printlogo


کد خبر: 220667تاریخ: 1399/3/26 00:00
اخبار

وجود ۴۰۰۰ کودک زباله‌گرد در تهران
معاون شهردار تهران گفت: حدود ۴۰۰۰ کودک زباله‌گرد در تهران مشغول زباله‌گردی هستند. محمدرضا جوادی‌یگانه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دستورالعملی را با امضای شهردار تهران درباره مقابله با به کارگیری کودک در فرآیند جمع‌آوری پسماند تهران تهیه کردیم که بر اساس آن شهرداران مناطق باید با پیمانکارانی که از کودکان استفاده می‌کنند برخورد کنند، ادامه داد: هر مخزنی یک کد دارد که شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده کودکان زباله‌گرد بر سر آن با شماره ۱۳۷ تماس گرفته و گزارش دهند. وی افزود: کودک زباله‌گرد خود محصول یک سوءاستفاده و قصور است و نباید اجازه بدهیم اینگونه از کودکان سوءاستفاده شود. جوادی‌یگانه در پاسخ به این سوال که چه برآوردی از تعداد کودکان زباله‌گرد دارید؟ بیان کرد: برآوردی از تعداد کودکان زباله‌گرد نداریم اما بر اساس برآوردهای آماری ناشی از زباله‌های شهر تهران، توان کودک در حمل پسماندهای خشک و... عنوان می‌شود حدود ۴۰۰۰ کودک زباله‌گرد داریم. 
***
توزیع ۲۰۰۰ بسته معیشتی میان نیازمندان استان تهران
دیروز آیین بسته‌بندی و توزیع٢٠٠٠ بسته معیشتی اهدایی خیرین استان تهران با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر و فرماندار تهران برگزار شد. ارزش این اقلام بالغ بر 5/2 میلیارد ریال است که برای نیازمندان استان تهران تهیه شده است. شاهین فتحی، مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران در این مراسم گفت: برای سومین‌ بار طی ماه‌های گذشته پیرو فرمان مقام معظم رهبری برای کمک به افراد آسیب‌دیده ناشی از کرونا گرد هم آمدیم. وی ادامه داد: برای تامین بخشی از نیازهای معیشتی خانواده‌های آسیب‌دیده در تلاش هستیم. به همت خیریه پیشگامان و با هماهنگی‌هایی که انجام شد، توفیق پیدا کردیم از هفته قبل تلاشی را آغاز کنیم تا بتوانیم این اقدام را انجام دهیم. کریم همتی، رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز در این مراسم درباره نحوه توزیع این ۲۰۰۰ بسته معیشتی میان خانواده‌های نیازمند با اولویت خانوارهای بالای 5 نفر گفت: قرار شد ۱۶۵۰ بسته غذایی در استان تهران و ۳۵۰ بسته غذایی در استان البرز با حفظ کرامت انسانی توزیع شود. 
***
کاهش قربانیان حوادث رانندگی از ابتدای سال ۹۹ تاکنون
رئیس پلیس راهور ناجا سهم پلیس در میان ۳۳ دستگاه مسؤول در کاهش تصادفات و حوادث ترافیکی را ۱۹ درصد اعلام کرد. سردار سیدکمال هادیانفر در رزمایش ترافیکی تابستانه پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای کاهش جان‌باختگان حوادث رانندگی گفت:‌ در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری، در قانون 5 ساله ششم توسعه، کاهش ۳۱ درصدی جان باختگان جاده‌ای به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه در کشور پیش‌بینی شده و این مهم بیانگر عزم جدی برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری است. خوشبختانه به لطف و عنایت الهی، حمایت فرمانده و هیأت‌رئیسه ناجا و البته پشتیبانی دولت، پس از 2 سال توانستیم روند افزایشی جان‌باختگان جاده‌ای را متوقف کنیم و آن را کاهش دهیم، به طوری که امسال برابر آمار پزشکی قانونی و گزارش صحنه تصادفات تاکنون با کاهش ۳۳ درصدی جان‌باختگان در حوادث جاده‌ای مواجه بوده‌ایم که امیدوارم این روند با همراهی همه دستگاه‌ها ادامه پیدا کند. 
***
کاهش ۵۰ درصدی مرگ بیماران بدحال کرونایی با پلاسمادرمانی
مدیرعامل سازمان انتقال خون از نتایج مثبت حاصل از پلاسمادرمانی بیماران کرونا خبر داد و گفت: این آمار برای ما امیدوار‌کننده بود و سبب شد کارآزمایی بالینی دوم را مبتنی بر مصرف پلاسما در ۲۴ ساعت اول بستری در بیماران بدحال شروع کنیم. پیمان عشقی در نشست تصویری با خبرنگاران درباره نتایج حاصل از پلاسمادرمانی بیماران کرونا، گفت: کارآزمایی اول پلاسمادرمانی به پایان رسید و نتایج خوبی داشت. نتایج بهتر از آن چیزی بود که حدس می‌زدیم. وی افزود: بر اساس نتایج حاصل‌شده، مرگ‌و‌میر ناشی از کرونا در آن دسته از بیمارانی که پلاسما دریافت کرده بودند، تقریبا ۵۰ درصد کاهش یافت. مدت اقامت در بیمارستان نیز در بیمارانی که تحت پلاسمادرمانی قرار گرفتند، حدود ۳۰ درصد کاهش یافت. وی همچنین افزود: بیماران بسیار بدحال نیز که دسته دیگری از بیماران بودند و در ‌آی‌سی‌یو شرایط ویژه‌ای داشتند، زمانی که پلاسما به‌موقع و سریع به آنها رسیده بود، میزان مرگ‌و‌میرشان حداقل ۵۰ درصد کاهش یافت. وی در ادامه افزود: اهدای خون نوعی جانبازی است. هرچند تمام کسانی که خون اهدا کرده‌اند، می‌دانند که این اقدام یک جانبازی بسیار بی‌درد و کم‌دغدغه است. وی افزود: از سال جاری برای تکریم بیشتر اهداکنندگان مستمر، پکیج‌های خدمات ویژه در نظر گرفته شده و با اپلیکیشن‌هایی که در سازمان طراحی و به موبایل‌های اهداکنندگان ما وصل می‌شود، اطلاعات خاص به آنها ارائه و کمک‌های ویژه‌ای در اختیارشان قرار می‌دهیم. عشقی با بیان اینکه هر اهداکننده می‌تواند ۲۴ بار در سال پلاسما اهدا کند، گفت: بخش خصوصی هزینه پلاسماگیری را می‌پردازد که به ما ارتباطی ندارد. عشقی تاکید کرد: در قبال پلاسمایی که از مردم می‌گیریم و آنها را در کیسه‌های مخصوص مصرف جمع‌آوری می‌کنیم تا برای بیماران استفاده کنیم تاکنون از کسی پولی نگرفته‌ایم و نمی‌گیریم. تعیین هزینه‌های آن روندی دارد که شورای عالی بیمه باید تصمیم بگیرد که چگونه هزینه را جبران کنیم. وی در پایان افزود: کار پلاسما‌درمانی را در شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی شروع کرده‌ایم.

Page Generated in 0/0059 sec