printlogo


کد خبر: 220681تاریخ: 1399/3/26 00:00
قالیباف در واکنش به اظهارات رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در صحن علنی مجلس:
مخاطب بایدها، ما مسؤولان هستیم

گروه سیاسی: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با حضور در صحن علنی مجلس ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان، از وضعیت فرهنگی کشور انتقاد کرد. محمدباقر قالیباف در واکنش به اظهارات حجت‌الاسلام محمد قمی اظهار داشت: ما در تریبون حق انتقاد از خودمان را نداریم، آن هم در موضوعی که مسؤولیتش بر عهده خود ما است. 
به گزارش «وطن امروز»، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی روز گذشته با حضور در صحن علنی مجلس گزارشی از عملکرد این سازمان را به نمایندگان ارائه کرد. حجت‌الاسلام محمد قمی در سخنان خود از وضعیت فرهنگی کشور بویژه وضعیت فضای مجازی، نحوه رسیدگی به مساجد و عدم تحقق اهداف قرآنی انتقاد کرد. وی همچنین با بیان اینکه بودجه سازمان تبلیغات اسلامی 3 درصد بودجه صدا‌و‌سیما است، اظهار داشت: گاهی ‌اوقات درباره آسیب‌ها و معضلات اجتماعی چون حجاب بحث و گفته می‌شود که سازمان‌های صدا‌و‌سیما و تبلیغات اسلامی برای حل این مشکل چه کاری انجام می‌دهند؟ بنده می‌گویم که اسم این 2 سازمان را کنار هم نگذارید، چرا که بی‌احترامی به این سطح از بودجه صداو‌‌سیما است. پس از پایان سخنان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در پاسخ به اظهارات وی گفت: هم بنده در مجلس و هم جنابعالی در سازمان تبلیغات، وزرا و نمایندگان در تریبون حق انتقاد از خودمان را نداریم، آن هم در جایی که وظیفه‌ای بر عهده ما است.  وی افزود: مسؤول همه بایدها و هر آنچه باید انجام دهیم، خود ما هستیم. ما باید دست به دست هم بدهیم و این مشکلات را حل‌و‌فصل کنیم.  رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به رئیس سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: حتما این نکاتی که اشاره کردید نکات حق و بجایی است اما چه کسی باید آن را حل کند؟ غیر از این است که من و شما و دوستانی که آمدیم این مسؤولیت را پذیرفتیم؟ هر کدام در یک جایگاه هستیم، لذا اینجا باید محکم بایستیم و این مسائل را حل کنیم؛ چون اگر مردم از ما مسؤولان که باید پاسخگو باشیم هم مجدد نقد بشنوند، پس این بایدها را چه کسی باید انجام دهد، آیا فرد دیگری بناست بیاید؟  قالیباف در پایان گفت: ‌بنده معتقدم در این دوره مجلس شورای اسلامی با همه عزیزان‌مان در همه قوا دست به دست هم می‌دهیم تا شاهد حل مشکلات و موضوعات باشیم. 
 
* بررسی اعتبارنامه تاجگردون در کمیسیون تحقیق
بنا بر مصوبه نمایندگان، کمیسیون تحقیق موظف شد حداکثر طی 15 روز آینده بررسی نهایی اعتبارنامه تاجگردون را به سرانجام برساند. این کمیسیون در همین راستا روز گذشته اولین جلسه بررسی اعتبارنامه تاجگردون را کلید زد. علی جدی، دبیرکمیسیون تحقیق در گفت‌وگویی اعلام کرد: ‌در این جلسه درباره هماهنگی‌هایی که باید در سراسر جلسات بررسی پرونده تاجگردون، منتخب گچساران انجام شود بحث و تبادل‌نظر شد. وی ادامه داد: بنا بر تصمیمات اخذ‌شده مقرر شد در جلسه فردا معترضان نسبت به اعتبارنامه تاجگردون به مدت یک ساعت حضور یافته و به ارائه سخنان و مستندات خود بپردازند. البته در این جلسه قرار است پس از ارائه سخنان معترضان و ترک حضور آنها، غلامرضا تاجگردون نیز در جلسه حاضر شده و به دفاعیات خود بپردازد. 

Page Generated in 0/0085 sec