printlogo


کد خبر: 220266تاریخ: 1399/3/17 00:00
اخبار

نامه سرگشاده آیان  بعد از گزارش مک‌لارن
رئیس سابق فدراسیون جهانی وزنه‌برداری می‌گوید «تمام زندگی‌ام را برای خدمت به ورزش گذاشتم و ادعاهای مطرح‌شده علیه من بی‌اساس است». به گزارش فارس، تاماش آیان به عنوان رئیس سابق فدراسیون جهانی وزنه‌برداری (IWF) توسط ریچارد مک‌لارن، استاد حقوق کانادا، محکوم به فساد شد. از این رو نامه سرگشاده‌ای نوشت که ادعا می‌کند اتهامات علیه وی بی‌اساس است. آیان 81 ساله ماه گذشته از سمت خود به عنوان رئیس IWF کناره‌گیری کرد. این استعفا به دنبال انتشار مستندی از سوی یک شبکه آلمانی بود که آیان را متهم به فساد می‌کرد. بر اساس گزارش 122 صفحه‌ای مک‌لارن، آیان متهم به گم شدن 10 میلیون دلار و مخفی کردن
40 نمونه تست دوپینگ شده است. آیان با ارسال نامه‌ای به رسانه‌های مختلف نوشت: در تمام زندگی‌ام به قانون نوشته و نانوشته ورزش احترام گذاشته‌ام. مطابق قوانین IWF همه تصمیمات ضروری توسط هیات اجرایی فدراسیون جهانی گرفته شده است. وی افزود: این هیات اجرایی فدراسیون جهانی است که بودجه سالانه و گزارش‌های حسابرسی توسط حسابرسان سوییسی را تصویب کرده است. این ادعاها علیه من بی‌اساس است. رئیس سابق IWF خاطرنشان کرد: در طول این تحقیقات همکاری لازم را با مک‌لارن و تیم او داشتم. بسیار متاسفم که با وجود درخواست من، آنها هرگز اطلاعاتی در اختیارم قرار ندادند که به من امکان رد اظهارات آنها را می‌داد. آنها گزارش را بدون اینکه به من شانس شفاف‌سازی بدهند منتشر کردند. از آنجایی که پیش از این گزارش را ندیده‌ام، بعد از انتشار آن می‌توانم صحبت کنم. آیان یادآور شد: برای نیم قرن تمام زندگی خود را صرف خدمت به ورزش، مجارستان، جنبش المپیک و وزنه‌برداری و مبارزه علیه دوپینگ کرده‌ام. تا امروز به عنوان رئیس آکادمی المپیک مجارستان برای منافع ورزش کار کرده ام. آرزو می‌کنم تلاش خود را در این راستا ادامه دهم. می‌خواهم با فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری و خانواده وزنه‌برداری ارتباط نزدیکی برقرار کنم.
 
تشکر فدراسیون جهانی کاراته  از فدراسیون ایران
رئیس فدراسیون جهانی کاراته از اقدامات فدراسیون کاراته ایران در روزهای فراگیری ویروس کرونا قدردانی کرد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، «آنتونیو اسپینوز» رئیس فدراسیون جهانی کاراته با نگارش نامه‌ای از اقدامات فدراسیون کاراته ایران در زمان شیوع ویروس کرونا قدردانی کرد. در این نامه، اسپینوز ضمن قدردانی از رئیس فدراسیون کاراته کشورمان، به‌ خاطر تلاش فدراسیون و قهرمانان کاراته در بحران شیوع ویروس کرونا و همچنین آغاز فعالیت کاتاروها با رعایت موازین بهداشتی، نوشت: تلاش فدراسیون ایران در بحران شیوع «کووید- ۱۹»، بیماری‌ای که اکنون کل جهان را درگیر کرده، قابل توجه است. بی شک در این شرایط هر اقدامی در راستای فعالیت کاراته‌کاها برای ما ارزشمند است. در ادامه این نامه همچنین آمده است: در شرایط فعلی، یقیناً آنچه اهمیت دارد تلاش فدراسیون‌ها برای فعالیت دوباره و بازگشت به تاتامی با اجرای پروتکل‌های بهداشتی با اولویت سلامت ورزشکاران است که به همین دلیل لازم می‌دانم از پیشرفت‌های مثبتی که در کاراته ایران در حال انجام است قدردانی کنم. 
 
حذف مستقیم از لیگ قهرمانان فوتبال آسیا در صورت لغو لیگ‌های داخلی!
یک خبرنگار عربستانی اعلام کرد طبق اصلاحیه جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا، هر کشوری که لیگ داخلی خود را لغو کند، تیم‌هایش از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم می‌شوند. به گزارش مهر، جلسه مسؤولان کنفدراسیون فوتبال آسیا با فدراسیون‌های مختلف در شرق و غرب قاره روز پنجشنبه برگزار شد و پیشنهادات مختلفی درباره نحوه و زمان از سرگیری دوباره لیگ قهرمانان آسیا مطرح شد. قرار است AFC بعد از بررسی پیشنهادات و تمام جوانب، تصمیم نهایی را اتخاذ کند. یکی از مسائلی که ظاهرا AFC بر آن تاکید دارد، تعطیل نشدن لیگ داخلی کشورهاست. کنفدراسیون آسیا از کشورهای آسیایی خواسته است لیگ خود را تا جایی که امکان دارد برگزار کنند و تمام پروتکل‌های بهداشتی هم رعایت شود. 
«عاید العلیوی» خبرنگار عربستانی مدعی شد کنفدراسیون آسیا اصلاحات جدیدی را برای کشورهای عضو ارسال کرده است که مهم‌ترین آن مربوط به همین مسأله است. این خبرنگار نوشت: «در صورتی که لیگ یک کشور لغو شود، تیم‌های آن کشور مستقیم از لیگ قهرمانان آسیا حذف خواهند شد».

Page Generated in 0/0047 sec