printlogo


کد خبر: 220804تاریخ: 1399/4/1 00:00
تعداد مبتلایان «کووید-۱۹» در کشور به 202584 و شمار قربانیان به 9507 نفر رسید
آمار فوتی‌های کرونایی همچنان ۳ رقمی است

آمار فوتی‌های کرونا همچنان در کشور ۳ رقمی است و این موضوع نگرانی‌هایی را برای کادر درمان ایجاد کرده است. به گزارش «وطن امروز»، سخنگوی وزارت بهداشت آخرین وضعیت شیوع بیماری «کووید-۱۹» در کشور را تشریح کرد.  سیما سادات‌لاری گفت: طی شبانه‌روز گذشته (ظهر جمعه تا ظهر شنبه) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و ۳۲۲ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند که ۵۹۵ مورد بستری شدند. وی افزود: به این ترتیب مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به ۲۰۲ هزار و ۵۸۴ نفر رسید.
‌لاری همچنین گفت: متاسفانه در شبانه‌روز گذشته ۱۱۵ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۹ هزار و ۵۰۷ نفر رسید. وی افزود: خوشبختانه تاکنون ۱۶۱ هزار و ۳۸۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۲۸۴۲ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
وی تاکید کرد: تاکنون یک میلیون و ۳۹۵ هزار و ۶۷۵ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است.
‌لاری گفت: استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، کرمانشاه، آذربایجان‌های شرقی و غربی، گلستان و کردستان در وضعیت هشدار قرار دارند.
وی بر لزوم رعایت موازین بهداشت فردی و اجتماعی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کرد و گفت: مردم در محیط‌های 2 یا چند نفره از ماسک استفاده کنند. سخنگوی وزارت بهداشت افزود: یافته‌های علمی تایید می‌کند که ماسک بیشترین تاثیر را در جلوگیری از ابتلا به کرونا دارد. ‌لاری با اشاره به کاهش میزان بستری بیماران مشکوک به کرونا، اظهار داشت: افراد باید در هر محیط 2 یا چند نفره حتما از ماسک استفاده کنند.
 
* ماسک بزنیم تا از انتقال ویروس کرونا جلوگیری شود
استفاده از ماسک نقش بسیار مهمی در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا دارد. معاون درمان وزارت بهداشت، بر ضرورت استفاده از ماسک برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا تاکید کرد. قاسم جان‌بابایی با بیان اینکه در شرایط فعلی باید با اهتمام و تلاش جمعی، بر کاهش شمار مبتلایان تمرکز کنیم، گفت: همه مردم باید با دقت پروتکل‌‌های بهداشتی را رعایت کنند.  وی افزود: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ممکن است استان‌های سفید هم به سمت هشدار بروند. جان‌بابایی ادامه داد: باید به رعایت فاصله اجتماعی و موارد بهداشتی، کاهش رفت‌و‌آمدهای غیرضروری و نگهداری بیشتر از سالمندان توجه ویژه شود. معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: استفاده از ماسک نقش بسیار مهمی در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا دارد و استفاده از آن برای سالمندان و افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند، بسیار ضروری است. 

Page Generated in 0/0139 sec