printlogo


کد خبر: 220504تاریخ: 1399/3/22 00:00
اکبر طبری در دومین جلسه دادگاه: اگر بخواهم دوستانم همه لواسان را به نامم می‌زنند
دفاع نفرت‌انگیز

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری، معاون اجرایی قوه‌قضائیه در دوران ریاست آیت‌الله آملی‌لاریجانی، روز گذشته برگزار شد. در ابتدای این جلسه که به ریاست قاضی بابایی برگزار شد، از متهم خواسته شد در جایگاه بایستد و دفاعیات خود را اظهار کند. به گزارش «وطن امروز»، اکبر طبری در آغاز دفاعیات خود، همه اتهامات خود را «توهم» و «پرونده‌سازی» خواند. وی با بیان اینکه «۲۰ سال خدمت صادقانه به قوه‌قضائیه داشته‌ام» اظهار داشت: به‌رغم تلاش یکساله نتوانستند کوچک‌ترین بهانه و دستاویزی برای اتهام‌زنی مرتبط با شغل و سمت من ارائه کنند. وی همچنین مدعی شد: روشن است این پرونده‌سازی‌ها و افترا زدن‌ها که اکثر آنها رسیدگی و مختومه شده، مربوط به 10 یا ۱۵ سال گذشته است. 
طبری تاکید کرد: تا این لحظه هیچ کدام از اتهامات را قبول ندارم و آقایانی که به عنوان متهم از آنها نام برده شده، موارد اتهامی اغلب‌شان ارتباطی به من ندارد. 
اکبر طبری در بخش دیگری از دفاعیات خود، روابط خود با مشایخ و نجفی را که از دیگر متهمان پرونده مفاسد اقتصادی وی هستند، برادرانه خواند و تاکید کرد: ما 3 برادر بودیم. وی ادامه داد: اگر من ۸۰۰ میلیارد هم بخواهم این برادرانم می‌دهند و اگر کل لواسان و کارخانه‌شان را بخواهم به نام من می‌کنند. این رفاقت است. وی خطاب به رئیس دادگاه و نماینده دادستان گفت: اگر شما از این دوستان ندارید به من ارتباطی ندارد. 
قهرمانی، نماینده دادستان هم در پاسخ به این اظهارات طبری گفت: آقای طبری گفت این افراد دوست داشتند به من پول بدهند؛ کاملا درست است. آقای طبری محبوب دل‌های متهمان اقتصادی بود. 
 
* تناقض‌گویی‌های طبری
نکته جالب توجه دومین جلسه دادگاه اکبر طبری که به دفاعیات وی اختصاص داشت، تناقض‌گویی‌های او بود. طبری درباره ارتباطش با دیگر متهمان پرونده، چندین بار اظهارات متناقض و مخالف هم بیان کرد. او در بخشی از سخنانش گفت اصلا نجفی را نمی‌شناسد، در بخش دیگری اظهار داشت 30 سال است با او رفاقت دارد و رابطه‌اش با او مانند برادر است. نماینده دادستان در واکنش به تناقض‌گویی‌های طبری گفت: چگونه می‌گویید 30 سال با نجفی رفاقت داشته‌اید، در حالی که قبلا منکر رفاقت با او شده بودید؟ طبری در پاسخ جواب داد: ارتباط با نجفی را رد نکرده‌ام، گوش شما اشتباه شنیده است!
 
* دریافتی من به کسی ربطی ندارد
طبری در بخش دیگری از دفاعیاتش گفت: کار من ساخت‌و‌ساز بوده و بخشی از پول‌هایی که به حساب من واریز شده هزینه و دستمزد کارهای عمرانی و ساخت‌و‌سازهایم بوده است. نماینده دادستان در واکنش به این ادعای طبری سوال کرد: چرا دستمزد ساخت‌و‌سازهای او اینقدر بالا بوده است؟ طبری در پاسخ به دادستان گفت: هر چقدر باشد کار من ارزش داشت، به کسی ربطی ندارد که دریافتی من زیاد بوده است! طبری همچنین درباره لیست برخی املاکش اظهار داشت من در یکی از این املاک را اصلا باز نکرده‌ام که نماینده دادستان خطاب به وی گفت: آقای طبری شما ملک‌های زیادی دارید که هنوز در آنها را باز نکرده‌اید. این ملک‌ها بسیار چشم‌نواز و لوکس هستند که توسط یک فرد سرشناس بانکی به شما داده شده است؛ شما چندین ملک در کیش و ولنجک تهران دارید که همه این املاک در حال بررسی است. 
 
* واکنش نماینده دادستان به فایل تصویری منصوری
قهرمانی، نماینده دادستان در بخشی از سخنانش در دادگاه درباره فایل تصویری منتشر‌شده از سوی منصوری، از متهمان پرونده طبری که در خارج از کشور به سر می‌برد و مدعی شده برای درمان به آلمان سفر کرده،  اظهار داشت: او هیچ گواهی پزشکی به دادسرا ارائه نداده و اگر ادعایی دارد آن را برابر اصل به سفارت ایران تحویل دهد. او یک ماه بعد از دستگیری طبری از ایران خارج شد و تلفن خود را در ایران گذاشت!
قاضی بابایی هم در این‌ باره اظهار داشت: فایل صوتی و تصویری هر یک از متهمان پرونده که در خارج از کشور به سر می‌برند دارای اثر مثبت بوده و امیدواریم او و دیگران به سخن خویش عمل کنند و با حضور در جلسه دادگاه و دفاع از اتهامات، به روشن شدن حقایق در این دادگاه کمک کنند. 
لازم به ذکر است نجفی، از دیگر متهمان پرونده طبری هم به خارج از کشور متواری شده است اما طبری در جلسه دادگاه سعی می‌کرد نشان دهد خروج نجفی از کشور عادی بوده و ربطی به اتهامات مطرح‌‌شده نداشته است. 
قهرمانی، نماینده دادستان در پاسخ به این ادعای طبری اظهار داشت: آقای طبری می‌خواهد خروج آقای نجفی از کشور را عادی جلوه دهد اما ما مستندات خروج آنها را در چند سال گذشته گرفتیم. چنین سابقه‌ای یافت نشد که چندین ماه خارج شده باشند و به کشور بازنگشته باشند. پس از پایان دفاعیات طبری، قاضی ختم جلسه را اعلام کرد و گفت در جلسه بعدی دفاعیات وکیل اخذ می‌شود. 

Page Generated in 0/1089 sec