printlogo


کد خبر: 220525تاریخ: 1399/3/22 00:00
پدر رومینا:
با دیدن عکس‌های دخترم در اینستاگرام دیوانه شدم

گروه اجتماعی: 2 هفته پس از جنجال قتل رومینا اشرفی در تالش، پدر رومینا ادعا کرد انتشار عکس‌های خصوصی دخترش با بهمن خاوری باعث جنون وی شده است. 
رضا اشرفی 37 ساله، کشاورز است و 15 سال از ازدواجش می‌گذرد. وی در گفت‌وگویی درباره برخورد با بهمن خاوری که دختر وی را فراری داده بود، گفت: یک نفر به من گفت ظرف ۲ تا ۳ روز دیگر دخترت فرار می‌کند؛ به خانه آمدم و گوشی دخترم را چک کردم. متوجه شدم پیامی در این رابطه رد و بدل نشده است. یک هفته از شنیدن اینکه می‌خواهد فرار کند می‌گذشت؛ خرید کرده بودم، همسرم مریض احوال بود؛ شام گذاشتم و سر سفره نشستیم و شام خوردیم. بعد از آن هوس چای کردم؛ رومینا چای را حاضر کرد. هنگام خوردن چای متوجه شدم ماده سفیدرنگی ته استکان است؛ شک کردم. چای دوم را که خوردم گفتم بی‌مزه است. بعد از خوردن چای سوم در همان وضعیت خوابم برد و از ساعت 10:30 شب تا 3 صبح خوابیدم. خانمم بیدارم کرد و گفت رومینا کجاست؟ رومینا در خانه نیست. متوجه شدم رومینا در چای مواد خواب‌آور ریخته و از خانه رفته بود. تا ساعت 8 صبح گیج بودم که برادرم آمد و گفت آن پسر (بهمن خاوری) در اینستاگرام گفته است ساعت ۱۲ شب با رومینا فرار کرده‌اند. 
وی افزود: قبل از ظهر به پاسگاه رفتم و در زمینه آدم‌ربایی شکایت کردم. دوباره بعد از ظهر برای پیگیری به پاسگاه رفتم، با آن پسر (بهمن خاوری) تماس گرفتم و گفتم دخترم را به تو می‌دهم؛ مقدمات کار را فراهم کن. آدرس خانه خواهرش را داد. به آنجا رفتم و دخترم را که دیدم تپش قلب داشتم؛ به اتاقی رفتیم و از او پرسیدم چند سال است با این پسر رابطه داری؟ گفت یک ماهی می‌شود با او تلفنی صحبت می‌کنم. 
در بازپرسی گفتم وسایل و شناسنامه دخترم در خانه آن پسر (بهمن خاوری) است. بعد از آن وسایل را تحویل گرفتیم و به منزل باجناقم برگشتیم. 
وی درباره اینکه گفته می‌شود بعد از تحویل رومینا با وی بدرفتار بودید، گفت: در مسیر خیلی مهربان بودیم و خودش هم تشکر کرد. هنگامی که رسیدیم کمی بعد رومینا و برادرش خوابیدند؛ با خودم گفتم کاش نمی‌خوابید و با هم صحبت می‌کردیم.  رضا اشرفی درباره بهمن خاوری گفت: پارسال قبل از عید برای نزدیکانش بنایی کرده بودم. از همان اول از این پسر بدم می‌آمد؛ اصلا آدم خوبی نبود. شما می‌توانید از همه محل بپرسید به چه نام‌هایی مشهور بود. اگر هم برای رومینا به خواستگاری می‌آمد مخالفت می‌کردم اما بهمن اصلا خواستگاری نیامد. از بهمن حرکاتی دیده بودم که تا به حال از کسی ندیده بودم. می‌دانستم با افرادی بدنام در ارتباط بوده است؛ شما هم بپرسید از همسایه‌ها که چه‌کاره است.
وی افزود: می‌دانستم او هم‌مذهب ما نیست اما برای من این مهم نبود. خواهر من حدود ۱۶ سال پیش با یک اهل سنت ازدواج کرد و الان پسرش کلاس نهم است. اصلا مشکلی با این موضوع نداریم، خوشبخت هم هست. 
رضا اشرفی ادامه داد: بهمن خاوری به دخترم گفته بود اگر با من نیایی، آبرویت را می‌برم و پدر و مادرت را می‌کشم. این موضوع را رومینا به همسرم گفته بود. من به بهمن گفتم اگر می‌خواهی دخترم را خوشبخت کنی چرا چنین تصاویری در اینستاگرام می‌گذاری؟ از مادر رومینا بپرسید، رومینا را مجبور می‌کردند در آن حالت از او عکس بگیرند. پدر رومینا درباره احساس فعلی خود گفت: اگر به عقب برگردم هرگز این کار را نمی‌کنم. با داس 2 ضربه وارد کردم و بیرون رفتم. 
وی  افزود:  وقتی عکس‌ها و تصاویر اینستاگرام را دیدم، اذیت شدم. او دخترم را فریب داد. با آبروی خانواده ما در اینستاگرام بازی کرد؛ آدمی که شرف و غیرت داشته باشد، این کار را نمی‌کند. رضا اشرفی درباره اینکه چه کسی را مقصر می‌داند، گفت: مقصر اصلی خودم هستم، چون من قتل را انجام دادم. من تمام جزئیات قتل را به یاد دارم اما با دیدن عکس‌های اینستاگرام دیوانه شدم. اینکه بهمن خاوری ادعا کرده به خواستگاری دخترم آمده دروغ است. کسی نزد من نیامد و با من صحبت نکرد. رومینا خواستگار‌های زیادی داشت. من نمی‌خواستم رومینا را تحت فشار بگذارم و می‌خواستم او آزاد باشد؛ من با حجابش مشکلی نداشتم و اصراری نداشتم لباس خاصی بپوشد. هر لباسی می‌گفت دوست دارم همان را برایش می‌خریدم. من رومینا را دوست داشتم ولی عصبی شدم و الان زمان قابل بازگشت نیست. 
***
[بهمن خاوری با اتهام اعمال خلاف منافی عفت محاکمه می‌شود]
نشست تخصصی تحلیل حقوقی و اجتماعی فرزندکشی و فرار دختران با بررسی موردی قتل «رومینا» با حضور قضات دادگستری، جامعه‌شناسان و مددکاران اجتماعی در پژوهشگاه قوه‌قضائیه برگزار شد و ابعاد مختلف وقوع این حادثه تلخ مورد بررسی کارشناسانه قرار گرفت. در این نشست، حجت‌الاسلام محمد عبدالصالح شاهنوش فروشانی، رئیس پژوهشکده حقوق خصوصی پژوهشگاه قوه‌قضائیه با بیان اینکه روح پدر با مشاهده عکس‌های دخترش همان لحظه کشته شده است، افزود: خانواده یک نهاد محافظ است و پدری که نه اعتیاد داشته و نه مشکل اقتصادی، بنابراین در آن زمان بدون کنترل خشم اقدام به این امر کرده است. در این بین نباید نقش بهمن خاوری را نادیده گرفت، وی با اتهام اعمال منافی عفت محاکمه خواهد شد. در ادامه این نشست دکتر سهیلا صادقی، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران اظهار کرد: خشونت‌های خانگی هم شامل خشونت علیه فرزندان و هم شامل خشونت علیه والدین است.  وی اضافه کرد: علاوه بر این، مدت‌ها قبل تحقیقی پیرامون قتل داشتم که به وسیله مصاحبه‌هایی کیفی توسط خودم انجام شد؛ در این تحقیق روشن شده که از لحاظ اجتماعی ما با یک نوع قتل رو‌به‌رو نیستیم، بلکه با ۱۲۰ نوع قتل مواجه هستیم در حالی که به لحاظ حقوقی صرفا با یک نوع قتل مواجهیم. این تحقیق برای قضات ارائه شد و ذهن آنها را درگیر کرد.

Page Generated in 0/0056 sec