printlogo


کد خبر: 220711تاریخ: 1399/3/27 00:00
اخبار

بازتاب جهانی حضور موسوی در سایپا
سایت world of volley درباره انتقال موسوی از لهستان به لیگ ایران نوشت: «موسوی اقدامی غافلگیر‌کننده انجام داد».
سیدمحمد موسوی، مدافع تیم ‌ملی والیبال ایران تصمیم گرفت برای فصل آینده در لیگ ایران و تیم سایپا حضور داشته باشد. او تمام پیشنهادهای خارجی خود را رد کرد تا بتواند در تیم سایپا و زیر نظر مصطفی کارخانه بازی کند. 
این تصمیم موسوی در رسانه‌های والیبال جهان بازتاب داشت. سایت world of volley در این ‌باره نوشت: «موسوی فصل گذشته در تیم اولیشتن حضور داشت و برای ماندن در این تیم باید قراردادش را کاهش می‌داد».
موسوی در این ‌باره اظهار داشت: به من گفته شد اولیشتن می‌تواند 40 درصد پایین‌تر از فصل گذشته با من قرارداد امضا کند. من می‌توانستم از این پیشنهاد استقبال کنم اما تصمیم گرفتم این تیم را ترک کنم. 
سایت world of volley در ادامه نوشت: باشگاه کوزباس، دارنده مدال برنز فصل گذشته لیگ روسیه از جمله تیم‌هایی بود که موسوی می‌توانست در آن حضور پیدا کند اما پتار کرمانوویچ، ملی‌پوش صرب راهی این تیم شد. به این ترتیب موسوی اقدامی غافلگیر‌کننده انجام داد و به سایپا رفت. 
مدافع ملی‌پوش والیبال ایران درباره پیشنهاد باشگاه روسی خاطرنشان کرد: این باشگاه بین من و مدافع صربستانی باید یک بازیکن را انتخابی می‌کرد. مشکل اصلی برای من زبان بود؛ از آنجا که همه در این باشگاه به زبان روسی صحبت می‌کنند کار کمی برایم سخت بود. پیشنهادهایی هم از چند تیم‌ اروپایی و سایپا داشتم که در نهایت سایپا را انتخاب کردم. 
***
اعلام فراخوان حضور در فصل جدید لیگ برتر بسکتبال
فدراسیون بسکتبال قصد دارد از هفته آینده درخواست تیم‌ها برای حضور در فصل جدید لیگ برتر را ثبت کند. به گزارش مهر، تیم‌های متقاضی حضور در لیگ برتر بسکتبال باید درخواست خود را برای حضور به فدراسیون ارائه کنند تا پس از بررسی‌های لازم و در صورت دارا بودن استانداردهای موردنظر، در فهرست شرکت‌کنندگان در مسابقات قرار داده شوند. به‌ گفته رئیس فدراسیون بسکتبال، زمان مقرر برای اعلام درخواست تیم‌ها به فدراسیون جهت حضور در لیگ برتر هفته آینده اعلام می‌شود. رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: قصد داریم شهریورماه فصل جدید لیگ برتر را آغاز کنیم. به همین دلیل هفته آینده به تیم‌ها اعلام می‌کنیم در صورت داشتن برنامه برای حضور در این رقابت‌ها، درخواست خود را به فدراسیون اعلام کنند. رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: تنها طرح درخواست، ملاکی برای لیگ برتری شدن نیست. تیم‌های متقاضی باید استانداردهای لازم را داشته باشند تا مجوز لازم برای شرکت در مسابقات را بگیرند. 
فصل گذشته لیگ برتر بسکتبال به دلیل کرونا و شیوع این ویروس نیمه‌کاره ماند. این رقابت‌ها تا مرحله آغاز پلی‌آف پیش رفت اما دیدارهای این مرحله و همچنین چند دیدار معوقه مرحله مقدماتی برگزار نشد. در پایان مرحله مقدماتی تیم شهرداری گرگان صدرنشین بود. 
***
دلیل اصرار AFC  بر برگزاری جام ملت‌های فوتسال آسیا در سال ۲۰۲۰
دلیل اصرار کنفدراسیون فوتبال آسیا بر برگزاری جام ملت‌های فوتسال آسیا در سال ۲۰۲۰ مشخص شد. سایت «بولالوب» اندونزی در گزارشی به احتمال برگزاری رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا در نوامبر ۲۰۲۰ (آبان‌ماه) پرداخت و اعلام کرد: این مسابقات با تصمیم AFC از ۴ تا ۱۵ نوامبر به میزبانی ترکمنستان برگزار می‌شود. این رقابت‌ها قرار بود ابتدا فوریه ۲۰۲۰ برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا به آگوست همین سال موکول شد. با به تعویق افتادن رقابت‌های جام ‌جهانی فوتسال، مسؤولان کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفتند جام ملت‌های آسیا را باز هم به تعویق اندازند. ایران، ژاپن و تایلند 3 کشوری بودند که از برگزاری جام ملت‌ها در فوریه سال ۲۰۲۱ (بهمن و اسفند‌۹۹) استقبال کردند اما AFC برنامه‌ای برای برگزاری این مسابقات در سال ۲۰۲۱ ندارد. سایت بولالوب در این ارتباط نوشت: «جام جهانی فوتسال به سپتامبر ۲۰۲۱ موکول شد و جام ملت‌های آسیا هم می‌توانست اوایل فوریه ۲۰۲۱ برگزار شود ولی به دلیل همکاری کنفدراسیون آسیا با اسپانسرها و حامیان مالی، این مسابقات باید همین امسال (۲۰۲۰) به پایان برسد». 

Page Generated in 0/0055 sec