printlogo


کد خبر: 221014تاریخ: 1399/4/5 00:00
اخبار

شعار «مرگ بر آمریکا» باید زنده نگه داشته شود
دبیر شورای نگهبان گفت: شعار «مرگ بر آمریکا» باید زنده نگه داشته شود. 
آیت‌الله احمد جنتی روز گذشته در جلسه شورای نگهبان با اشاره به در پیش بودن هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: کارنامه دولت‌های مختلف آمریکا مملو از جنایت علیه بشریت است که نژاد، دین و ملیت نمی‌شناسد و نمونه‌های بارز آن در ویتنام، هیروشیما، فلسطین، یمن، عراق، افغانستان، سوریه و... عیان است. آیت‌الله جنتی، دشمنی آمریکا با ملت ایران را تاریخچه‌ای ۷۰ ساله عنوان کرد و افزود: از کودتای ۱۳۳۲ تا ترور سردار سلیمانی شاهد موارد متعددی از دشمنی و نقض عهد دولت‌های آمریکایی بودیم که هدف آن فشار به ملت و تسلیم مردم ایران بوده است که به لطف خدا و هدایت رهبری و مقاومت ملت، در این هدف شکست خورده‌اند. 
***
مناطق آلوده به حضور تروریست‌ها پاکسازی شد
فرمانده نیروی زمینی سپاه از پایان «رزمایش اقتدار شهدای کرد مسلمان» با دستیابی به اهداف از پیش تعیین‌شده خبر داد و گفت: در این رزمایش مناطق آلوده به حضور تروریست‌ها با موفقیت پاکسازی شد. به گزارش فارس، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه از برگزاری موفقیت‌آمیز رزمایش اقتدار شهدای کرد مسلمان خبر داد و گفت: این رزمایش که در منطقه عمومی شمال غرب کشور، از دهانه چیلر در مرز عراق تا ارتفاعات چهل چشمه برگزار شد، با دستیابی به اهداف از پیش تعیین‌شده پایان یافت. فرمانده نیروی زمینی سپاه با تاکید بر اینکه در «رزمایش اقتدار شهدای کرد مسلمان» مناطق آلوده به حضور تروریست‌ها با موفقیت پاکسازی شد، از آمادگی کامل یگان‌های عملیاتی این نیرو برای مقابله با تهدیدات خبر داد و گفت: برخورد قاطع با عناصر و گروهک‌های تروریستی در دستور کار دائم نیروی زمینی سپاه است و در هر نقطه‌ای که تروریست‌ها حضور داشته باشند با اقتدار با آنان برخورد خواهیم کرد. 
***
معاون اول قوه‌قضائیه:
درباره مرگ منصوری رومانی باید پاسخگو باشد
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه‌قضائیه اظهار داشت: مقامات کشور رومانی باید در ارتباط با مرگ قاضی منصوری، از متهمان پرونده اکبر طبری، پاسخگو باشند. به گزارش «وطن امروز»، به نقل از قوه‌قضائیه، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، معاون اول قوه‌قضائیه در برنامه متن حاشیه در ارتباط با پرونده مرگ متهم منصوری، گفت: مقامات رومانی باید پاسخگو باشند. وی اعلام کرده بود می‌خواهد به ایران بیاید و در اختیار آنها بوده است. مسؤولان قضایی و انتظامی آنجا باید پاسخگو باشند. وی افزود: کسانی که مسؤولیتی در حکومت دارند اگر تخلفی کردند باید آنها را به اشد وجه مجازات کرد. محسنی‌اژه‌ای در ارتباط با برگزاری دادگاه‌های علنی گفت: قانون جلوی انتشار دادگاه‌های علنی را در مقطعی گرفت. یکی از کسانی بودم که فریاد زدم اینکه گفته می‌شود محاکمات علنی باشد معنایش این است که مردم در جریان قرار بگیرند. وی با تاکید بر اینکه دادگاه‌های علنی گاهی به نفع متهم یا قاضی است، گفت: تلاش کردیم و سال 92 قبول شد که چنانچه دادستان کل کشور درخواست کرد و رئیس قوه‌قضائیه پذیرفت، جریان دادگاه علنی منتشر شود. سال 97 با توجه به شرایط، بحث استجازه مقام معظم رهبری پیش آمد و اجازه گرفتیم دادگاه‌هایی که بر اساس تصمیم قاضی علنی برگزار می‌شود انتشار داده شود. 
***
وزیر خارجه چین:
آمریکا عضوی از برجام نیست
وزیر خارجه چین تاکید کرد: با هرگونه تلاش برای تغییر مفاد برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت مخالفیم. به گزارش ایسنا، «وانگ یی» در گفت‌وگوی ویدئویی با محمد‌جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، با استقبال از پیشنهادات در زمینه توسعه و تسهیل روابط تجاری اظهار داشت: این پیشنهادات و بویژه تسهیل متقابل سفر تجار به‌سرعت مورد بررسی قرار می‌گیرد. وی با تاکید بر حمایت قاطع چین از برجام و با اشاره به نامه اخیر خود به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار داشت: چین با هرگونه تلاش برای تغییر مفاد برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت مخالف است و آمریکا پس از خروج از برجام حقی برای توسل به سازوکارهای پیش‌بینی شده در این رابطه را ندارد. 
***
علی باقری:
تحریم بهای پایبندی ایران به حقوق بشر است
دبیر ستاد حقوق بشر در نشست با سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی، گفت: حقوق بشر در این سرزمین نه‌‌تنها یک «محصول وارداتی» نیست، بلکه اغراق نیست چنانچه گفته شود «حق مالکیت معنوی» مفهوم حقوق بشر به ملت ایران تعلق دارد. به گزارش «وطن امروز»، علی باقری تصریح کرد: ریشه فشار حداکثری رژیم آمریکا علیه مردم ایران، اهتمام جمهوری اسلامی به استیفای کامل حقوق ملت ایران و نیز دفاع بی‌دریغ از حقوق ملت‌های مستقل است و «تحریم» بهای سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران در اصالت ‌دادن به حقوق بشر و پرهیز از آلودگی آن به مطامع و منافع سیاسی است. وی افزود: از همین رو، در جنگ‌ها و تقابل‌های متنوع در منطقه غرب آسیا طی چند دهه‌ گذشته از جمله تقابل ملت عراق و صدام، ملت فلسطین و اشغالگران، ملت سوریه و تروریست‌ها و ملت یمن و متجاوزان، جمهوری اسلامی ایران همواره طرف ملت‌ها قرار داشته، ولی متأسفانه دولت‌های مدعی نقض حقوق بشر در ایران از جمله بانیان و هم‌بانیان قطعنامه اخیر شورای حقوق بشر، همواره حامی و پشتیبان دیکتاتورها، اشغالگران، تروریست‌ها و متجاوزان بوده‌اند.

Page Generated in 0/0151 sec