printlogo


کد خبر: 221056تاریخ: 1399/4/7 00:00
اخبار

ادامه تولید ماسک، گان و شیلد در کتابخانه علامه طرشتی
«جمعیت مردمی امام رضایی‌ها» با همکاری فرهنگسرای ابن‌سینا، بیش از 2 ماه است به تولید ماسک، شیلد و گان پزشکی مشغول است. به گزارش روابط عمومی «فرهنگسرای ابن‌‌سینا»، تنها کمی پس از شیوع کرونا بود که فرهنگسرای ابن‌سینا و«جمعیت مردمی امام رضایی‌ها» همگام  با دیگر گروه‌های مردمی و جهادی برای کمک‌رسانی به کادر بهداشت و درمان در حوزه‌های مختلف به میدان آمدند و برای مشارکت در این امر مهم به صورت 2‌‌‌‌شیفت در محل کتابخانه علامه طرشتی که به‌ خاطر فاصله‌گذاری اجتماعی موقتا تعطیل شده، فعالیت‌های خود را آغاز کردند. طرح تهیه و استریل ماسک، شیلد و گان پزشکی توسط این جمعیت با 27 چرخ خیاطی و 30 نفر از بانوان جهادی، از فروردین99 آغاز شد و همچنان ادامه دارد و تاکنون بیش از 5000 ماسک تک لایه، 40000 ماسک 3 لایه، 10000 شیلد، بیش از 4000 گان و 60000 گان چسب زده‌شده تولید و با هماهنگی سازمان انرژی اتمی استریل شده است. این تولیدات تاکنون در برخی بیمارستان‌های دولتی تهران مانند بیمارستان امیراعلم و ۷ استان مازندران، گیلان، گلستان، قم، لرستان، فارس و اصفهان توزیع شده و در اختیار مردم و کادر درمان قرار گرفته است. در کنار تهیه این اقلام بهداشتی، توزیع آبمیوه طبیعی و پک‌های غذایی برای آسیب‌دیدگان کرونا نیز جزو فعالیت‌های جمعیت امام رضایی‌ها بوده‌ که خود را یک جمعیت خیریه و مردمی در راستای مشارکت در امداد و فوریت‌ها می‌داند.
***
استاندار تهران: خط فقر در تهران 5/4 میلیون تومان است
«خط فقر در تهران 5/4 میلیون تومان است». این آمار را استاندار تهران اعلام کرد. 
به گزارش «وطن امروز»، انوشیروان محسنی‌بندپی در نشست فرمانداران و مشاوران امور بانوان و خانواده استان تهران با معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: ما خط فقر ملی را نباید نگاه کنیم، بلکه باید برش استانی آن را مد نظر قرار دهیم که به این ترتیب در تهران خط فقر 5/4 میلیون تومان خواهد بود و در این میان زنان سرپرست خانوار نیازمند توجه و کمک ویژه هستند.
 وی افزود: البته همه این زنان نیازمند کمک نیستند و افرادی که در 3 دهک پایین جامعه قرار دارند یعنی از ۸ میلیون و ۳۱۰ هزار خانواری که در 3 دهک پایین جامعه قرار دارند 2 میلیون و ۳۷۹ هزار و ۸۵۱ خانوار یعنی معادل ۲۹ درصد آنها زنان سرپرست خانوار هستند. 
همچنین ۱۹۱ هزار و ۱۴۹ خانوار در تهران زن سرپرست خانوار هستند که در سه دهک پایین خانوار قرار گرفتند. وی خطاب به فرمانداران با تاکید بر لزوم جدیت و پیگیری مسائل در حوزه زنان سرپرست خانوار افزود: مهم‌ترین و اثربخش‌ترین اقدام در حوزه تقویت بنیان خانواده، کمک به اشتغال و معیشت خانواده است که باید همه ما برای ارتقای آن گام‌های موثری برداریم.
***
جریمه شهروندان تهرانی به خاطر اشتباه معاون شهرداری تهران!
به‌رغم اینکه معاون شهرداری تهران اعلام کرده طرح ترافیک در دوران کرونا از ساعت ۸ تا ۱۶ بوده و رانندگان می‌توانند از ساعت ۱۴ یک خروج رایگان از محدوده طرح داشته باشند اما تمام رانندگانی که از ساعت ۱۴ اقدام به خروج از طرح کرده‌اند، جریمه شده‌اند! اجرای طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا در ایام کرونایی منجر به سردرگمی شهروندان تهرانی شده و این مسأله گلایه‌های برخی شهروندان را در پی داشته است. 
طرح ترافیک در تهران بعد از لغو حدود 3 ماه به دلیل جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی، از شنبه 17 خرداد ماه با موافقت ستاد مبارزه با کرونا آغاز شد. «مناف هاشمی» معاون حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره اجرای مجدد طرح ترافیک گفته بود: موضوع اجرای طرح ترافیک را بررسی کردیم که در نهایت تصمیم جمعی بر این بود اجرای محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا به نفع شهر تهران است، چرا که جلوی سفرهای کاذب در محدوده مرکزی شهر گرفته می‌شود. 
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بر اساس تصویب شورای حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، در مرحله اول زمان اجرای محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا که پیش از این از ساعت 6:30 دقیقه صبح تا 19 بود، به ساعت 8 صبح تا 16 کاهش یافته است، گفت: همچنین «از ساعت 14 به بعد نیز خروج از محدوده‌های ترافیکی رایگان خواهد بود» که با توجه به اینکه اکنون زمان کار ادارات از ساعت 7 صبح تا 14 منظور شده است لذا سفرهای کاری در این طرح، مشمول پرداخت عوارض محدوده‌های ترافیکی نخواهد شد. 
به گزارش تسنیم، در حالی که به گفته معاون حمل‌و‌نقل شهرداری تهران، خروج از محدوده طرح از ساعت 14 رایگان اعلام شده است اما طی این مدت، شهرداری تهران در اقدامی عجیب، رانندگانی که از ساعت 14 از محدوده طرح خارج شده‌اند را جریمه کرده است! در حال حاضر در سایت «تهران من» ساعت مجاز خروج از محدوده طرح 14:30 اعلام شده که این زمان با آنچه مناف هاشمی اعلام کرده کاملا متفاوت است و همین مسأله، جریمه شدن بسیاری از شهروندان تهرانی را در پی داشته است. انتظار می‌رود شهرداری تهران ضمن پاسخگویی درباره چرایی این ناهماهنگی که منجر به تضییع حقوق شهروندان شده، هر چه سریع‌تر نسبت به بخشش این جرایم اقدام کند.

Page Generated in 0/0163 sec