printlogo


کد خبر: 220281تاریخ: 1399/3/17 00:00
اخبار

آغاز پیش‌فروش ۴۵ هزار دستگاه محصولات ایران‌خودرو از فردا
مراسم قرعه‌کشی برای تخصیص ۱۵ هزار دستگاه از 4 مدل از محصولات ایران‌خودرو در قالب طرح فروش فوق‌العاده امروز با حضور نمایندگان وزارت صمت، دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی، پلیس راهور ناجا و سایر نهادهای ذی‌ربط در سالن همایش‌های ساپکو برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، بابک رحمانی، معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو در این ‌باره گفت: ثبت‌نام و انتخاب محصول تا ۱۴ خرداد به صورت شبانه‌روز انجام و پس از اتمام مهلت ثبت‌نام، سایت برای انطباق اطلاعات ارائه‌شده توسط متقاضیان بسته شد. وی افزود: راستی‌آزمایی اطلاعات و بررسی محدودیت‌های اعمال شده برای ایجاد نظام توزیع عادلانه در روزهای ۱۵ و ۱۶ خرداد انجام شد. رحمانی اظهار کرد: اسامی منتخبان این طرح پس از پایان قرعه‌کشی و تایید نهادهای نظارتی به صورت عمومی منتشر می‌شود و برندگان تا ۴۸ساعت فرصت دارند نسبت به واریز وجه خودروهای انتخابی خود اقدام کنند. معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو همچنین از آغاز عرضه ۴۵ هزار دستگاه دیگر از محصولات این خودروساز از ۱۸ خردادماه خبر داد و خاطرنشان کرد: در این طرح پیش‌فروش، ۱۲ مدل از خودروهای تولیدی ایران‌خودرو قابل عرضه است. رحمانی تصریح کرد: متقاضیانی که در قرعه‌کشی طرح فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو برنده نشده‌اند نیز می‌توانند در طرح پیش‌فروش ۱۲ مدل از محصولات تولیدی این خودروساز مشارکت کنند. وی تاکید کرد: بازه زمانی تحویل خودرو در قالب طرح پیش‌فروش ۴ تا ۱۲ ماهه است که بر اساس قرعه‌کشی تعیین می‌شود.
 
حل مشکل مالیاتی شرکت‌های متقاضی پذیرش در بورس‌ها
عضو شورای عالی بورس در یادداشتی در فضای مجازی نوشت: برای حل مشکل مالیاتی شرکت‌های متقاضی پذیرش در بورس‌ها، با پیگیری کانون نهادها، اتاق بازرگانی و بورس و طرح موضوع در شورای عالی بورس، پیشنهادی ارائه شد که با تصویب شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مزیت مالیاتی خوبی برای شرکت‌هایی که سال 99 در بورس‌ها پذیرش شوند، ایجاد شده است. سعید اسلامی بیدگلی افزود: این تصمیم در جهت توسعه بازار سرمایه خواهد بود و بزودی اطلاعات بیشتری در این باره منتشر خواهد شد.
 
افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت قطارهای مسافری
شورای عالی ترابری در جلسه ۶ خرداد امسال با افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت قطارهای مسافری و ۵۰ درصدی قیمت بلیت قطارهای حومه‌ای موافقت کرد. محمد رجبی، رئیس انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در گفت‌وگو با مهر درباره افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت قطار اظهار داشت: شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی ابتدا افزایش ۴۰درصدی قیمت بلیت قطارهای مسافری را به هیأت‌مدیره راه‌آهن پیشنهاد دادند که در نهایت در شورای عالی ترابری با افزایش ۲۰ درصدی قیمت‌ها موافقت شد.
 
گفت‌و‌گوی روحانی و همتی درباره اقدامات بانک مرکزی
حسن روحانی، رئیس دولت دوازدهم روز گذشته در گفت‌و‌گو با عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ضمن اطلاع از آخرین پیگیری‌ها در راستای تسهیل و تسریع استفاده از منابع ارزی بانک مرکزی و صادرکنندگان برای تامین کالاهای اساسی، دارو، مواد اولیه و واسطه‌ای کارخانجات، از تلاش‌های بانک مرکزی برای جبران افتی که بر اثر شیوع کرونا در روند فعالیت سامانه نیما و سایر روش‌های استفاده از ارز صادراتی ایجاد شده بود و تامین ۴ میلیارد دلار ارز برای واردکنندگان تشکر کرد.
به گزارش ایرنا، رئیس کل بانک مرکزی نیز در این گفت‌وگو گزارشی از نتیجه موفق حراج اوراق خزانه در اوایل هفته و برنامه حراج هفته آتی اوراق دولتی برای تامین کسری بودجه از طریق نقدینگی بازار به رئیس‌جمهور ارائه و اعلام کرد با اقدامات بانک مرکزی و آغاز عملیات بازار باز، سه‌شنبه این هفته نرخ اوراق خزانه در بازار برای اولین بار در سال‌های اخیر، به زیر ۱۵درصد رسید. همتی همچنین توضیحاتی درباره بازگشت فعالیت سامانه نیما و سایر روش‌های استفاده از ارز صادراتی برای واردات به روند عادی و تلاش‌های بانک مرکزی برای رفع انسداد منابع ارزی کشور در بانک‌های خارجی ارائه کرد.
 
حقوق گمرکی برنج خارجی به 10 درصد کاهش یافت
بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، حقوق ورودی برنج خارجی از 25 به 10 درصد کاهش یافت. به گزارش فارس، در این مصوبه مورخ 15 خرداد 99 آمده است: گزارش تصمیمات کمیته تعیین مابه‌التفاوت (موضوع بند ۲-۲ تصمیمات نود‌وسومین جلسه کارگروه تنظیم بازار) به جلسه ارائه و مقرر شد با توجه به لزوم تسریع در رفع کسری نیاز بازار، ضمن اجرا و ابلاغ تصمیمات تا تعیین تکلیف درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت، حقوق ورودی مصوب در کتاب مقررات صادرات و واردات ( 10 درصد) برای ترخیص برنج اعمال و از سوی گمرک بدون فوت وقت و با تسهیل اقدام شود. پیش‌تر حقوق ورودی برنج طبق کتاب مقررات واردات و صادرات 25 درصد بود که البته با ارز دولتی وارد کشور می‌شد که به ارز نیمایی تغییر کرد. بنابراین برای جلوگیری از نوسان شدید قیمت، حقوق ورودی آن کاهش یافته است. بنا به آخرین گزارش مقامات رسمی، بالغ بر 386 هزار تن برنج خارجی در گمرکات رسوب کرده و در حال خراب شدن است.
 

Page Generated in 0/0049 sec