printlogo


کد خبر: 220430تاریخ: 1399/3/20 00:00
اخبار

رهبر انقلاب: رمضان عبدالله عنصری بسیار صادق و ارزشمند بود
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت مجاهد مقاوم، دکتر رمضان عبدالله را تسلیت گفتند. 
متن پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت برادر مجاهد و مقاوم، آقای دکتر رمضان عبدالله را به ملت عزیز فلسطین و به همه‌ مجاهدانی که دل در گرو مسأله‌ فلسطین دارند و بویژه به سازمان فداکار «جنبش جهاد اسلامی فلسطین» و نیز به خانواده‌ آن فقید سعید تسلیت عرض می‌کنم. جریان مقاومت فلسطین عنصر بسیار صادق و ارزشمندی را از دست داد، امیدوارم با هدایت و کمک الهی، تلاش‌های جهادی جانشینان شایسته‌ای که راه مجاهدانی چون فتحی شقاقی و رمضان عبدالله را دنبال می‌کنند، این ضایعه را جبران کند. والله ولی التوفیق. 
سیدعلی خامنه‌ای
۱۹ خرداد ۹۹
***
برپایی نماز جمعه ۲۳ خرداد در تمام شهرهای استان تهران
نماز جمعه ۲۳ خرداد در تمام شهرهای استان تهران برگزار می‌شود. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمود سیاح، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان تهران با اعلام این خبر افزود: طبق اعلام ستاد ملی کرونا در استان تهران وضعیت در نقاط مختلف این استان سفید و زرد است. وی ادامه داد: نماز جمعه از اسفندماه سال گذشته به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل بود و در هفته‌های اخیر در شهرهایی که وضعیت سفید داشتند برگزار شد که با توجه به اینکه هیچ نقطه قرمزی در استان تهران وجود ندارد، این فریضه این هفته در استان تهران نیز برگزار می‌شود. رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان تهران با بیان اینکه مصلاها و محل‌های برگزاری نماز ضدعفونی و گندزدایی شده است، تصریح کرد: نماز جمعه در تمام شهرها با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود و نمازگزاران نیز باید ماسک، سجاده، مهر و لوازم شخصی به همراه داشته باشند. 
***
مادورو: ایران از دوستان واقعی ونزوئلاست
رئیس‌جمهور ونزوئلا در یک سخنرانی از کمک‌های بشردوستانه کشورهای مختلف از جمله ایران قدردانی کرد.  به گزارش خبرگزاری تاس، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در یک سخنرانی تلویزیونی درباره کمک‌های بشردوستانه کشورهای مختلف از جمله ایران به ونزوئلا بیان کرد: کشورهای ایران، چین، روسیه و کوبا کمک‌های بشردوستانه ارائه می‌کنند. آنها دوستان واقعی[ونزوئلا] هستند. مادورو خاطرنشان کرد: آمریکا پیشنهاد کمک ۲۰ میلیون دلاری داد اما «حتی یک دلار هم از آنها نرسید». اظهارات رئیس‌جمهور ونزوئلا در پی این مطرح می‌شود که 5 نفتکش ایرانی حامل سوخت ایران اخیرا در راستای جبران کمبود منابع سوختی ونزوئلا و تداوم همکاری‌های تجاری میان 2 کشور، به منطقه اقتصادی ونزوئلا سوخت منتقل کردند. 
***
طرح کنگره آمریکا برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران
یک روزنامه آمریکایی از تصمیم کنگره آمریکا برای ارائه طرحی قانونی خبر داد که به دنبال اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران است. به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن فری بیکن بر اساس رونوشتی که مدعی است به طور اختصاصی از یک طرح قانونی کنگره آمریکا رؤیت کرده است، گزارش داد که جمهوری‌خواهان کنگره در هفته پیش رو بسته تحریمی جدیدی را علیه ایران ارائه خواهند کرد که هدف آن «برنامه‌ای بی‌سابقه برای از بین بردن قدرت اقدام ایران در زمینه تروریسم و ورشکست کردن آن» عنوان شده است. روزنامه واشنگتن فری بیکن مطرح کرد کمیته مطالعات حزب جمهوری‌خواه آمریکا روز چهارشنبه یک طرح قانونی جامع علیه آنچه حکومت‌های متخاصمی مانند روسیه، چین و ایران عنوان شده است، ارائه خواهد کرد. این خط‌مشی سیاسی شامل بیش از ۱۴۰ اقدام جدید در راستای تحکیم دوباره رهبری حزب جمهوری‌خواه در زمینه سیاست خارجی آمریکاست. 
***
حسن روحانی: دوران دولت یازدهم و دوازدهم، دوران گشایش و پیشرفت بود!
رئیس‌جمهور در دومین جلسه برنامه‌ریزی برای تحقق شعار جهش تولید، از دوران دولت تدبیر و امید به عنوان دوران گشایش و پیشرفت ایران یاد کرد. 
به گزارش «وطن امروز» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در 2 دوره یازدهم و دوازدهم، از این دوران به عنوان دوران گشایش و پیشرفت یاد کرد و گفت: در دولت یازدهم اگر چه تحریم‌ها برقرار بود اما با اقداماتی مانند توافق اولیه در 100 روز اول و تعدیل تحریم‌ها ماهانه 700 میلیون دلار از اموال بلوکه شده ایران آزاد می‌شد و اقدامات بسیار مهمی انجام گرفت که در نهایت به توافق هسته‌ای و موفقیت در زمینه هسته‌ای و رفع تحریم‌ها منجر شد.
حسن روحانی افزود: آمریکایی‌ها با سیاست «زانو بر گلو» شدیدترین تحریم‌ها را علیه دولت و ملت ایران اعمال کردند و هدف‌شان این بود که مردم در تأمین اولیه‌ترین امکانات زندگی دچار مشکل شوند و با افزایش فشارها نظام سیاسی در ایران تغییر کند. رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امروز پس از گذشت بیش از 2 سال از فشار آنان، دولت با هدایت‌های رهبری و همراهی مردم و وحدت و انسجامی که در جامعه به وجود آمده، نگذاشته زانوی آمریکایی‌ها برگلوی ملت فشار آورده و نفس آنها را تنگ کند.

Page Generated in 0/0089 sec