printlogo


کد خبر: 220719تاریخ: 1399/3/27 00:00
اخبار

طراحی سامانه‌ «جریمه عابران پیاده» با چهره‌زنی و کدملی
رئیس پلیس راهور ناجا از طراحی سامانه‌ای برای جریمه عابران پیاده خبر داد. به گزارش ایسنا، سردار سیدکمال هادیانفر در مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم پلیس راهور تهران بزرگ، گفت: ما باید به رعایت حق تقدم با اولویت عابران پیاده برسیم و به سمت جریمه کردن افراد برویم. وی ادامه داد: سامانه مربوط را طراحی کرده‌ایم و کد ملی و چهره افراد را هم در اختیار داریم که می‌توان بر اساس آن هویت افراد را تطبیق داد و جریمه کرد. اگر عابر پیاده تخلف کرد، می‌توان با این شیوه او را جریمه کرد. به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، می‌توان این طرح را با همراهی شهرداری تهران به شکل پایلوت اجرایی کرد. 
 
* برخورد پلیس راهور با سگ‌گردانی، شیشه دودی و آلودگی صوتی
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: پلیس با ناهنجاری‌های اخلاقی برخورد خواهد کرد. ما در یک کشور اسلامی هستیم و سگ‌گردانی، شیشه دودی و صدای بلند و موسیقی‌های ناهنجار معنی ندارد. فخرفروشی و تفاخر با ماشین‌های لوکس و مواردی اینچنینی نباید وجود داشته باشد که خوشبختانه سردار رحیمی نیز در گزارش‌هایی که در ناجا ارائه می‌دهند اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده‌اند و باید پس از این هم با این موارد برخورد شود. 
***
کشف بیش از ۱۴ تن موادمخدر در کشور طی هفته گذشته
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف بیش از ۱۴ تن موادمخدر در کشور در بازه زمانی هفدهم تا بیست‌وسوم خرداد‌ماه خبر داد و گفت: بیشترین حجم کشفیات با ۲۹۴۷ کیلوگرم یعنی معادل ۲۰ درصد کشفیات کشور، مربوط به استان خراسان‌جنوبی است. ناصر اصلانی مجموع کشفیات هفته گذشته را ۱۴ هزار و ۶۰۳ کیلوگرم عنوان کرد و ادامه داد: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۲ هزار و ۱۳ کیلوگرم اعلام شد، حدود ۲۱ درصد افزایش دارد. وی افزود: ۱۰ هزار و ۹۴۱ کیلوگرم از مجموع کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۷۵ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است. معاون دبیرکل ستاد درباره سایر مواد مخدر کشف شده، یادآور شد: از این میزان ۸۱۹ کیلوگرم حشیش، ۲۰۶ کیلوگرم هروئین، ۲۰۸ کیلوگرم شیشه، ۱۶۸ کیلوگرم گراس، ۲۱۳۶ کیلوگرم مرفین و ۱۲۵ کیلوگرم سایر مواد است.
***
قتل فجیع اعضای یک خانواده در تهران
رئیس پلیس پایتخت از دستگیری عامل قتل‌عام اعضای یک خانواده در محله باغ فیض خبر داد و جزئیات این قتل فجیع را تشریح کرد. به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در این باره گفت: حوالی ساعت 9 صبح روز یکشنبه خبری درباره قتل اعضای یک خانواده به مرکز فوریت‌های پلیس 110 اطلاع داده شد که به دنبال آن عوامل کلانتری در محل حاضر شده و مشاهده کردند 3 عضو خانواده شامل مرد 32 ساله، زن 28 ساله و فرزند 4 ساله‌شان به شکل فجیعی به قتل رسیده بودند. وی گفت: ماموران حدود 10 ساعت بعد با استفاده از ادله، شواهد و قرائن موجود موفق به شناسایی و دستگیری عامل قتل که پسرعموی مرد خانواده بود شدند و او را در عملیاتی دستگیر کردند. وی به قتل این 3 نفر اعتراف و دلیل آن را حسادت و اختلافات مالی اعلام کرد. رحیمی درباره شیوه ارتکاب قتل نیز گفت: برابر آنچه متهم تاکنون اقرار کرده، او صبح روز یکشنبه وارد خانه پسرعمویش شده و در حالی که همسر و فرزندش در خواب بودند پسرعمویش را با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده و پس از آن با توجه به اینکه زن جوان و فرزندش از خواب بیدار و متوجه جنایت شدند آنها را نیز به قتل رسانده و محل را ترک کرده است. 
***
«پل ۴۸ کیلومتری دوچرخه» تهران در آستانه افتتاح
شهردار منطقه ۲ از افتتاح پل ۴۸ کیلومتری دوچرخه در آینده‌ نزدیک خبر داد و گفت: این پل، طولانی‌ترین مسیر اختصاصی دوچرخه در کشور بعد از کیش است؛ طول این پل تا پایان سال به ۷۲ کیلومتر افزایش خواهد یافت. رسول کشت‌پور در گفت‌وگو با تسنیم گفت: سری جدید پروژه‌های منطقه در آستانه افتتاح است و در نهایت طی یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد؛ یکی از آنها افتتاح پل دوچرخه به طول 48 کیلومتر است که طولانی‌ترین میسر اختصاصی در کشور بعد از کیش محسوب می‌شود. شهردارمنطقه 2 شهرداری تهران با بیان اینکه این پل که بزرگراه‌های شیخ فضل‌الله، شهید همت و چند بوستان منطقه 2 را به یکدیگر متصل می‌کند تا پایان سال به 72 کلیومتر افزایش خواهد یافت، متذکر شد: به جز کیش که موقعیت آن ایجاب می‌کند چنین مسیری داشته باشد، مسیر اختصاصی دوچرخه به این وسعت در کشور نداریم. 
***
بیماری «کووید-۱۹» خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد
شواهد جدید نشان می‌دهد بیماری «کووید-۱۹» موجب بروز دیابت در افراد سالم می‌شود و عوارض شدیدی برای افراد دیابتی دارد. به گزارش مهر، مشاهدات بالینی حاکی از وجود رابطه دوطرفه بین بیماری «کووید-۱۹» و دیابت است. از یک سو، دیابت با افزایش ریسک شدت بیماری «کووید-۱۹» و مرگ ناشی از آن مرتبط است؛ بین ۲۰ تا ۳۰ درصد بیماران فوت شده ناشی از بیماری «کووید-۱۹» مبتلا به دیابت بودند. از سوی دیگر، بروز دیابت جدید و تشدید عوارض متابولیکی دیابت از قبل موجود هم در افراد مبتلا به «کووید-۱۹» مشاهده شد. هنوز مشخص نیست چطور ویروس کرونا بر بیماری دیابت تاثیر می‌گذارد. 

Page Generated in 0/0070 sec