printlogo


کد خبر: 220538تاریخ: 1399/3/22 00:00
اخبار

تشکر کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از پیام رهبر انقلاب
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به رهبر حکیم انقلاب اسلامی از پیام پرمهر ایشان به دریانوردان کشتیرانی جمهوری اسلامی به‌عنوان سربازان انقلاب در بخش حمل‌ونقل دریایی تشکر و قدردانی کرد.
به گزارش «تسنیم»، در نامه قدردانی نایب‌رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران آمده است: «پیام پرمهر و روح‌افزای حضرت‌عالی به فرزندان خود در ناوگان ملی کشور، دوباره روشنایی‌بخش قلوب سربازان انقلاب در بخش حمل‌ونقل دریایی که همواره در راه جهاد و فعالیت اقتصادی از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزند، شد». 
در بخش دیگری از این نامه آمده است: 
کشتیرانی با سرلوحه قرار دادن کلام حکیمانه‌تان مبنی بر «مقابله با دشمن وحشی از موضع قدرت»، توانست با اقتدار مورد انتظار مقتدای خود، با پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد دریای کارائیب شود تا وعده نصرت الهی را به منصه ظهور برساند.
***
حضور رئیس مجلس در جلسه شورای نگهبان
محمدباقر قالیباف با حضور در جلسه دیروز شورای نگهبان درباره قانونگذاری و تعامل میان شورای نگهبان و مجلس با اعضای این شورا به بحث و رایزنی پرداخت. 
آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در این جلسه با تبریک به نمایندگان و رئیس مجلس بابت فرصت خدمت‌رسانی به مردم، خطاب به رئیس‌مجلس گفت: امید این است مجلس یازدهم مسائل اصلی و مهم کشور همچون مسائل معیشتی و فرهنگی را در اولویت برنامه‌ریزی و دستور کار قرار داده و از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و غیرضروری بپرهیزد. محمدباقر قالیباف نیز در این جلسه اظهار داشت: با همه تجربیاتی که دارم معتقدم مشکلات را می‌توان در یک برنامه ۵ ساله البته با اصلاح مدیریت سروسامان داد. وی همچنین با بیان اینکه وظیفه مجلس، اجرایی نیست اما اگر در بعد نظارت و تقنین درست عمل کند اتفاقات مبارکی می‌افتد، تاکید کرد: با شناختی که در این سالیان در حوزه اجرا دارم می‌گویم ما در خیلی از حوزه‌ها نیاز به قانون جدید نداریم، بلکه باید قانون بدرستی اجرا شود.
***
بیانیه نمایندگان مجلس در تشکر از آیت‌الله رئیسی
۲۲۵ نفر از نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای عنوان کردند در ۱۵ ماهی که از مسؤولیت آیت‌الله رئیسی در قوه‌قضائیه می‌گذرد، اعتماد عمومی به دستگاه قضایی و فراتر از آن سرمایه اجتماعی نظام ارتقا یافته است. 
به گزارش فارس، علی کریمی فیروزجایی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس بیانیه 225 نفر از نمایندگان در تقدیر از رئیس قوه‌قضائیه را روز گذشته در صحن علنی مجلس قرائت کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: انتشار گزارش مالی سال 1398 حساب‌های قوه‌قضائیه که جزو وعده‌های رئیس قوه‌قضائیه بود، یکی دیگر از گام‌های ارزشمند و تحولی در دوره ریاست آیت‌الله رئیسی است. شفافیت و کارآمدی 2 بال اساسی حرکت رو به جلو در دستگاه‌ها و عامل جلب اعتماد عمومی است. 
در این بیانیه همچنین تاکید شده است: رئیس محترم قوه‌قضائیه در 15 ماهی که از مسؤولیت ایشان می‌گذرد، سرمایه اجتماعی نظام را ارتقا داده است. این الگوی فعال و تحولی و خنثی‌کننده مغزافزار توطئه‌های دشمنان باید در بخش‌های دیگر نظام اسلامی هم در پیش گرفته شود. 
***
ورود کمیسیون تحقیق مجلس به موضوع اعتبارنامه تاجگردون
کمیسیون تحقیق اعتبارنامه منتخبان مجلس یازدهم به پرونده غلامرضا تاجگردون، منتخب مردم گچساران ورود کرد. اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، منتخب مردم گچساران در مجلس یازدهم شورای اسلامی توسط وکلای ملت با 159 رأی موافق، 70 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 254 نماینده حاضر در جلسه به کمیسیون تحقیق اعتبارنامه منتخبان مجلس یازدهم شورای اسلامی ارسال شد. علی جدی، دبیر کمیسیون تحقیق اعتبارنامه منتخبان مجلس یازدهم به فارس گفت: کمیسیون تحقیق نسبت به بررسی پرونده غلامرضا تاجگردون ورود کرده و بزودی جلسات خود را تشکیل می‌دهد.  وی در همین رابطه ادامه داد: قطعا در جلسات بررسی پرونده تاجگردون از معترضان دعوت خواهد شد و بدین ترتیب تصمیمات لازم درباره پرونده این منتخب اخذ می‌شود. 
***
نیرو‌های مرزبانی در حفظ امنیت ملی مماشات نمی‌کنند
سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: برخی اتباع کشورهای همسایه و حتی غیرهمسایه سعی می‌کنند به شکل قاچاق وارد کشور شوند و نیروی انتظامی ما به منظور حفظ و حراست از امنیت ملی در این باره مماشات نخواهد کرد. به گزارش ایسنا، سیدعباس موسوی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما در واکنش به اتفاقات اخیر رخ داده برای برخی اتباع افغانستان در مرز کشورمان، اظهار داشت: افرادی که اقدام به قاچاق انسان می‌کنند و از شیوه‌های خطرناک غیرقانونی برای ورود به هر کشوری استفاده می‌کنند، خودشان مطلع هستند که در آن کشور مورد استقبال قرار نمی‌گیرند و انواع خطرات متوجه آنها خواهد شد و نیروی انتظامی با آنها برخورد می‌کند. 
وی با اشاره به اتفاقی که اخیرا برای اتباع افغانستان روی داد، افزود: در اتفاقی که شاهد آن بودیم حتی اتباع غیرافغانستانی نیز در بین آنها وجود داشت و طبیعی است که نیروی انتظامی برای حفظ نظم و قانون و امنیت کشور در این زمینه مماشات نخواهد کرد و جلوی هرگونه ورود غیرقانونی را می‌گیرد. سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: اگر در برخوردهایی که با اتباع کشورهای خارجی صورت می‌گیرد، اقدام خلافی هم انجام شود، این موضوع پیگیری خواهد شد.

Page Generated in 0/0054 sec