printlogo


کد خبر: 220666تاریخ: 1399/3/26 00:00
۲ کودک در تربت‌جام به علت ابتلا به کرونا جان باختند
زنگ خطر مرگ کودکان و جوانان بر اثر کرونا

تغییر چهره ویروس کرونا این روزها مرگ کودکان و نوجوانان را نیز رقم می‌زند. عضو کمیته کشوری مقابله با بیماری کرونا گفت: با توجه به اینکه محدودیت‌ها برداشته شده، امکان آلودگی جوانان و کودکان به بیماری کرونا به دلیل حضور در اماکن عمومی بیشتر شده است. مسعود مردانی، متخصص عفونی و عضو کمیته کشوری مقابله با بیماری کرونا در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر با گرم شدن هوا شاهد کاهش ابتلا به بیماری کرونا در کشور هستیم یا خیر؟ گفت: اخیرا با گرم شدن هوا تعداد بیماران کرونایی که با درگیری دستگاه گوارش مراجعه می‌کنند بیشتر شده است، معمولا در فصل تابستان با افزایش مراجعه بیماران به دلیل مشکلات گوارشی مواجه بودیم اما در حال حاضر می‌بینیم برخی از این مراجعه‌کنندگان به کرونا مبتلا هستند. مردانی با بیان اینکه طی روزهای اخیر آمار کودکان مبتلا به کرونا افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: به طور کلی با افزایش آمار ابتلا به کرونا در کودکان شاهد فوت برخی از آنها بر اثر کرونا بوده‌ایم. مردانی با بیان اینکه اغلب افرادی که با مشکلات گوارشی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند کودکان و جوانان هستند، افزود: با توجه به اینکه محدودیت‌ها برداشته شده، امکان آلودگی جوانان و کودکان به بیماری کرونا به دلیل حضور در اماکن عمومی بیشتر شده است. وی ادامه داد: 30 درصد بیماران کرونایی علائم گوارشی دارند که با بی‌اشتهایی، درد شکم و حالت تهوع خود را نشان می‌دهد اما این موضوع به این معنا نیست که همه بیماران با این علائم به کرونا مبتلا هستند، بلکه باکتری‌ها نیز می‌توانند باعث بروز این علائم شوند. 
 
* جان باختن 2 کودک مبتلا به کرونا در تربت‌جام
2 کودک مبتلا به کرونا در تربت‌جام  جان باختند. رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان تربت‌جام گفت: یک نوزاد 50 روزه و یک کودک 3 ساله هفته گذشته به دلیل کرونا جان‌باختند. محمد افکار با اشاره به فوت 2 کودک مبتلا به کرونا در تربت‌جام بیان کرد: نوزادی 50 روزه اهل شهرستان باخرز با علائم کاهش هوشیاری و تشنج به بیمارستان آورده شده و پس از انجام اقدامات اولیه توسط پرسنل بیمارستان مشخص شد بیمار خونریزی داخل مغز هم داشته و تست پی‌سی‌آر (کرونا) وی هم مثبت شد. 
وی ادامه داد: مورد دیگر کودکی 3 ساله بود که بیماری سربرال پالزی (فلج مغزی مادرزادی) هم داشت که با تب و آسپیراسیون (زمانی‌ که استفراغ به جای اینکه به بیرون بیاید، مقداری از آن وارد ریه‌ها می‌شود) به بیمارستان آورده شد و به دلیل اینکه این موارد تنفسی هستند از بیماران تست‌های مربوط به کرونا گرفته می‌شود که تست این کودک 3 ساله نیز مثبت اعلام شد. نوزاد 50 روزه بیماری زمینه‌ای نداشت اما کودک 3 ساله بیماری زمینه‌ای مادرزادی داشته است.

Page Generated in 0/0049 sec