته وبسایت المعلومه، در بیانیه حشدالشعبی آمده است این عملیات در منطقه کوه‌های قره تبه اجرا و طی آن چندین مقر و مخفیگاه تروریست‌های داعش کشف و منهدم شد. همزمان «طالب الموسوی» فرمانده حشدالشعبی در استان دیالی نیز از اجرای عملیات دیگری در این استان در رشته‌کوه‌های حمرین در قالب عملیات ابطال العراق خبر داد و گفت نیروهای این نهاد نظامی اقدام به گشت‌زنی و پاکسازی این منطقه کردند. 
 
مقابله پدافند هوایی سوریه با اسرائیل
رسانه‌ها از مقابله پدافند هوایی ارتش سوریه با حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به یک موضع نظامی در حومه حماه خبر دادند. تلویزیون رسمی سوریه نیز در این باره گزارش داد حمله هوایی جنگنده‌های اسرائیل، کارخانه‌های دفاعی در منطقه «الزاوی» در اطراف شهر مصیاف را هدف قرار داد. 
 

Page Generated in 0/0049 sec