printlogo


کد خبر: 220419تاریخ: 1399/3/20 00:00
اخبار

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا خبر داد
کشف۵۰۰۰ خودروی بدون پلاک
رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا درباره اقدامات پلیس در بحث کشف خودروهای بدون پلاک در کشور، گفت: در بحث کشفیات حدود 2 ماه از آغاز عملیات میدانی می‌گذرد و در این مدت ۱۶ استان به صورت مستقیم تحت رصد پلیس قرار دارند. سردار محمدرضا مقیمی افزود: در این مدت بالغ بر 5000 خودروی ظن به احتکار در استان‌های تهران، فارس، اصفهان، البرز و... کشف شد. وی با بیان اینکه برخی خودروهای کشف‌شده تک‌مالکی هستند، تصریح کرد: ۳۰۰ خودروی کشف‌شده بدون پلاک تک‌مالکی هستند که هفته گذشته مالکان‌شان با ارائه مدارک شناسایی و اسناد خودروها، آنها را تحویل گرفتند. وی همچنین با اشاره به کشف تاکسی‌های بدون پلاک در پارکینگ‌ها و عدم عرضه آنها در بازار، اظهار کرد: در گذشته مشاهده شد ۵۰۰ تاکسی عرضه‌شده به بازار نیامد و از طرفی جامعه نیاز مبرم به تاکسی و استفاده از ظرفیت تاکسیرانی داشت که بنا به دلایلی از عرضه این کالا در جامعه خودداری شد. وی گفت: برخی خودروهای مکشوفه در مجتمع‌های مسکونی نگهداری شده بودند و برخی نیز در شرکت‌های خصوصی پارک شده یا در محیطی که هیچ شباهتی به پارکینگ نداشت، نگهداری شده بودند. 
***
رئیس انجمن دیابت ایران مطرح کرد
وجود 8 میلیون دیابتی در ایران
رئیس هیأت‌مدیره انجمن دیابت ایران با اشاره به اینکه ۸ میلیون مبتلا به دیابت در ایران زندگی می‌کنند، گفت: جمعیت بزرگی از کشور به دیابت مبتلا هستند. اسدالله رجب در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه فعلا در حال حاضر در داروهای پایین‌آورنده قندخون تولید داخل چه به شکل تزریقی و چه به شکل خوراکی کمبودی نداریم، ادامه داد: اما برخی از برندها و داروها ممکن است مشکلی داشته باشند که دلیل آن هم به وجود تحریم‌ها بازمی‌گردد. وی افزود: حالا که بر اثر تحریم‌های ناجوانمردانه مشکلاتی در تامین داروی خارجی وجود دارد، می‌توانیم از نمونه ایرانی آن استفاده کنیم. رئیس هیأت‌مدیره انجمن دیابت ایران با تاکید بر حمایت از تولیدات داخلی، اظهار کرد: استفاده از داروهای خارجی هیچ اجباری ندارد و بیمار می‌تواند از تولیدات داخلی استفاده کند. 
***
افزایش 40 درصدی مسافران اتوبوس و مینی‌بوس‌های رزروی
مدیرعامل شرکت اتوبوس و مینی‌بوس‌های رزروی تهران از افزایش 40 درصدی مسافران این ناوگان همزمان با اجرای طرح ترافیک در هفته جاری خبر داد. احمد تابنده در گفت‌وگو با فارس، درباره آمار مسافران این ناوگان اظهار داشت: از ابتدای راه‌اندازی این ناوگان بتدریج تعداد مسافران افزایش یافت ولی از ابتدای هفته جاری همزمان با اجرای طرح ترافیک تعداد مسافران 40 درصد افزایش یافت. وی با بیان اینکه بیشترین متقاضیان استفاده از مینی‌بوس‌های رزروی، کارمندان دولت هستند، گفت:‌ کارمندان 70 تا 80 درصد مسافران مینی‌بوس‌های رزروی هستند، البته در حال حاضر هنوز از اتوبوس‌های رزروی استفاده نکرده‌ایم و مینی‌بوس‌ها به اندازه نیاز بوده است. تابنده ادامه داد: در حال حاضر مینی‌بوس‌های رزروی در 68 مسیر اصلی مسافران را جابه‌جا می‌کنند که برخی از این مسیرها، خرده‌مسیرها را هم در دل خود جای داده است، به طوری که مثلا مسیر چهاردیواری به هفت‌تیر و مسیر پونک به ولیعصر را نیز در بر گرفته است. وی درباره نرخ کرایه‌های اتوبوس و مینی‌بوس‌های رزروی گفت: فعلا تصمیمی برای افزایش نرخ کرایه‌ها نداریم و کرایه‌ها با تخفیف 60 تا 70 درصدی حداکثر 2500 تومان است. 
***
بازگشایی تمام مراکز گردشگری
معاون گردشگری کشور از ثبت حدود ۴میلیون و ۲۰۰هزار نفر شب اقامت از اول تا ۱۶ خرداد خبر داد و گفت: تمام مراکز گردشگری جز آب‌درمانی‌ها بازگشایی شد. ولی تیموری با اشاره به فعالیت تاسیسات گردشگری در برخی استان‌ها و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی، افزود: به غیر از آب‌درمانی‌ها، همه تاسیسات گردشگری بازگشایی شده‌اند. همچنین آژانس‌های گردشگری از امروز (دیروز) فعالیت خود را آغاز کردند. او به بازدیدهای انجام‌شده از تاسیسات گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: به منظور اطمینان از رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از اول تا ۱۶ خرداد در مجموع ۲۶هزار و ۲۱۳ بازدید از تاسیسات گردشگری انجام شده است.  
***
احتکار از خودرو به موتوسیکلت رسید
معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ از کشف ۶۴۹ دستگاه موتوسیکلت ایرانی و خارجی احتکار شده از ۳ پارکینگ در حوالی میدان رازی خبر داد. سرهنگ نادر مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: اخیرا گزارشی درباره دپوی تعداد زیادی موتوسیکلت در 3 پارکینگ در حوالی میدان رازی (گمرک) ارائه شد که پس از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این موتوسیکلت‌ها از سال ۹۵ تاکنون در پارکینگ‌ها  نگهداری شده بودند. وی افزود: گویا بنا بوده تا افراد فرصت‌طلب و سودجو در زمان و فرصت مناسبی این موتوسیکلت‌ها را با چندبرابر قیمت در بازار عرضه کنند که با اطلاع پلیس این امر ناکام ماند. مرادی با اشاره به عملیات ماموران اظهارکرد: عصر روز یکشنبه ماموران در 3 عملیات همزمان به این 3 پارکینگ رفته و در بازرسی از آنها ۶۴۹ دستگاه انواع موتوسیکلت ایرانی و خارجی را کشف و توقیف کردند که ارزش ریالی آنها بالای ۳۰ میلیارد بود. به گفته وی، در این ‌باره یک تن دستگیر شده و تحقیقات برای دستگیری دیگر همدستان احتمالی وی نیز در حال انجام است. همچنین 3 پارکینگ نیز پلمب شد.

Page Generated in 0/0109 sec