printlogo


کد خبر: 220524تاریخ: 1399/3/22 00:00
اخبار

آب به اولین روستای غیزانیه رسید
نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها گفت: آب به مدار اولین روستای غیزانیه رسید و اعتبارات قابل توجهی نیز در این ‌باره برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شد.
احمد زمانپور، نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به پروژه آبرسانی به روستاهای غیزانیه اظهار داشت: با حضور استاندار و سایر مسؤولان آب به مدار اولین روستای غیزانیه رسید و اعتبارات قابل توجهی نیز در این ‌باره برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شد. 
وی گفت: با توسعه و بازسازی تصفیه‌خانه شیبان و اجرای ۲۴ کیلومتر خط انتقال جدید و همچنین توسعه و بازسازی ایستگاه پمپاژ صفیره در گام جدید، دیگر کمبود آب نخواهیم داشت و پمپ صفیره می‌تواند به طور ۲۴ ساعته در مدار باشد. 
نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها درباره اعتبار پروژه آبرسانی تصریح کرد: پروژه آبرسانی به 8 روستای فاقد آب دهستان مشرحات با اجرای ۴۳ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع و اعتبار مالی ۳۰۰ میلیارد ریال نیز به اتمام رسید. 
***
۶۵ درصد سارقان پایتخت ساکن تهران نیستند
استاندار تهران گفت: بر اساس اعلام پلیس ۶۵ درصد سارقان در تهران سکونت ندارند و ۸۵ درصد زورگیری‌ها توسط موتوسیکلت‌سواران بدون هویت انجام می‌شود. 
انوشیروان محسنی‌بندپی در حاشیه دومین طرح کاشف پلیس آگاهی پایتخت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بدو شروع کار پلیس در تهران، پایتخت ۲۹ درصد از سرقت کل کشور را به خود اختصاص داده بود که در پایان سال ۹۸ این عدد به 8/21 درصد رسیده است. بیان این نکته ضروری است که ۶۵ درصد سارقان که در این شهر دستگیر می‌شوند، بومی پایتخت نیستند، یعنی محل سکونت‌شان در تهران نیست. 
وی افزود: شاهد اقدامات ارزشمند و اثربخشی در راستای ارتقای سلامت روحی و روانی شهروندان تهران توسط نیروی انتظامی پایتخت بوده‌ایم. 
استاندار تهران گفت: به طور کلی باید عرض کنم در وقوع جرم کاهش و در کشفیات افزایش داشته‌ایم. همه می‌دانیم که اگر پلیس از تجهیزات و امکانات بالایی برخوردار باشد، می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد، به همین منظور در استانداری تکلیف کرده‌ایم تا جایی که می‌شود پلیس را در تامین تجهیزات کمک کنیم. 
وی تصریح کرد: برخوردار کردن پلیس از لحاظ الکترونیکی را در جلسه‌ای که امروز داشتیم، تصویب کرده‌ایم و از شهرداری هم درخواست داشتیم دوربین‌های الکترونیکی را که دارند در اختیار پلیس قرار دهند. استاندار تهران گفت: ۱۵۰ هزار واحد صنفی بدون پروانه در پایتخت فعالیت می‌کنند، بین 5/3 تا ۴ میلیون موتوسیکلت‌سوار بدون هویت در این شهر داریم که ۸۵ درصد از زورگیری‌ها توسط همین موتوسیکلت‌سواران انجام می‌شود. 
محسنی‌بندپی گفت: پایتخت ۸۰ کلانتری کم دارد تا به حد معمول از لحاظ تعداد کلانتری‌ها برسد. در همین راستا مصوب کرده‌ایم که 2 قطعه زمین در هر منطقه برای ساخت کلانتری از سوی شهرداری تعلق بگیرد. 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چه الزام اجرایی برای شهرداری در این راستا دارید، گفت: هم بر ما (مجموعه استانداری) و هم بر دوستان شهرداری واضح و مبرهن است که پایتخت به این ۸۰ کلانتری احتیاج دارد و باید همگی برای تأمین این خلأ پای کار بیاییم. در نخستین جلسه شورای شهر بعد از امروز من و سردار رحیمی، رئیس پلیس پایتخت حضور پیدا می‌کنیم و بار دیگر این موضوع را متذکر می‌شویم. اگر دوستان شهرداری به این موضوع اهمیتی ندهند، از اهرم‌های دیگری برای اجرایی کردن این تصمیمات استفاده می‌کنیم. 
***
چه تعداد از آتش‌سوزی‌های پایتخت عمدی بود؟
رئیس پلیس پایتخت گفت: بیش از ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌های به وقوع پیوسته در تهران غیرعمدی بوده است. سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی پایتخت در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از آتش‌سوزی‌های رخ داده در پایتخت عمدی بوده، اظهار داشت: بیش از ۹۰درصد آتش‌سوزی‌های تهران غیرعمدی بوده است. سردار رحیمی تصریح کرد: پلیس تهران در مجموع ۵ نفر از افرادی را که مظنون به ایجاد آتش‌سوزی عمدی بوده‌اند شناسایی و دستگیر کرده و تحویل دستگاه قضا داده است. رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر این مطلب که پلیس تهران بر این موضوع اشراف داشته و دارد، تاکید کرد: تعدادی از آتش‌سوزی‌ها به علت سهل‌انگاری رخ داده؛ مثلا یک آتش‌سوزی به صورت غیرعمد توسط چند کارگر یک مجموعه پیمانکاری خود شهرداری حادث شده یا در موردی دیگر چند جوان حواس‌شان نبوده و آتش در منطقه‌ای کوچک ایجاد شده است؛ در مجموع می‌توان گفت که سهم عمده این دسته از وقایع اخیر عمدی نبوده است.

Page Generated in 0/0048 sec