printlogo


کد خبر: 220690تاریخ: 1399/3/27 00:00
اخبار

آیت‌الله رئیسی: 
وضعیت مسکن غیرقابل تحمل است
رئیس قوه‌قضائیه در نشست مسؤولان عالی قضایی، بازار مسکن را «ملتهب» و «غیرقابل تحمل» برای اقشار ضعیف و کم‌درآمد توصیف کرد. وی همچنین از گفت‌وگوی خود با معاون اول رئیس‌جمهور به منظور ساماندهی وضعیت بازار خبر داد. 
به گزارش «وطن امروز»، رئیس قوه‌قضائیه در جلسه روز گذشته مسؤولان عالی قضایی از «وضعیت آشفته بازار مسکن» انتقاد کرد. آیت‌الله رئیسی در همین باره اظهار داشت: وضعیت مسکن بویژه برای مستأجران و اقشار کم‌درآمد غیر‌قابل تحمل است و باید با اجرای فوری سازوکارهایی همچون اخذ مالیات از خانه‎های خالی که بعد از 4 سال تصویب قانون هنوز اجرایی نشده، بازار مسکن سامان یابد.
رئیس قوه‌قضائیه حرکت لجام‌گسیخته نقدینگی به‌ سوی بازار مسکن را از عوامل بروز نابسامانی در این بازار عنوان کرد و گفت اقتصاددانان پیش از این پیش‌بینی کرده و هشدار داده بودند که اگر نقدینگی به ‌سمت تولید نرود، وارد بازار هر کالایی شود، موجب التهاب می‎شود.
آیت‌الله رئیسی درباره افزایش قیمت‌ها در بازار اظهار داشت: تسعیر، قیمت‎گذاری و کنترل بازار وظیفه دولت‎هاست و مسؤولان اجرایی باید با انجام وظایف خود در این زمینه، نگرانی مردم بویژه اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه را برطرف کنند.
رئیس قوه‌قضائیه با اشاره به گزارشات دریافتی درباره افزایش قیمت‎ها از شهرهای مختلف و گفت‌وگوی خود با معاون اول رئیس‌جمهور در این زمینه، از مقامات دولتی خواست برای ساماندهی قیمت‎ها و کنترل بازار اقدامی فوری و جدی انجام دهند و تأکید کرد هر جا لازم باشد، دستگاه قضایی نیز آماده همکاری با مسؤولان اجرایی است.
***
جزئیات سفر سردار قاآنی به عراق
سفیر کشورمان در بغداد در رابطه با سفر سردار قاآنی به عراق و اینکه آیا این سفر با گفت‌وگوهای عراقی- آمریکایی ارتباط دارد؟ گفت: آقای قاآنی هرگاه به عراق آمد با دعوت رسمی و هماهنگی مسؤولان عراقی بود و همه این سفر‌ها در راستای تقویت روابط 2 کشور است. گفت‌وگوهای عراقی- آمریکایی تصمیم داخلی مسؤولان عراقی است و اگر پارلمان عراق از تصمیمات دولت حمایت کند ما نیز حمایت می‌کنیم. ایرج مسجدی در گفت‌وگو با شبکه العراقیه، همچنین خاطرنشان کرد سیاست جمهوری اسلامی ایران این است که نیروهای آمریکایی نه‌‌تنها از عراق، بلکه باید از تمام منطقه خارج شوند. وی تاکید کرد: زمان سفر سردار قاآنی به عراق هیچ ارتباطی با گفت‌وگوی عراق و آمریکا ندارد و این سفر در راستای منافع 2 کشور و روابط دوجانبه است، حالا می‌خواهد مذاکرات باشد یا نباشد. سفیر کشورمان در بغداد تاکید کرد: از طرف مسؤولان رسمی عراق از سردار قاآنی استقبال شد و ایشان جایگزین سردار شهید سلیمانی هستند. ما نباید فراموش کنیم که سردار قاآنی یکی از مسؤولان عالی‌رتبه ایران است و مسؤولان عراقی احترام خاصی برای او قائل هستند. دیدارهای سردار قاآنی در سطح دیدارهای سردار سلیمانی است و ایشان نقش مهمی در راستای تقویت روابط 2 کشور دارد. چه‌بسا برخی از این دیدارها رسانه‌ای نشود و این مسأله طبیعی است اما همه این دیدارها با اطلاع مسؤولان عراقی انجام شد. 
***
اردوغان به ایران سفر می‌کند
نشست خبری مشترک محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در آنکارا، پایتخت این کشور برگزار شد. ظریف در این نشست خبری گفت: ما و ترکیه توانستیم از بحران کرونا عبور کنیم و تهران آماده همکاری با کادرهای پزشکی ترکیه است. از مهم‌ترین مسائلی که در رابطه با آن رایزنی کردیم مسأله از‌سرگیری تجارت میان 2 کشور است اما این مساله به امور پزشکی مرتبط است. وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: آمریکا در مسأله همکاری برای مقابله با ویروس کرونا نام خود را در صفحه سیاه تاریخ ثبت کرد. وی گفت: برخی پروازهای تجاری میان ایران و ترکیه از سرگرفته شد و مسأله انتقال گاز طبیعی ایران به ترکیه را نیز بررسی کردیم. ظریف گفت: اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به ایران سفر خواهد کرد و با این کشور توافقات تجاری امضا خواهد شد. وزیر امور خارجه کشورمان همچنین اعلام کرد در ادامه روند مذاکرات آستانه، بزودی نشستی در سطح سران در تهران برگزار خواهد شد. وی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین در رابطه با تحولات سوریه و یمن رایزنی کردیم و ترکیه به دنبال این است که در کشور یمن صلح ایجاد شود. 
***
فردا، تشییع پیکر شهید الله‌کرم
مراسم تشییع پیکر مطهر فرمانده شهید، جواد الله‌کرم فردا چهارشنبه همزمان با روز شهادت امام جعفر صادق‌(ع) و اقامه عزای آن حضرت برگزار می‌شود. این مراسم ساعت 9 صبح جنب دانشگاه هوایی شهید ستاری واقع در مهرآباد جنوبی برپا خواهد شد. پیکر مطهر این شهید مدافع حرم بعد از تشییع برای انجام مراسم خاکسپاری به قطعه 50 گلزار شهدای بهشت‌زهرا‌(س) منتقل خواهد شد. رعایت نکات بهداشتی و به همراه داشتن ماسک در مراسم تشییع و خاکسپاری الزامی است. شهید مدافع حرم «جواد الله‌کرم» متولد دوم تیر‌ماه سال 1360 و اهل محله مهرآباد تهران بود. وی از مستشاران زبده نظامی و فرماندهان مقاومت بود که برای دفاع از حرم عمه سادات داوطلبانه به سوریه اعزام شد. او 3 ‌بار در سال‌های 93 و 94 در جریان جنگ سوریه مجروح شد. این شهید مدافع حرم در جریان حمله نیروهای تکفیری به خان‌طومان در جنوب غرب حلب در زمان آتش‌بس، 19 اردیبهشت سال 95 به شهادت رسید اما پیکر وی در منطقه ماند و در زمره شهدای جاویدالاثر قرار گرفت. پیکر مطهر شهید مدافع حرم «جواد الله‌کرم» پس از 4 سال مفقودی طی عملیات تفحص پیکر شهدای مدافع حرم در منطقه خان‌طومان کشف و هویتش شناسایی شد. این پیکر مطهر 10 خرداد‌ماه  99 به کشور بازگشت.

Page Generated in 0/0049 sec