printlogo


کد خبر: 220468تاریخ: 1399/3/21 00:00
تعداد مبتلایان «کووید-۱۹» در کشور به 175927 و شمار قربانیان به 8425 نفر رسید
جهش بی‌سابقه تعداد بستری‌های کرونایی

گروه اجتماعی: جدیدترین آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد با وجود کاهش محسوس تعداد مبتلایان، تعداد افرادی که به علت کرونا بستری شدند جهش پیدا کرده است. 
به گزارش «وطن ‌امروز»، تعداد افراد بستری ناشی از کرونا در هفته گذشته بین 450 تا 550 نفر بوده است اما بستری‌های 19 خرداد 713 نفر بود که دیروز به 901 نفر افزایش یافت و بعد از مدت‌ها نظام پزشکی را به دردسر انداخت. 
روز گذشته وزیر بهداشت همچنین سخنگوی جدید این وزارتخانه را منصوب کرد؛ سیما سادات‌لاری، سخنگوی جدید وزارت بهداشت که همزمان معاون فرهنگی و دانشجویی این وزارتخانه نیز هست، از روز گذشته به جای کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت وظیفه ارائه آمارهای کرونایی را بر عهده گرفت. وی درباره آخرین آمار کرونا در کشور گفت: از ظهر دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه و بر اساس گزارش آزمایشگاه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی 2 هزار و ۹۵ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند. از بین مبتلایان جدید، ۹۰۱ مورد بستری و هزار و ۱۹۴ نفر موارد سرپایی یا در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور به ۱۷۵ هزار و ۹۲۷ نفر رسید. 
وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته 74 بیمار دیگر مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور جان باختند و از زمان شیوع این بیماری در کشور، تاکنون ۸ هزار و ۴۲۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند. 
سادات‌لاری همچنین بیان کرد: بر اساس گزارش‌ها، تاکنون ۱۳۸ هزار و ۴۵۷ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند. ۲۶۳۹ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش‌های ‌آی‌سی‌یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند. 
وی در ادامه گفت: تاکنون یک میلیون و ۱۲۸ هزار و ۶۰۱ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است. 
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: آمار مبتلایان کرونا در استان‌های کردستان، خوزستان، هرمزگان، سیستان‌و‌بلوچستان، بوشهر و کرمانشاه رو به افزایش است. در روزهای گذشته به طور کلی آمار مبتلایان کرونا در کشور سیر صعودی داشته است. امیدواریم مردم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از ترددهای غیرضرور به کاهش موارد و کنترل اپیدمی «کووید-۱۹» کمک کنند. 
 
* آخرین وضعیت استان‌ها
 در استان‌هایی که ابتدا بیشتر درگیر شدند مانند قم، گیلان، البرز و اصفهان، بنا برشواهد موجود درصد قابل توجهی از افراد به کرونا مبتلا شدند، در نتیجه می‌توان گفت میزان ابتلا در آنها رو به کاهش است. البته  روند شیوع ویروس در تابستان قطعا ادامه خواهد داشت و مسؤولان انتظار دارند اگر این روند ادامه داشته باشد تعداد مبتلایان از 15 میلیون نفر نیز بالاتر برود. 
7 استان شامل خوزستان، اصفهان، آذربایجان غربی، ایلام، چهارمحال‌و‌بختیاری، خراسان رضوی و زنجان تغییر مختصر صعودی داشته‌اند. ضمن اینکه در استان‌های تهران و کرمانشاه روند ابتلا دارای ثبات  است که با تغییرات مختصری همراه است و خراسان شمالی، البرز، و سیستان‌و‌بلوچستان نیز اخیرا یک پیک اپیدمی را تجربه کردند. استان‌های لرستان، سمنان، قزوین، مازندران و گیلان با توجه به ناسازگاری داده‌ها، امکان تحلیل روند اپیدمی نداشتند اما امروز وضعیت بهتری دارند.
 

Page Generated in 0/0110 sec