printlogo


کد خبر: 220803تاریخ: 1399/4/1 00:00
اخبار

۸۰ هکتار از مراتع تهران امسال در آتش سوخت
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان تهران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۰ هکتار از مراتع و منابع زیستی تهران در آتش سوخته که مهم‌ترین علت آن عوامل انسانی بوده است. فرهاد زندی در گفت‌و‌گو با ایرنا در واکنش به حادثه آتش‌سوزی در بوستان یاس فاطمی در شرق تهران که ۳ مصدوم برجا گذاشت، گفت: امسال به خاطر افزایش بارش‌ها و مرغوبیت منابع زیستی و مراتع شاهد آتش‌سوزی‌ها هستیم که بعضی مردم به صورت سهوی یا عمدی اقدام به این کار می‌کنند. وی افزود: نباید محیط‌زیست را به خاطر ناآگاهی یا از روی عمد به آتش کشید، چرا که این امر باعث از بین رفتن پوشش‌های گیاهی و به خطر افتادن حیوانات و گونه‌های جانوری می‌شود. زندی ادامه داد: امسال بیشترین آتش‌سوزی‌ها در پارک ملی سرخه‌حصار، خجیر و اطراف رودخانه جاجرود بوده است. گفتنی است عصر روز جمعه بخشی از فضای سبز در ورودی بوستان یاس فاطمی دچار آتش‌سوزی شد که این آتش‌سوزی 3 مصدوم بر جا گذاشت.
***
اولتیماتوم پلیس به تفاخرکنندگان با خودروهای لوکس
رئیس پلیس راهور پایتخت خطاب به آقایان و خانم‌هایی که به دلیل تمکن مالی و عدم بلوغ اجتماعی و فرهنگی موجب آزار و اذیت دیگران می‌شوند، گفت: پلیس که مدافع حقوق اکثریت جامعه است قطعا با مصادیق تفاخر برخورد خواهد کرد. سردار محمدحسین حمیدی در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: اخیراً افرادی که شاید به دلیل تمکن مالی به وضعی رسیده و به لحاظ اجتماعی و فرهنگی به بلوغ آن نرسیده‌اند، با رفتار خود موجب اذیت و آزار دیگران می‌شوند، لذا پلیس با توجه به آنکه مدافع حقوق اکثریت جامعه است در صورتی که این تظاهر جدیت پیدا کند، قطعا با مصادیق آن برخورد و سعی می‌کند برابر قانون شرایطی را به وجود آورد که مشکلات مرتبط به حداقل برسد. سردار حمیدی اعلام کرد: دور‌دور کردن، تجمعات و گروهی حرکت کردن که در برخی مناطق شهر دیده می‌شود از جمله مواردی است که با آن برخورد می‌شود. وی درباره سگ‌گردانی نیز گفت:‌ سگ‌گردانی مشخصاً جرم است و پلیس برابر قانون با‌ آن برخورد می‌کند. 
***
لایحه رتبه‌بندی معلمان تا یک ماه آینده آماده می‌شود
معاون شورای عالی آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه لایحه رتبه‌بندی تا یک ماه آینده آماده می‌شود، گفت: معلمان به ۵ رتبه تقسیم شده‌اند. به گزارش تسنیم، رتبه‌‌بندی معلمان تحت تأثیر اعمال امتیازات قانون مدیریت خدمات کشوری در اسفند‌ماه 98 متوقف شد اما پس از برگزاری جلسات مشترک رئیس سازمان برنامه و بودجه با نمایندگان تشکل‌های فرهنگیان و حل برخی مشکلات، احکام ترمیم رتبه‌بندی معلمان مجدد صادر شد. البته درباره رتبه‌بندی نظرات مختلفی مطرح است؛ برخی کارشناسان معتقدند آنچه هم‌اکنون با عنوان رتبه‌بندی در حال اجراست، افزایش حقوق معلمان است و رتبه‌بندی برای اجرا نیاز به مصوبه مجلس دارد. احمد عابدینی در این باره گفت: در این بخشنامه میزان بهره‌مندی معلمان دوره‌های تحصیلی مختلف از امتیازات فوق‌العاده ویژه مشخص است. با این حال لایحه رتبه‌بندی معلمان نیز در دست تدوین است تا در آخرین سال دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی ارائه و به قانون تبدیل شود. 
***
تهیه تبلت ارزان و آموزشی برای دانش‌آموزان
وزیر آموزش ‌و پرورش گفت: یک نگرانی خانواده‌ها در آموزش مجازی، عدم دسترسی به گوشی مناسب است که تلاش می‌کنیم با تبلت مناسب، ارزان و منحصر به استفاده دانش‌آموزان برای آموزش، دغدغه‌ها را مرتفع کنیم. محسن حاجی‌میرزایی همچنین وعده داده است تا پیش از مهر، تمام مدارس به اینترنت متصل می‌شود. وی در ادامه گفت: یک نگرانی دیگر خانواده‌ها، عدم دسترسی به گوشی مناسب است که تلاش می‌کنیم با تبلت مناسب، ارزان و منحصر به استفاده دانش‌آموزان برای آموزش، دغدغه‌ها را مرتفع کنیم. وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش، برای آموزش در آغاز سال تحصیلی آتی کاملا آماده است، افزود: ما مسؤول آموزش همه بچه‌ها هستیم و برای همه فکر کرده‌ایم. گزینه‌های مختلف داریم تا هیچ دانش‌آموزی در سال تحصیلی جدید از آموزش بازنماند. اگر امکان برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری یا نیمه‌حضوری باشد، آموزش‌ها ارائه می‌شود و برای آموزش در بستر فضای مجازی هم آمادگی داریم تمام دانش‌آموزان را پوشش دهیم. 
***
تأثیر گروه خونی و ژن افراد بر احتمال شدت «کووید- ۱۹»
طبق نتایج یک مطالعه جدید، ژن و گروه خونی فرد به تعیین احتمال شدت بیماری «کووید-19» کمک می‌کند. به گزارش مهر، مطالعات قبلی نشان داده‌اند نوع گروه خونی با شدت بیماری مرتبط است. تیمی از محققان دریافته‌اند افراد دارای گروه خونی A در مقایسه با سایر گروه‌های خونی، ۴۵ درصد بیشتر با ریسک ابتلا به ویروس کرونای جدید و ابتلا به بیماری «کووید-19» مواجه هستند. از سوی دیگر، افراد دارای گروه خونی O، 35 درصد کمتر در معرض ریسک ابتلا به نوع شدیدتر«کووید-19»   قرار دارند. دکتر «رابرت گلاتر» از بیمارستان لنوکس هیل نیویورک، در این باره می‌گوید: «ژن‌های کنترل‌کننده گروه خونی در تشکیل سطح سلول‌ها نقش دارند. تغییر در ساختار سطح سلول بر آسیب‌پذیری سلول آلوده به ویروس کرونای جدید تأثیر دارد».

Page Generated in 0/0171 sec