printlogo


کد خبر: 220286تاریخ: 1399/3/17 00:00
تعداد مبتلایان «کووید - 19» در کشور با رکوردشکنی به 167156 و شمار قربانیان به 8134 نفر رسید
آمار ترسناک ابتلا

گروه اجتماعی: جدیدترین آمار کرونایی وزارت بهداشت نشان می‌دهد رکورد آمار ابتلا به «کووید-19» در روز 15 خرداد شکسته شد و در این روز 3574 مورد ابتلای جدید به ثبت رسید.
به گزارش «وطن‌امروز»، از سوم خردادماه امسال تاکنون آمار روزانه ابتلا به کرونا از 2000 مورد پایین‌تر نیامده و از 13 خردادماه این آمار به کانال 3000 مورد در روز صعود کرده و در نهایت 15 خردادماه آمار 3574 مورد به ثبت رسید که رکورد ثبت تعداد بیماران کرونا در یک روز محسوب می‌شود. وزارت بهداشت در این باره اعتقاد دارد دلیل افزایش مبتلایان کرونا افزایش تست‌های کروناست و این آمار نگران‌کننده نیست. با توجه به آمار مرگ و میر ناشی از کرونا، می‌توان به مدیران وزارت بهداشت اعتماد کرد. با وجود افزایش چشمگیر ابتلا، آمار قربانیان همچنان دورقمی و زیر 70 مورد در روز است. فقط 12 خرداد بود که تعداد 81 مرگ ثبت شد. همچنین تعداد بستری‌ها و بیماران حاد تنفسی نشان می‌دهد که تغییر چندانی در این بخش‌ها رخ نداده است. در روز رکوردشکنی ثبت ابتلا به کرونا 494 نفر بستری شدند و تعداد بیماران حاد تنفسی 2569 نفر بود که تغییر چندانی نسبت به روزهای گذشته نشان نمی‌دهد.
کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار کرونا در کشور گفت: از روز پنجشنبه تا ظهر جمعه  و بر اساس گزارش آزمایشگاه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی 2 هزار و ۸۸۶ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی شدند. از بین مبتلایان جدید، ۵۲۷ مورد بستری و دو هزار و ۳۵۹ مورد (حدود ۸۲ درصد) از موارد جدید، در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به «کووید-19» در کشور به ۱۶۷ هزار و ۱۵۶ نفر رسید.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت ۶۳ بیمار دیگر مبتلا به «کووید-19» در کشور جان باختند و افزایش نسبی فوتی‌ها را شاهد هستیم که امیدواریم استثنایی باشد. از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۸ هزار و ۱۳۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش‌ها تاکنون ۱۲۹ هزار و ۷۴۱ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند. ۲۵۷۳ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش‌های‌ آی‌سی‌یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.
وی گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۰ هزار و ۲۸۹ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: وضعیت خوزستان همچنان قرمز است. استان‌های هرمزگان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، بوشهر و آذربایجان‌های شرقی و غربی در وضعیت هشدار قرار دارند. در ۲۴ ساعت گذشته در ۱۳ استان هیچ موردی از فوتی و در ۵ استان فقط یک مورد فوتی بر اثر «کووید- 19» گزارش شده است.
جهانپور گفت: توصیه اکید وزارت بهداشت همچنان این است که مردم از تردد غیرضروری خودداری کنند. حتما در اماکن عمومی از ماسک استفاده و فاصله‌گذاری فیزیکی را رعایت کنند. جز این توصیه‌ها در هیچ جای دنیا توصیه دیگری برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا وجود ندارد. این توصیه اصلی وزارت بهداشت به طور عام در کل کشور و به طور خاص در استان‌هایی است که در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارند.
کچلی؛ عارضه جدید مبتلایان به ویروس کرونا  
متخصص بیماری‌های عفونی با تاکید بر اینکه تظاهرات بالینی کرونا مدام در حال تغییر است، گفت: «کووید- 19» حتی ممکن است سبب ریزش مو و کچلی شود اما این موارد نادر است. به گزارش ایسنا، دکتر مسعود مردانی با بیان اینکه ویروس کرونا به هیچ عنوان ضعیف نشده است، گفت: تنها تظاهرات بالینی بیماری تغییر کرده است. هر چه تعداد مریض در دنیا زیاد شود، موارد تظاهرات متفاوت بالینی بیماری را بیشتر شاهد خواهیم بود. وی افزود: زمانی می‌گفتیم تب مالت بیماری هزار چهره است اما الان باید بگوییم «کووید- 19» بیماری هزار و یک چهره است. حتی می‌تواند سبب ریزش مو و کچلی شود، البته این موارد نادر است. وی افزود: تاکنون هیچ واکسن کرونایی در دنیا برای تزریق به انسان‌ها در دسترس نیست و مردم باید مواظب باشند، البته خوشبختانه کوشش‌ها برای تهیه واکسن دارد به نتیجه می‌رسد. 
 
 
 

Page Generated in 0/0048 sec