printlogo


کد خبر: 221019تاریخ: 1399/4/7 00:00
کرونا همچنان اتفاقات سینمای جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد
تعویق دوباره اکران «تنت»، جابه‌جایی زمان برگزاری «بفتا»

پس از تغییر زمان برگزاری اسکار، تعدادی از مراسم‌های‌ اهدای جوایز از جمله «گلدن گلوب» و «بفتا» تاریخ برگزاری‌شان را تغییر دادند و شماری از آثار مهم سینمای جهان نیز تاریخ اکران خود را برای بار چندم عقب انداختند. به گزارش «وطن امروز»، پس از تغییر زمان برگزاری مراسم اسکار 2021، تعدادی از مراسم‌‌های اهدای جوایز نیز زمان برگزاری خود را تغییر دادند. مراسم اهدای جوایز «انجمن صدا» (CAS)  هفدهم آوریل 2021، مراسم «گلدن گلوب» بیست‌و‌هشتم فوریه و مراسم «منتخب منتقدین» هفتم مارس 2021 برگزار خواهد شد. تاریخ برگزاری اهدای «جوایز مستقل اسپریت» که معمولا پیش از مراسم اسکار اهدا می‌شود نیز به 24 آوریل تغییر کرد. زمان برگزاری مراسم سالانه «بفتا» که سال آینده نود‌و‌‌سومین دوره خود را برگزار می‌کند، یازدهم آوریل اعلام شد. «آن تامپسون» منتقد و نویسنده سینمایی در تحلیلی پس از تغییر زمان برگزاری مراسم اسکار نوشت: «با 2 ماهی که اضافه شده، استودیوها زمان اضافه برای به پایان رساندن تولید پروژه‌های خود را دارند و تعویق زمان نمایش فیلم‌ها بدون فداکاری برای از دست دادن شانس حضور در اسکار خواهد بود.
خبر دیگر اینکه فیلم «تنت» تازه‌ترین ساخته کریستوفر نولان که قرار بود ماه آینده راهی سینماها شود، زمان اکرانش را برای بار دوم عقب انداخت. این دومین تغییر زمان برای اکران فیلمی است که انتظار زیادی در میان علاقه‌مندان سینما برای رونمایی از آن وجود دارد. «تنت» که با صرف بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شده، ابتدا قرار بود ۱۷ جولای (۲۷ تیر) راهی سینماها شود اما به تعویق افتاد و ۳۱ جولای (۱۰ مرداد) برای اکرانش تعیین شد. حالا گفته شده زمان نمایش آن تا ۱۲ آگوست (۲۲ مرداد) عقب افتاده است. سخنگوی کمپانی برادران وارنر گفت این فیلم وقتی اکران می‌شود که هم نمایش‌دهندگان آماده باشند و هم سلامت مردم به خطر نیفتد. این استودیو اکران «تلقین» یا «سرآغاز» نولان با بازی دی‌کاپریو را که قرار بود به مناسبت دهمین سال نمایشش راهی سینماها شود هم عقب انداخت و ۳۱ جولای را به این منظور انتخاب کرد. تغییر دوباره زمان «تنت» به این منظور است که اندرو گوئومو، فرماندار نیویورک اعلام کرد سینماهای این ایالت در فاز چهارم آماده بازگشایی نیستند. تا زمانی که سینماهای نیویورک و لس‌آنجلس کارشان را شروع نکنند، این فیلم اکشن که با بودجه بالایی ساخته شده 2 بازار بزرگ سینمایی‌اش را از دست خواهد داد.
این البته تنها فیلمی نبود که اکران آن در مدت اخیر به دلیل عدم کنترل شیوع کرونا در بسیاری از اقتصادهای بزرگ جهان، به تعویق می‌افتد. برای نمونه اکران فیلم لایو- اکشن «مولان» محصول دیزنی در تاریخ 24 جولای، به دلیل افزایش مبتلایان به بیماری «کووید-19» مورد تهدید جدی قرار گرفته است. هالیوود به طور شدید نگران این است که فیلم‌های پرفروشش در انتهای تابستان تاریخ اکران خود را عوض کنند. این بستگی به این دارد که ببینیم آیا فیلم حماسی «عقیده» ساخته نولان در تاریخ 31 جولای اکران می‌شود یا خیر؟ با توجه به اینکه نیویورک و لس‌آنجلس  2 شهر بزرگ بازار سینمایی در آمریکا هستند، هر 2 فیلم به سالن‌های سینما در این 2 شهر نیاز دارند تا افتتاح شوند. 
البته با این همه و با وجود تغییرات زیادی که به واسطه کرونا در معادلات سینمای جهان ایجاد شده اما روال تولید برخی از آثار سینمای جهان مجددا از سرگرفته شده است. به عنوان مثال روز گذشته خبری در این زمینه به نقل از آسوشیتدپرس منتشر شد که گروه بازیگران فیلم «ماتریکس ۴» راهی برلین شدند تا کار تولید این فیلم را از جایی که با شیوع کرونا متوقف شده بود، کلید بزنند. ماه پیش اعلام شد اکران فیلم یک سال به تاخیر می‌افتد و به جای مارس ۲۰۲۱ در آوریل سال ۲۰۲۲ روی پرده می‌رود.

Page Generated in 0/1103 sec