printlogo


کد خبر: 221005تاریخ: 1399/4/5 00:00
اخبار

آمادگی پلیس برای اجرای طرح «جریمه عابران پیاده»
هفته گذشته بود که خبر طراحی سامانه‌ای برای جریمه عابران پیاده منتشر شد؛ سامانه‌ای که رئیس پلیس راهور ناجا می‌گوید پلیس آماده اجرای آن است. هفته گذشته سردار سیدکمال هادیانفر در مراسم تودیع و معارفه رؤسای جدید و قدیم پلیس راهور تهران بزرگ، با تاکید بر اینکه ما باید به رعایت حق تقدم با اولویت عابران پیاده برسیم و به سمت جریمه کردن افراد برویم، گفته بود: ما سامانه مربوط را طراحی کرده‌ایم، کد ملی و چهره افراد را هم داریم، اگر عابر پیاده تخلف کرد، می‌توان با این شیوه او را جریمه کرد. وی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اجرایی شدن این سامانه گفت: ما کاملا آماده اجرا هستیم و نرم‌افزار آن هم آماده است، می‌توانیم پایلوت آن را در تهران اجرا کنیم. این سامانه به جهت توسعه انضباط ترافیکی کار خوبی است. هادیانفر ادامه داد:‌ اگر مردم بدانند که پلیس و دستگاه‌های مربوط مقید به اجرای این قانون هستند، معتقدم که بیش از 90 درصدشان، قوانین را رعایت می‌کنند. 
***
باند فروش نوزادان در پایتخت متلاشی شد
باند فروش نوزادان با تلاش مأموران پلیس فتای پایتخت شناسایی و منهدم شد. به گزارش «وطن امروز»، فرمانده انتظامی پایتخت گفت: با اشراف اطلاعاتی و رصد مأموران پلیس فتا، باند فروش نوزادان در فضای مجازی شناسایی و منهدم شد. سردار حسین رحیمی در تشریح جزئیات این عملیات گفت: پلیس فتای تهران بزرگ در حین رصد فضای مجازی به صفحاتی بر‌خورد که آگهی‌های خرید و فروش نوزاد را منتشر و تبلیغ کرده بودند. وی تصریح کرد: با اشراف اطلاعاتی و ایجاد طعمه‌ طی عملیاتی منسجم، ماموران پلیس فتا توانستند به عوامل اصلی این کانال دست یابند. سردار رحیمی ادامه داد: در مرحله اول 3 نفر از این افراد شناسایی و دستگیر شدند که 3 نوزاد را در فضای مجازی به فروش رسانده بودند. فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: 2 نوزاد که به مبالغی حدود ۴۰ الی ۵۰ میلیون تومان توسط این افراد به فروش رفته بودند، شناسایی شدند و یک نوزاد دیگر هنوز پیدا نشده است. سردار رحیمی اعلام کرد: فردی که دستگیر شده است سابقه‌دار نبوده و تلاش برای دستگیری سایر همدستان ادامه دارد. وی خاطرنشان کرد: این فرد مدعی بود خانواده‌های خریدار می‌توانند شناسنامه گرفته و مشکلی وجود ندارد اما این کار غیرقانونی است و به هیچ عنوان نه این فرد و نه فرد دیگری نمی‌تواند برای نوزادی که به این صورت خرید و فروش می‌شود شناسنامه بگیرد. 
***
5 درصد آتش‌سوزی‌های اراضی ملی عمدی است
95 درصد آتش‌سوزی جنگل‌ها، مراتع و علفزارهای خشک غیرعمدی است و بر اثر بی‌توجهی و سهل‌انگاری رخ می‌دهد. به گزارش «وطن امروز»، مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 5 درصد آتش‌سوزی‌های اراضی ملی بر اساس تحقیقات انجام‌شده به صورت عمدی رخ داده است. محمدرضا همتی در حاشیه آیین معرفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، ابراز داشت: بر اساس تحقیقات، 95 درصد علت آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع‌ طبیعی به دلیل سهل‌انگاری عوامل انسانی رخ می‌دهد و تنها 4 تا 5 ‌درصد آتش‌سوزی‌ها عمدی است. وی بیان کرد: شهروندان برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی از انداختن ته‌سیگار روشن و بطری‌های شفاف یا شیشه‌ای در طبیعت پرهیز کنند و همچنین پیش از ترک طبیعت از خاموش بودن آتش مطمئن شوند.

Page Generated in 0/0064 sec