printlogo


کد خبر: 220682تاریخ: 1399/3/26 00:00
اخبار

سرلشکر باقری:
کرونا تأثیری بر مأموریت‌های نیرو‌های مسلح نداشته است
رئیس ستادکل نیروهای مسلح در نشست قرارگاه بهداشتی- درمانی امام رضا(ع) نیرو‌های مسلح درباره نحوه مقابله با ویروس کرونا در آینده گفت: سازمان‌های مختلف نیروهای مسلح تاکنون در این رابطه فعالیت‌های تحقیقاتی لازم را در دستور کار داشته‌اند و در این نشست از تجمیع فعالیت‌ها برنامه‌ای راهبردی احصا خواهد شد. سرلشکر محمد باقری بر ضرورت آمادگی نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه، ناجا و وزارت دفاع در شرایط مختلف تأکید کرد و افزود: مأموریت‌های نیرو‌های مسلح مداوم و مستمر است و هیچ‌گاه تعطیل نخواهد شد و حتی از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری و شرایط جدید کوتاه‌مدت بیماری، فعالیت‌های خود را در حوزه‌های مختلف آموزشی، رزمایشی، تمرینی و دیگر مأموریت‌های عادی آغاز کرده است. رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه روند دفاع، زندگی و کار توأم با این بیماری در جامعه و نیروهای مسلح در جریان خواهد بود، افزود: نیروهای مسلح فعالیت‌های خود را در حوزه برقراری امنیت و فعالیت‌های ستادی، آموزشی- صنعتی، آموزشی و... ادامه خواهند داد تا در آینده دچار غافلگیری احتمالی نشویم. 
***
اعلام جزئیات دستگیری منصوری در بخارست
رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی درباره جزئیات دستگیری غلامرضا منصوری، متهم فراری پرونده اکبر طبری اظهار کرد: بر اساس اعلام قوه قضائیه مبنی بر تحت تعقیب بودن نامبرده، پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی بلافاصله برای فرد مذکور «اعلان قرمز» صادر کرد و این اعلان بین‌المللی در اختیار سایر کشورها قرار گرفت. سردار هادی شیرزاد افزود: این فرد در چند روز گذشته در بخارست، پایتخت رومانی شناسایی شد و پیرو مکاتبات ما با پلیس محلی بخارست و اینترپل رومانی، پلیس این کشور بر اساس مستندات و مدارک ارسالی، این فرد را دستگیر کرد. وی تصریح کرد: غلامرضا منصوری در حال حاضر در کشور رومانی است و به دلیل محدودیت‌های پروازی با توجه به شیوع کرونا، روند انتقال و استرداد نامبرده به کشور در دستور کار جدی پلیس است که در روزهای آینده انجام می‌شود. 
***
پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت درگذشت رمضان عبدالله
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی درگذشت دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین را به خانواده وی، رزمندگان جبهه مقاومت و ملت‌ فلسطین‌‌ تسلیت گفت. 
به گزارش «وطن امروز»، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی درگذشت رمضان عبدالله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی را تسلیت گفت. در بخشی از این پیام آمده است: این رزمنده‌ سرافراز و مجاهد مخلص عمر خود را در دفاع از قدس شریف و فلسطین مظلوم گذرانید و در جبهه‌های شرف و کرامت، به مجاهدت علیه اشغالگری پرداخت. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از این بیانیه تاکید کرد: ادامه راه رهبران فقید جنبش جهاد اسلامی، شهید فتحی شقاقی و رمضان عبدالله و همچنین راه شهدای مبارزه با رژیم غاصب جعلی اسرائیل، سلطه‌ استکباری و ظالمانه صهیونیست‌ها را نابود و جوانان مؤمن، شجاع و مظلوم فلسطین را سربلند و پیروز خواهد کرد. 
***
رئیس ائتلاف فتح:
حمایت‌های ایران از عراق را فراموش نمی‌کنیم
«هادی العامری» رئیس ائتلاف فتح عراق با صدور بیانیه‌ای از فتوای جهاد کفایی آیت‌الله سیستانی برای نبرد با داعش در سال ۲۰۱۴ میلادی تمجید کرد. بر اساس این گزارش، وی در این ‌باره اعلام کرد: اگر فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالیقدر عراق نبود، امروز دیگر عراقی وجود نداشت. هادی العامری اظهار داشت: صدور فتوای جهاد کفایی توسط آیت‌الله سیستانی خیزش جوانان علیه تروریسم تکفیری را به دنبال داشت؛ مسأله‌ای که توطئه دشمنان علیه عراق را ناکام گذاشت. رئیس ائتلاف فتح عراق در بخش دیگری از بیانیه خود به نقش مهم و تأثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در شکست داعش در عراق اشاره کرد. وی در این ‌باره گفت: حمایت‌های ایران از عراق در نبرد با تروریسم تکفیری را فراموش نمی‌کنیم. العامری تصریح کرد: ایران از همان ابتدا در عرصه مبارزه با تروریسم در کنار ملت عراق ایستاد و نقش بسزایی در تحقق پیروزی علیه تروریسم ایفا کرد. 
***
سرلشکر موسوی مطرح کرد
اهمیت راهبردی پهپادها در جنگ نابرابر نظامی
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در جریان بازدید از یگان پهپادی نیروی زمینی ارتش گفت: پهپاد‌ها در عرصه جنگ‌های نابرابر اقتصادی و نظامی اهمیت راهبردی دارند. امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل و امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر دیروز از یگان پهپادی نیروی زمینی ارتش بازدید کردند. سرلشکر موسوی طی سخنانی از زحمات و تلاش‌های کارکنان و فرماندهی گروه تقدیر و تشکر به عمل آورد. وی ضمن تجلیل و تشکر از کارکنان خدوم یگان، جایگاه و نقش پهپاد را مهم و عملکرد این گروه را باعث قوت و امیدواری سلسله‌مراتب دانست. فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت راهبردی پهپاد‌ها در عرصه جنگ‌های نابرابر اقتصادی و نظامی، توان و تنوع پهپاد‌ها در اجرای ماموریت‌های مختلف را بسیار مهم خواند و بومی بودن و عدم وابستگی آن به بیگانگان و سایر کشور‌ها را از نقاط قوت صنعت پهپاد در ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست. امیر سرلشکر موسوی در پایان اظهار امیدواری کرد با توجه به نبود محدودیت در توسعه و پیشرفت پهپادها، ارتش جمهوری اسلامی ایران به آنچه نظر مقام معظم فرماندهی کل قواست، دست یابد.

Page Generated in 0/0056 sec