printlogo


کد خبر: 220394تاریخ: 1399/3/20 00:00
هشدار ارتش عراق درباره افزایش فعالیت داعش

در حالی که آمریکایی‌ها خود را آماده برگزاری جلسات پیمان جدید امنیتی با دولت عراق می‌کنند، برخی مقامات عراقی از افزایش تحرکات داعش سخن می‌گویند. این در حالی است که آمریکا در 3 سال گذشته به بهانه مبارزه با داعش، اقدام به تقویت گسترده حضور خود در عراق کرده است. با وجود شکست گروه تروریستی داعش در مناطق شمال و غرب عراق، همچنان برخی عناصر این گروه مخفیانه در این کشور فعالیت دارند.
  در همین باره سرتیپ یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: خطری که ما آن را با دقت پیگیری می‌کنیم، از مناطق شمال شرق سوریه است و گروه تروریستی داعش همچنان می‌تواند به داخل خاک سوریه تجاوز کند. وی افزود: در زندان‌های در کنترل نیرو‌های قسد (سوریه دموکراتیک)، حدود ۷۰ هزار تروریست نگهداری می‌شوند که 2 هزار نفر از آنها تابعیت عراقی دارند و از جمله خطرناک‌ترین تروریست‌ها محسوب می‌شوند، به همین علت ما بر تامین امنیت مرزها متمرکز شده‌ایم. سخنگوی نیرو‌های مسلح عراق با تاکید بر اهمیت هماهنگی امنیتی با سوریه خاطرنشان کرد: در بعضی مناطق، یگان‌های ارتش سوریه کنار یگان‌های ما قرار دارند و بین ما هماهنگی درباره عملیات ضدتروریستی و اقدامات اطلاعاتی وجود دارد و مرکز چهارجانبه که سوریه، عراق، ایران و روسیه در آن عضویت دارند هم ماموریت تبادل اطلاعات درباره عناصر تروریستی را برعهده دارد. 
یحیی رسول افزود: بین سوریه، عراق، ایران و روسیه تلاش‌های مشترک اطلاعاتی وجود دارد و ما اطلاعات ارزشمند و زیادی به برادران سوری دادیم که عملیات دقیق و بی‌سابقه‌ای را اجرا کردند و توانستند فرماندهان و عناصر داعش را به قتل برسانند و انبار‌های سلاح و کارگاه‌های بمب‌گذاری خودرو‌های آنها را منهدم کنند. نیروهای بسیج مردمی عراق و ارتش این کشور از چندی پیش مبارزه با بازمانده‌های داعش را آغاز کردند.

Page Generated in 0/0053 sec