printlogo


کد خبر: 220668تاریخ: 1399/3/26 00:00
تعداد مبتلایان «کووید-۱۹» در کشور به 187427 و شمار قربانیان به 8837 نفر رسید
آمار روزانه جان‌باختگان کرونا 3 رقمی شد

گروه اجتماعی: آمار جان‌باختگان روزانه کرونا بار دیگر 3 رقمی شد و بعد از 2 ماه به بیش از 100 نفر رسید.
به گزارش «وطن ‌امروز»، جدید‌ترین آمار کرونا نشان می‌دهد از ظهر شنبه تا ظهر یکشنبه 107 فوتی ناشی از کرونا ثبت شده که بیش از آمار فوتی‌های هشتم اردیبهشت‌ماه که بالاترین آمار مرگ کرونایی در ۲ ماه اخیر بوده، محسوب می‌شود؛ تعداد فوتی‌ها در این روز 96 مورد بود. با آمار دیروز تعداد جان‌باختگان کرونا در ایران به 8837 نفر رسید.
سیما‌سادات ‌لاری، سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته درباره آخرین آمار کرونا گفت: از ظهر شنبه تا یکشنبه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و ۴۷۲ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند که ۸۶۴ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به ۱۸۷ هزار و ۴۲۷ نفر رسید. معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۴۸ هزار و ۶۷۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۷۸۱ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۷۴ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است.
وی افزود: استان‌های آذربایجان غربی، هرمزگان، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند. این ویروس چموش و پیش‌بینی‌ناپذیر است. نیازمند عزم همگانی برای جدی گرفتن پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هستیم. یکی از انسان‌دوستانه‌ترین اعمال در این روزها، جدی گرفتن فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمع‌های غیرضروری است تا در روزهای آینده شاهد کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌ها باشیم.
 
* فقط ۱۱ درصد تهرانی‌ها پروتکل بهداشتی را رعایت می‌کنند
رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در استان تهران در حال نزدیک شدن به صفر است. این موضوع نگرانی‌هایی را برای مردم و جامعه پزشکی ایجاد می‌کند، چرا که ویروس هزارچهره کرونا برای گرفتن جان مردم کمین کرده است. فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه متأسفانه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در استان تهران طی روزهای اخیر به ۱۱ درصد رسیده است، گفت: مردم تنها در موارد ضروری در مکان‌های عمومی حضور یابند و از ماسک استفاده کنند. علیرضا زالی اظهار کرد: مهم‌ترین عاملی که برای بازگشت محدودیت‌ها در نظر می‌گیریم شاخص مولد پایه است؛ در صورتی که این شاخص به عددی بیش از یک افزایش یابد ممکن است در برخی تصمیم‌گیری‌های خود برای اجرای محدودیت‌ها تغییراتی اعمال کنیم. وی خاطرنشان کرد: در فروردین‌ماه سال جاری مردم تا ۷۸ درصد فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کردند؛ در حالی که این عدد در اردیبهشت‌ماه به ۲۳ درصد و اکنون در خردادماه به ۱۸ درصد رسیده است. در استان تهران نیز رعایت نکات فاصله‌گذاری اجتماعی در فروردین‌ماه ۶۲ درصد بود که متاسفانه طی روزهای اخیر به ۱۱ درصد رسیده است. زالی تاکید کرد: موضوعی که در بررسی‌های ما مشخص شده است این است که میان فاصله‌گذاری اجتماعی و زنجیره انتقال و ابتلا به ویروس کرونا رابطه‌ای تنگاتنگ وجود دارد، بنابراین بی‌توجهی به نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی می‌تواند سبب نگرانی شود. فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با تاکید بر اینکه شرایط مطلوب در تهران می‌تواند شکننده باشد، اظهار کرد: روز جمعه گذشته در تهران ۱۹۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بخش‌های عادی بستری شدند همچنین ۵۳ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان قرار گرفتند و خوشبختانه دیروز 25 خرداد ۱۹۵ بیمار نیز از بیمارستان‌ها مرخص شدند. وی افزود: درباره بازگشایی‌ها اولویت ما با مشاغلی بود که معیشت مردم وابستگی بیشتری به آن داشت؛ حتی در روزهایی که محدودیت‌ها اعمال شده بود، برخی مراکز مانند داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها به فعالیت خود مشغول بودند. وی تصریح کرد: در صورتی که مجبور به بازگشت به راهبرد پیشین و اعمال محدودیت‌ها باشیم به بخش‌هایی توجه خواهیم کرد که مشاغل و درآمد مردم آسیب کمتری ببیند. 
 
 

Page Generated in 0/0086 sec