printlogo


کد خبر: 220476تاریخ: 1399/3/21 00:00
اخبار

استناد عضو حماس به فتوای آیت‌الله خامنه‌ای
 معاون اسماعیل هنیه در واکنش به انتشار ویدئویی توهین‌آمیز به همسر پیامبر در لبنان، گفت آیت‌الله خامنه‌ای در فتوایی دینی توهین به همسر و صحابه پیامبر را حرام اعلام کرده است. به گزارش ایسنا به نقل از المیادین، در پی انتشار ویدئویی توهین‌آمیز به همسر پیامبر در لبنان، صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در یک سخنرانی گفت: می‌دانیم چه کسی دنبال ایجاد فتنه‌های فرقه‌ای در لبنان است، زیرا تمام فتنه‌ها و جنگ‌های داخلی به سود اسرائیل است که از طریق هم‌پیمانان خود آنها را شعله‌ور می‌کند. وی تاکید کرد: آیت‌الله خامنه‌ای فتوایی دینی صادر کرده و توهین به همسران و صحابه پیامبر را حرام اعلام کرده است به همین دلیل در تمام ایران حتی یک روحانی نمی‌توانید پیدا کنید که به صحابه پیامبر توهین کند. 
***
ارسال کمک‌های بشردوستانه ایران به ونزوئلا
به منظور مبارزه با ویروس کرونا، جمهوری اسلامی ایران کمک‌های بشردوستانه به ونزوئلا ارسال کرد. به گزارش ایسنا به نقل از المیادین، جمهوری اسلامی ایران بعد از ارسال 5 نفتکش حامل سوخت به ونزوئلا، عصر دوشنبه کمک‌های بشردوستانه به‌منظور مبارزه با ویروس کرونا به این کشور ارسال کرد. وزیر برنامه‌ریزی ونزوئلا که در فرودگاه بین‌المللی سیمون بولیوار حضور داشت، از هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه ایران استقبال کرد. 
ریکاردو مندز گفت این هواپیما حامل تجهیزات مختلف پزشکی و آزمایشگاهی است و این اقدام حمایتی ایران جزئی از همکاری‌های راهبردی 2 کشور بر اساس جغرافیای جدید سیاسی برای ایجاد صلح است.
***
هشدار وزیر اطلاعات به نمایندگان
وزیر اطلاعات در جلسه غیرعلنی روز گذشته مجلس حضور یافت و به نمایندگان مجلس درباره دام‌های اقتصادی و اجتماعی هشدار داد. نماینده مردم تبریز در مجلس در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در نشست غیرعلنی روز گذشته، وزیر اطلاعات حضور یافت و عنوان کرد امروز تهدیدات مختلفی متوجه نمایندگان است که از طریق ایجاد دام‌های اقتصادی و اجتماعی برای وکلای ملت ظهور و بروز می‌یابد و نیازمند است نمایندگان در این زمینه به هوش باشند. احمد علیرضا بیگی در ادامه افزود: نمایندگان هم مطالبی را در حوزه کاری وزارت اطلاعات مطرح کردند مبنی بر اینکه وزارت اطلاعات متعلق به کلیت نظام جمهوری اسلامی است و نه یک دولت خاص و در پاسخ به استعلامات باید مصلحت نظام را درنظر بگیرد، نه مصلحت یک جریان سیاسی خاص را. 
***
فرمانده نیروی هوافضای سپاه:
تجربیات تحقیقاتی‌مان را به خودروسازان منتقل خواهیم کرد
سردار حاجی‌زاده با تاکید بر اینکه تجربیات تحقیقاتی‌مان را به خودروسازان منتقل خواهیم کرد، گفت: شاید در بعضی موارد نیاز به ورود فیزیکی ما نباشد و فقط تجربیات و اطلاعات خود را منتقل کنیم. به گزارش «وطن امروز»، به نقل از سپاه‌نیوز، فرمانده نیروی هوافضای سپاه در نشست با سرپرست و معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیران عامل صنایع خودروسازی کشور با بیان اینکه دشمنان ما با برنامه، صنعت خودروسازی کشور را تحریم کردند و ما تبعات آن را در سال‌های ۹۷ و ۹۸ با دپوی خودروهای ناقص در پارکینگ‌ها مشاهده کردیم، اظهار داشت: اما حرکت خوبی در وزارت صمت و صنایع خودروسازی برای قطع وابستگی صورت گرفت، اگرچه هنوز در بحث کیفی و خلق ایده و تبدیل آن به محصول در صنعت خودروسازی مشکلاتی داریم. سردار حاجی‌زاده ادامه داد: در حوزه خودرو اقداماتی انجام شده که رو به جلو بوده و اخیرا تصمیم‌گیری شد کمیته‌هایی مشترک تشکیل شود، از این رو در حوزه خودرو تجربیات خود را در بخش تحقیقات منتقل خواهیم کرد، ضمن اینکه در بحث افزایش کیفی، ارزان‌سازی، کاهش مصرف سوخت و بومی‌سازی قطعات باید اقدامات بیشتری انجام شود. 
***
آمریکا نمی‌تواند ادعا کند عضو برجام است
مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی در واکنش به تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران گفت آمریکا از برجام خارج شده و نمی‌تواند ادعا کند هنوز عضوی از آن است. به گزارش فارس، «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی با «وانگ یی»، وزیر خارجه چین دیدار و گفت‌وگو کرد. وی پس از این دیدار در کنفرانس خبری در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه وال‌‌استریت ژورنال در این باره که آیا با وزیر خارجه چین درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل صحبت کرده یا خیر، گفت: «ما بر این موضوع توافق داریم که تحریم در زمانی خاص و با جدول زمانی به‌خصوصی انجام شده است». بورل اضافه کرد: «آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک خارج شده و آنها در حال حاضر نمی‌توانند ادعا کنند هنوز عضوی از برجام بوده تا درباره این موضوع (تحریم تسلیحاتی) از (دیدگاه) توافق برجام به تعامل بپردازند. کاملا واضح است که آنها خارج شده‌اند».
***
استفاده از ظرفیت مردمی وجه تمایز ایران در مقابله با کرونا بود
سردار علیرضا جلالی، فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله درباره استفاده از روش‌های نوین درمانی برای ویروس کرونا گفت: یک اقدام قابل توجه این بود که در استفاده از روش‌های درمانی در دنیا به نوعی پیشرو شدیم و بسیاری از روش‌های ما حتی در آمریکا مورد استقبال قرار گرفت. به ‌عنوان مثال پلاسمادرمانی که ترامپ شخصا از آن رونمایی کرد، روشی بود که ۲۰ روز قبل در کشور ما انجام شده بود. فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله تصریح کرد: وجه تمایز کشور ایران با سایر کشورها در مواجهه با کرونا، استفاده از ظرفیت مردمی بود، آن هم در شرایطی که گرانی و بیکاری موج می‌زد.

Page Generated in 0/0059 sec