printlogo


کد خبر: 220968تاریخ: 1399/4/5 00:00
مقام وزارت بهداشت ترامپ:
کرونا آمریکا را به زانو درآورده است

 تلفات کرونا در آمریکا تا عصر دیروز به 123,476 نفر رسید. با این حال با توجه به پنهانکاری آماری دولت آمریکا و دستور ترامپ برای کاهش تست‌های کرونا، به نوشته رسانه‌های غربی این رقم احتمالا چند برابر بیشتر است. 
درگیری چند ماهه آمریکا با کرونا و تبدیل این کشور به پرتلفات‌ترین کشور دنیا سبب شد یکی از مقامات ارشد وزارت بهداشت این کشور صراحتا از به زانو درآمدن آمریکا سخن بگوید. رابرت ردفیلد، مدیر مراکز فدرال کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا گفت با توجه به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، این بیماری آمریکا را به زانو درآورده است. به نوشته روزنامه گاردین، ردفیلد که در جلسه کنگره آمریکا شرکت کرده بود، گفت: توان حوزه سلامت عمومی آمریکا از مدت‌ها پیش با کمبود بودجه مواجه بوده و نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر دارد. این مقام ارشد وزارت بهداشت آمریکا گفت:‌ ما هر تلاشی که می‌توانستیم انجام داده‌ایم تا با این ویروس مبازره کنیم اما واقعیت این است که ویروس کرونا این ملت را به زانو درآورده است. ردفیلد افزود: احتمالاً به‌خاطر این ویروس کوچک لازم باشد ۷ تریلیون دلار خرج کنیم. در همین حال آنتونی فائوچی، رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا که در این جلسه استماع حضور داشت، به سخنان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درخصوص کاهش دادن تعداد تست‌های کرونا واکنش نشان داد. فائوچی گفت: کاملاً برعکس است، ما قرار است تست‌های بیشتری بگیریم نه اینکه تست را کمتر کنیم. رئیس‌جمهوری آمریکا در تجمع انتخاباتی اخیرش در شهر تالسا گفته بود: گرفتن تست ابتلا به کرونا یک شمشیر دولبه است... وقتی شما تست را در سطوحی بالا انجام می‌دهید، تعداد بیشتری از افراد مبتلا خواهید داشت به خاطر همین من از افرادم خواستم لطفا میزان تست گرفتن را کم کنید. 
 
* احتمال ممنوع‌الورود شدن آمریکایی‌ها به اروپا
در حالی که کشورهای اتحادیه اروپایی در حال حرکت به سوی بازگشایی مرزهای خود و از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی پس از کنترل شیوع ویروس کرونا هستند اما درصددند مانع ورود شهروندان آمریکایی به این اتحادیه به دلیل شکست واشنگتن در کنترل شیوع ویروس کرونا شوند. به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، بر اساس پیش‌نویس لیست کشورهایی که می‌توانند به اتحادیه اروپایی سفر کنند، از آمریکایی‌ها ‌به همراه شهروندان روسیه و برزیل در این اتحادیه استقبال به عمل نخواهد آمد، که این اقدام ضربه‌ای به جایگاه آمریکا در جهان و اعتبار دونالد ترامپ در نحوه مقابله با شیوع ویروس کرونا به شمار می‌آید. کشورهای اروپایی در حال حاضر 2 لیست از کشورهایی که اجازه سفر به این اتحادیه را دارند تهیه کرده‌اند که در هر 2 لیست نام کشورهای چین، اوگاندا، کوبا و ویتنام دیده می‌شود. مرزهای اتحادیه اروپایی قرار است از روز اول جولای (11 تیر) بازگشایی شود و هنوز لیست نهایی کشورهایی که اجازه سفر به کشورهای این اتحادیه را دارند منتشر نشده است. 

Page Generated in 0/0062 sec