printlogo


کد خبر: 220311تاریخ: 1399/3/18 00:00
اخبار

مهار آتش‌سوزی جامعه الزهرای قم
با تلاش ماموران آتش‌نشانی، آتش‌سوزی محوطه جامعه الزهرا(س) قم مهار شد. عباس جعفری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در این رابطه با بیان اینکه اعلام حریق محوطه فضای سبز جامعه الزهرا ساعت 13:35 به مرکز پیام سازمان آتش‌نشانی انجام شد، اظهار کرد: به‌سرعت و پس از اعلام به مرکز پیام سازمان، اعزام نیروها و ناوگان عملیاتی به محل حادثه صورت گرفت. وی با اذعان به اینکه 10 دستگاه خودروی سنگین عملیاتی به محل حریق اعزام شدند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه اقدامات اولیه برای مهار حریق انجام و سپس به طور کامل محل پاکسازی شد. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در پایان افزود: عملیات اطفای حریق محوطه جامعه‌الزهرا (س) با موفقیت به اتمام رسید و برخلاف اخبار و شایعات منتشر‌شده، این محوطه فاقد درختان سبز و مثمر بوده است.
***
اجرای 2 طرح ترافیکی در پایتخت
سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان از ساعت ۸:۳۰ صبح دیروز (شنبه) طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا در پایتخت اجرا شد. سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در این باره به ایسنا گفت: با هماهنگی‌های انجام شده میان شورای ترافیک شهر تهران و ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم بر آن شد تا 2 طرح ترافیکی که اجرای آن در پایتخت متوقف شده بود، دوباره و از شنبه ۱۷ خردادماه اجرایی شود. وی درباره شیوه اجرای طرح و تغییرات رخ‌داده در آن نیز گفت: فعلا و به طور موقت بنا شد هر 2 طرح ترافیکی به جای ساعت ۶:۳۰ از ساعت ۸:۳۰ صبح آغاز شود و در ساعت ۱۶ نیز به پایان برسد. به این ترتیب افراد می‌توانند همچنان برای رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی با خودروی شخصی وارد این محدوده شوند. همچنین برای رعایت حال کارمندان و افرادی که ساعت کارشان زودتر به پایان می‌رسد، امکان خروج از طرح ترافیک برای افرادی که قبلا وارد این محدوده شده‌اند، از ساعت ۱۴ و برای یک بار فراهم است. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه تغییری در محدوده اجرای طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) اعمال نشده است، گفت: طبیعی است که ورود خودروهای غیرمجاز در ساعات اجرای طرح مشمول جریمه خواهد شد. همچنین فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره وضعیت اجرای طرح ترافیک از شنبه، گفت: در تهران یک بررسی مدل‌سازی انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که حتی اگر ۵۰۰۰ نفر از کسانی که از مترو یا اتوبوس استفاده می‌کنند، از ماسک استفاده نکنند، می‌تواند به گسترش بیماری منجر شود، بنابراین ۱۰ درصدی که از ماسک استفاده نمی‌کنند و طبق آمار بین ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر می‌شوند بسیار حائز اهمیت هستند و می‌توانند بشدت الگوی بیماری را در ناوگان حمل‌و‌نقل تهران به هم بریزند و نگران‌کننده باشند. زالی گفت: همان‌طور که وزیر بهداشت اعلام کرد، شنبه فاز آزمایشی طرح ترافیک اجرا خواهد شد و این موضوع حتما مورد تحلیل قرار خواهد گرفت و اگر خدای ‌ناکرده، وضعیت ناوگان عمومی تغییرات شگرفی در بیماری ایجاد کرد یا مشکلاتی در زمینه گسترش بیماری به وجود آورد، طبیعتا با تصویب ستاد ملی کرونا، ممکن است تصمیمات جدیدی اتخاذ شود. 
***
اتوبوس‌های تک‌کابین به کمک اتوبوس‌های دو‌کابین تهران می‌آید
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت:‌ همزمان با اجرای طرح ترافیک در پایتخت و فعالیت صددرصدی اتوبوس‌های دو ‌کابین، ‌اتوبوس‌های تک‌کابین به کمک ناوگان اتوبوسرانی می‌آید.«محمود ترفع» با اعلام اینکه همزمان با اجرای طرح ترافیک، ناوگان اتوبوسرانی در ۲ بخش خصوصی و عمومی با توان حداکثری خدمات‌رسانی می‌کند، افزود: برای اجرای بهتر طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در بازه‌های زمانی اوج مسافر، اتوبوس‌های تک‌کابین بخش خصوصی به خطوط تندرو اعزام و در این خطوط به کار گرفته شود. وی با تاکید بر استفاده از ماسک در اتوبوس به موجب توصیه‌های بهداشتی، اظهار داشت: در ۶۰ پایانه و ایستگاه پرمسافر خطوط تندرو، ماسک عرضه می‌شود و از شهروندان درخواست می‌کنیم هنگام سوار شدن به اتوبوس از ماسک استفاده کنند. ترفع افزود: تمام این تمهیدها برای حفظ سلامت شهروندان و جابه‌جایی ایمن مسافران در نظر گرفته شده است.
***
ابتلای ۵۴ معتاد متجاهر به کرونا در ۱۱ استان کشور
مدیرکل پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی با اشاره به جمع‌آوری ۶۷۰۰ معتاد متجاهر و انجام تست غربالگری، از ابتلای ۵۴ نفر از این افراد به کرونا خبر داد. فرید براتی‌سده در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: تاکنون طی ۴۱ مرحله ۶۷۰۰ نفر در ۱۱ استان کشور جمع‌آوری، ساماندهی و به مراکز معرفی شده‌اند. وی با اشاره به اینکه از ۴۵۰۰ نفر از این معتادان تست کرونا دریافت شده است، تصریح کرد: طبق دستور‌العمل وزارت بهداشت از همه افرادی که وارد مراکز شده‌اند باید تست کرونا گرفته می‌شد و البته برخی استان‌ها به طور کامل تست کرونا را از معتادان جمع‌آوری‌شده دریافت نکرده‌اند. او با اشاره به اینکه ۵۴ نفر از معتادان جمع‌آوری شده به کرونا مبتلا بوده‌اند، اظهارکرد: بیشترین تعداد معتادان مبتلا به کرونا (۳۴ نفر) مربوط به تهران است و بقیه در استان‌های دیگر هستند. براتی‌سده افزود: ۴۱ نفر در مراکز ویژه‌ای که برای افراد مبتلا در نظر گرفته شده است، بستری شده‌اند.

Page Generated in 0/0043 sec