printlogo


کد خبر: 220723تاریخ: 1399/3/27 00:00
اخبار

فروشندگان سهام عدالت 16 درصد ضرر کردند
سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت، تعداد کسانی را که برای فروش سهام خود به بانک‌ها یا دفاتر کارگزاری مراجعه کرده‌اند 600  هزار نفر عنوان کرد و گفت: در مجموع رقمی حدود 900 میلیارد تومان سهم فروخته شد که از این مقدار بیش از 520 میلیارد تومان به حساب مالکان واریز شد. حسین فهیمی درباره علل واریز نشدن بهای سهام فروخته شده به حساب ارائه‌دهندگان سهام، گفت: برخی از سفارش‌های فروش هنوز فروخته نشده است. وی بار دیگر با اشاره به ارزش سرمایه‌ای سهام عدالت، به دارندگان سهام توصیه کرد در فروش دارایی خود عجله نکنند. فهیمی افزود: سهام عدالت، دارایی سرمایه‌ای است و برای استفاده بلندمدت ارائه شده است. او اضافه کرد: زمانی که ثبت سفارش فروش 30 درصد سهام آغاز شد، عده‌ای از سهامداران در همان روز نخست برای فروش مراجعه کردند و عده‌ای هم 10 خرداد اقدام کردند که این عده، با فروش این میزان از سهام‌شان حدود 16 درصد ضرر کردند. سخنگوی سهام عدالت همچنین گفت: هفته جاری در شورای عالی بورس درباره تغییر روش مستقیم به غیرمستقیم سهام عدالت، تصمیم‌گیری می‌شود. فهیمی اظهار داشت: پس از آزاد‌سازی سهام عدالت، بسیاری از افراد با شرکت سپرده‌گذاری تماس گرفتند و تقاضا کردند تا امکان تغییر روش از مستقیم به غیرمستقیم نیز فراهم شود. فهیمی گفت: فعلا امکان تغییر روش از مستقیم به غیر‌مستقیم وجود ندارد، زیرا در زمانی که سهامداری روش مستقیم را انتخاب می‌کند اطلاعات وی برای دریافت کد بورسی به شرکت سپرده‌گذاری و بورس ارسال می‌شود. وی افزود: به دلیل تماس‌ها و تقاضا‌های مکرر از سوی مردم، در هفته جاری در شورای عالی بورس درباره این تقاضا تصمیم‌گیری می‌شود که آیا راهکاری برای برگشت وجود دارد یا خیر؟
***
2 میلیون نفر در کشور خانه دوم دارند
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و سازمان امور مالیاتی همکاری بسیار نزدیکی دارند و تا هفته آینده اطلاعات در سامانه املاک به طور کامل بارگذاری می‌شود. محمود محمودزاده در توضیح آمار مرتبط با حوزه مسکن عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار نفوس و مسکن، بیش از ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار شهری داریم که از این تعداد ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار یعنی حدود 37 درصد آنها مستاجر هستند. وی افزود: این آمار در ۷ استان کشور از جمله تهران بیش از ۴۰‌درصد است. پس از تهران، استان‌های کهگیلویه‌و‌بویراحمد، لرستان، قم و کرمانشاه هم اینگونه است. محمودزاده گفت: یکی از علت‌های مهم افزایش قیمت مسکن در سال‌های ۹۸ و ۹۹، هجوم سرمایه از بازار‌های رقیب بود و بخشی دیگر هم ناشی از رشد طبیعی و تورم بود. معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس طرح جامع مسکن، سالانه ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در حوزه شهری و ۲۱۰ هزار واحد مسکونی در حوزه روستایی نیاز داریم. وی با اشاره به اینکه سامانه اسکان و املاک راه‌اندازی شد، گفت: سازمان امور مالیاتی هم همکاری بسیار نزدیکی با ما دارد و تا هفته آینده اطلاعات کامل بارگذاری می‌شود. محمود‌زاده ادامه داد: بر اساس آخرین آمار سرشماری، بیش از 2 میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکن شهری خالی و حدود 2 میلیون خانه دوم داریم که اگر بتوانیم بخشی از آنها را وارد چرخه مصرف کنیم در کوتاه‌مدت اتفاق بزرگی می‌افتد.
***
افزایش ۲۶ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صدور احکام بازنشستگان تأمین اجتماعی بر مبنای افزایش ۲۶ درصدی حداقل حقوق در تیرماه خبر داد. محمد شریعتمداری درباره حقوق سال 99 بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: احکام بازنشستگان تأمین اجتماعی بر مبنای 26 درصد افزایش حداقل مزد و نیز تسری به سایر سطوح بر مبنای 15درصد به اضافه عدد ثابت حدود 164 هزار تومان برای تیر‌ماه صادر می‌شود. وی افزود: با تأمل و تدبیری که بنا به خواست کانون بازنشستگان و پیشکسوتان صورت گرفت، مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی پس از تصمیم شورای عالی کار برای حداقل مزد و مزد سایر سطوح تنظیم شد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در ادامه این مسیر با تصویب هیأت‌امنای تأمین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی برای افزایش سایر آیتم‌های مزدی نظیر خواربار، مسکن و... تصمیمات جدیدی گرفته خواهد شد. شریعتمداری گفت: بدون توجه به مسأله همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی که به طور موازی در دولت در حال پیگیری است، متناسب با توان منابع صندوق که متعلق به خود بیمه‌گذاران عزیز است، اقدام می‌شود. وی افزود: در هر صورت مصر هستیم تا حداقل حقوق حداقل‌بگیران تأمین اجتماعی به حداقل حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری نزدیک و حتی‌الامکان در سطوح مشابه منطبق شود. 

Page Generated in 0/0104 sec