printlogo


کد خبر: 221041تاریخ: 1399/4/7 00:00
مجموع مبتلایان به کرونا در کشور به ۲۱۷ هزار و ۷۲۴ نفر رسید
مرگ‌ و‌ میر : ۱۰۰۰۰+
* 6 استان در وضعیت قرمز بیماری «کووید- 19»

با وجود اینکه خیلی‌ها فکر می‌کردند با گرم شدن هوا ویروس کرونا ضعیف شده و شدت ابتلا و مرگ‌و‌میر ناشی از این بیماری در تابستان کاهش می‌یابد اما برعکس چنین باوری، کرونا اکنون در مناطق گرمسیر کشور (‌استان‌های جنوبی) بیشتر تلفات می‌گیرد. به گزارش «وطن امروز»، آمار مرگ‌و‌میر و ابتلا به ویروس کرونا در کشور همچنان افزایشی است تا جایی که این آمار اکنون مرز 10 هزار نفر را پشت سر گذاشته است. سخنگوی وزارت بهداشت گفت: طی شبانه‌روز گذشته (جمعه ‌۶ تیرماه) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶۲۸ بیمار جدید مبتلا به «کووید- 19» در کشور شناسایی شدند که ۱۳۵۶ مورد بستری شدند. دکتر سیما سادات‌لاری گفت: به این ترتیب مجموع بیماران «کووید- 19» در کشور به ۲۱۷ هزار و ۷۲۴ نفر رسید. همچنین در طول این مدت ۱۰۹ بیمار «کووید- 19» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۲۳۹ نفر رسید. وی افزود: خوشبختانه تاکنون ۱۷۷ هزار و ۸۵۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. لاری گفت: ۲۹۱۲ نفر از بیماران مبتلا به «کووید- 19» در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. سخنگوی وزارت بهداشت افزود: تاکنون یک میلیون و ۵۵۷ هزار و ۸۷۲ آزمایش تشخیص «کووید- 19» در کشور انجام شده است. وی درباره استان‌های با وضعیت قرمز گفت: در استان‌های کرمانشاه و کردستان اگر چه شاهد کاهش موارد بستری بوده‌ایم اما وضعیت همچنان قرمز است، همچنین استان‌های خوزستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند. 
 
* تأکید روحانی بر الزام استفاده از ماسک در مرحله جدید مقابله با شیوع کرونا
«در حال ورود به مرحله دیگری از مقابله با کرونا هستیم که استفاده از ماسک را ناگزیر کرده است و باید در کنار تدوین دستورالعمل‌های لازم درباره مناطق و اماکنی که استفاده از ماسک در آنها الزامی است، تدابیر لازم برای تهیه سهل و ارزان ماسک نیز اندیشیده شود». این بخشی از اظهارات رئیس‌جمهور در نشست رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی کرونا بود. دکتر حسن روحانی گفت: هر چند اوج‌گیری دوباره شیوع بیماری و افزایش شمار مبتلایان و درگذشتگان در برخی شهرستان‌های کشور را در 2 هفته اخیر شاهد بوده‌ایم اما آمار کلی از کاهش شیوع بیماری در کشور حکایت دارد. وی با بیان اینکه جهان در حال ورود به مرحله دیگری از مقابله با ویروس کروناست، اظهار داشت: ایران نیز در این زمینه مستثنا نیست و باید همانند مراحل قبلی مقابله با این ویروس، جزو کشورهای پیشتاز در مرحله جدید باشیم و سریع‌تر و موثرتر عمل کنیم. رئیس‌جمهور الزام همگانی به استفاده از ماسک و اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی را اقدامی ناگزیر در مرحله جدید مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: هر چند در برخی کشورها جرایم سنگینی برای نقض قوانین بهداشتی اعمال می‌شود اما امیدواریم همان‌گونه که در دوره قبل با همراهی مردم نیازی به اعمال جریمه و استفاده از رفتارهای قهری نداشتیم، در مرحله جدید نیز نیازی به استفاده از قوه قهریه نباشد.
 
* 20 درصد تهرانی‌ها به کرونا مبتلا شده‌اند!
بیشترین میزان ابتلا به کرونا در تهران مربوط به منطقه ۴ است‌. دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران ضمن اشاره به پیش‌بینی ابتلای ۱۴ تا ۲۰ درصد ساکنان تهران به کرونا به مطالعات انجام شده از ابتدای اسفندماه تاکنون اشاره کرد و گفت: بر اساس مطالعات پیش‌بینی می‌شود که 14 تا 20 درصد ساکنان شهر تهران تاکنون به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. به گفته وی منطقه 2 تهران با جمعیت 800 هزار نفر در رتبه دوم از نظر میزان ابتلا به کرونا قرار دارد و مناطق 14 و 5 نیز در رده‌های سوم و چهارم قرار می‌گیرند. وی کمترین میزان ابتلا به «کووید- 19» در مناطق شهری تهران را مربوط به مناطق 21 و 22 ذکر کرد. همچنین بالاترین میزان مرگ‌و‌میر در تهران نیز به ترتیب مربوط به مناطق 4، 14، 2 و 5 است که با توجه به اینکه منطقه 4 یکی از مناطق گسترده و پرجمعیت تهران است در رده اول از نظر میزان ابتلا به بیماری و مرگ‌و‌میر ناشی از کرونا قرار دارد.

Page Generated in 0/0221 sec