printlogo


کد خبر: 220663تاریخ: 1399/3/26 00:00
درباره سریال «تهران» که تلاش تازه صهیونیست‌ها جهت تخریب تصویر بین‌المللی ایران است
ولخرجی صهیونیست‌ها برای جاسوسی در «تهران»

عباس اسماعیل‌گل: «موساد به‌دنبال از کار انداختن برنامه اتمی ایران از طریق هک کامپیوتری است و برای این کار یک مأمور زن جوان را که ریشه ایرانی دارد، به تهران اعزام می‌کند. این زن جوان در قامت افسر تازه‌کار موساد ظاهر می‌شود و از آنجا که در 6 سالگی به اتفاق خانواده‌اش به سرزمین‌های اشغالی فلسطین مهاجرت کرده، در نخستین ماموریت خود برای موساد باید به تهران سفر کند...». این بخشی از خلاصه سریال صهیونیستی «تهران» است که به طور رسمی از سوی سازندگانش منتشر شده است. داستان اما از آنجا شروع می‌شود که این روزها تیزر مینی‌‌سریالی اسرائیلی با نام «تهران» در فضای مجازی دست به دست می‌شود؛ سریالی که تولید شبکه ۱۱ رژیم صهیونیستی است و قرار است نخستین قسمت آن بزودی از این شبکه معاند پخش شود. 
سازندگان ‌سریال تلویزیونی «تهران» که به موضوع نبرد اطلاعاتی موساد اسرائیل و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌پردازد، برای ارتقای کیفی سریال خود با هزینه‌های نجومی گروهی حرفه‌ای را در کنار هم جمع کرده‌اند به طوری که یکی از 2 نویسنده این مینی‌سریال، موشه زوندر است؛ کسی که «فائودا»، سریال پرمخاطب سال ۲۰۱۵ شبکه نتفلیکس را هم نویسندگی کرده است. در کنار وی چهره‌های برجسته‌ای از سینمای هالیوود همچون «نوید نگهبان» و «شان توب» نیز به ایفای نقش در آن پرداخته‌اند. اما یکی از نکات جالب این سریال ضدایرانی بازسازی طبیعی فضای شهری تهران است که در تیزر سریال و فیلم پشت صحنه آن نیز خودنمایی می‌کند. بازسازی بخش‌هایی از تهران در آن به حدی باورپذیر درآمده که چندی پیش برخی‌ها در فضای مجازی اعلام کردند بخشی از سکانس‌های سریال در تهران و مخفیانه تصویربرداری شده اما انتشار تصاویری از پشت صحنه این سریال نشان داد عوامل آن با ساختن شهرک سینمایی کوچک در جنوب آتن یونان با یک برنامه‌ریزی از پیش تعیین‌شده به فکر بازسازی دقیقی از نماهای شهر تهران بوده‌اند و آنطور که از شواهد پیداست، در این امر موفق بوده‌اند و حتی در این مسیر از چندین نابازیگر ایرانی هم بهره برده‌اند. این سریال ضدایرانی هر چند در فرم کار (بازسازی تهران) حرفه‌ای عمل کرده است اما همان‌طور که انتظار می‌رود و از تماشای تیزر آن برمی‌آید، سازندگان آن برای تولید این سریال از هیچ دروغ و سیاه‌نمایی درباره اوضاع داخلی و امنیتی ایران دریغ نکرده‌اند.
از سوی دیگر همان‌طور که از معرفی این فیلم در تیزر برمی‌آید، این سریال به نوعی تقابل رسانه‌ای ایران و رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود که قرار است پخش خود را از شبکه اسرائیلی «کان ۱۱» آغاز کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد عوامل این سریال از هم‌اکنون تلاش گسترده‌ای برای پخش جهانی آن دارند تا آنجا که می‌توانند چهره‌ای غیرواقعی و خیالی از ایران به جهانیان مخابره کنند. در این میان 2 نکته باید بیشتر از موارد دیگر مورد توجه مسؤولان فرهنگی کشور قرار گیرد؛ نکته اول‏، وقتی یک شبکه متعلق به رژِیم اشغالگر با هزینه‌های نجومی برای این سریال اقدام به ساخت شهرک سینمایی در کشور یونان می‌کند و در کنار آن عوامل خود را از حرفه‌ای‌ترین‌های سینمای دنیا تشکیل می‌دهد، ساده‌لوحانه است تصور کنیم صهیونیست‌ها این مینی‌سریال را صرفا برای مخاطبان داخلی خود ساخته‌اند، بلکه همان‌طور که اشاره شد مسؤولان این شبکه اسرائیلی در پی پخش جهانی این اثر ضدایرانی خود هستند. 
نکته دوم، بحث محتوایی سریال باید مورد توجه قرار گیرد. همان‌طور که از تیزر و اطلاعات منتشر‌شده از سریال «تهران» مشخص است، این سریال به یک نبرد خیالی میان موساد و سازمان اطلاعاتی کشورمان می‌پردازد و بدون‌شک در این نبرد خیالی عوامل موساد برنده خواهند بود اما واقعیت چیز دیگری است و طی سال‌های اخیر بارها عوامل اطلاعاتی موساد و سیا در دنیای واقعی طعم تحقیر و شکست را در مقابل افسران امنیتی ایران چشیده‌اند و حال رژیم صهیونیستی با دروغ‌پراکنی و سیاه‌نمایی به فکر انتقام این شکست‌ها در دنیای غیرواقعی و مجازی است و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد. در پایان باید گفت، اینکه این سریال تا چه اندازه در اهداف از پیش تعیین‌‌شده خود موفق عمل خواهد کرد، باید منتظر پخش آن و واکنش مخاطبان در فضای مجازی نسبت به آن باشیم. 

Page Generated in 0/0206 sec