printlogo


کد خبر: 221066تاریخ: 1399/4/7 00:00
اخبار

سخنگوی وزارت دفاع:
منطقه انفجار در پارچین تحت کنترل قرار دارد
پنجشنبه‌شب یک مخزن گاز صنعتی در منطقه عمومی پارچین منفجر شد که انتشار تصاویر آن در فضای مجازی با گمانه‌زنی‌هایی نیز همراه بود. سخنگوی وزارت دفاع ساعاتی پس از این حادثه در گفت‌وگو با شبکه خبر گفت: بین ساعت 11:30 تا ۱۲ شب یک مخزن گاز در منطقه عمومی پارچین دچار انفجار می‌شود که بلافاصله آتش حاصل از این انفجار توسط آتش‌نشانی مهار شد. این حادثه تلفاتی نداشته و به مراکز نظامی این منطقه هم ارتباطی نداشته است. وی دیروز درباره آخرین وضعیت مخازن گاز منفجر شده در حادثه پنجشنبه‌شب گفت: مجموعه و منطقه مخازن گازی که شب گذشته در پارچین منفجر شد تحت کنترل است و هیچ مشکل خاصی وجود ندارد. امیر‌داوود عبدی، سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیروز درباره جزئیات انفجار مذکور در منطقه پارچین تهران، گفت: اتفاقی که در جنوب شرق تهران رخ داد به دلیل نشت مخازن گازی بود که در منطقه عمومی پارچین رخ داد و باعث انفجار و شعله‌ور شدن آتش شد. وی افزود: بلافاصله یگان‌های آتش‌نشانی و اطفای حریق وارد منطقه شدند و به‌سرعت آتش مهار شد و هیچ آسیبی به کسی وارد نشد و تلفاتی هم نداشتیم و در حال حاضر هم مجموعه و منطقه مخازن گاز تحت کنترل است. سخنگوی وزارت دفاع در پایان گفت: محل وقوع این حادثه منطقه مسکونی نیست، منطقه تپه مانندی است که این اتفاق آنجا رخ داد و خدا را شکر می‌کنیم که آسیبی به کسی وارد نشده است.
***
نیروهای مسلح هر روز در حال ارتقای توان خود هستند
فرمانده کل ارتش گفت: با پشتیبانی‌های وزارت دفاع و جوانان و دانشمندان فعال در صنایع دفاعی این وزارتخانه، هر روز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله ارتش در عرصه‌های هوا، دریا و زمین در حال ارتقای توان برای دفاع از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی هستند.  فرمانده کل ارتش با اشاره به شلیک موفقیت‌آمیز نسل جدید موشک‌های کروز دریایی برد بلند و کوتاه طی روزهای گذشته، تاکید کرد: چند روز پیش شاهد رونمایی از موشک ۳۰۰ کیلومتری از سطح بودیم که توسط وزارت دفاع ساخته و تحویل نیروی دریایی شد. امروز نیز شاهد پرواز نخستین خروجی خط تولید جنگنده تمام ایرانی کوثر بودیم و در آینده نیز رویدادهای مبارک دیگری خواهیم داشت که به مرور اخبار آن اطلاع‌رسانی خواهد شد. سرلشکر موسوی در پایان گفت: از همه کسانی که حمایت و پشتیبانی کردند تا امروز بتوانیم سربلند مأموریت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران را انجام دهیم و بتوانیم همراه و همگام با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچون تار و پود بهم تنیده بهترین ترکیب دفاعی را برای ایران فراهم کنیم، تشکر می‌کنم. 
***
معاون سفیر ایران در بغداد:
آماده بازگشایی گذرگاه‌های زمینی با عراق هستیم
معاون سفیر ایران در بغداد گفت ایران آماده بازگشایی گذرگاه‌های مرزی با عراق و از سرگیری تبادلات تجاری و انتقال کالاست. «سید موسی طباطبایی» معاون سفیر ایران در عراق به وب‌سایت «المربد» عراق گفت ایران امیدوار است طرف عراقی تمام مقدمات لازم برای از سرگیری تبادلات تجاری را فراهم سازد و این اقدام در راستای منافع 2 ملت عراق و ایران است. طباطبایی با بیان اینکه در حال حاضر تمام گذرگاه‌های مرزی با منطقه کردستان عراق باز است و انواع کالاها از این گذرگا‌ه‌ها عبور می‌کند، افزود: «ما تمام تجهیزات لازم برای تست کالاها و افراد جهت اطمینان از عدم آلودگی به ویروس کرونا را آماده‌ کرده‌ایم تا هیچ نگرانی‌ای درباره انتقال ویروس از ایران به عراق یا بالعکس وجود نداشته باشد».
***
واکنش روسیه به ادعای متخصصان آمریکایی درباره ایران
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین پنجشنبه در توئیتی نوشت پروپاگاندای آمریکایی‌ها علیه ایران هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد. میخائیل اولیانف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در توئیتی نوشت: برخی متخصصان آمریکایی به جرأت ادعا می‌کنند ایران کاملا تعهدات ان‌پی‌تی خود را نقض کرده است. چرا باقی جهان از جمله آژانس‌ بین‌المللی انرژی اتمی و شورای حکام از این حقیقت وحشتناک مطلع نیستند؟ «نفرت» مشاور بدی برای متخصصان است و پروپاگاندا هیچ حد و مرزی ندارد. همچنین کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه روز گذشته در تماس تلفنی با سرگئی ریابکف، معاون وزیر خارجه روسیه درخصوص موضوعات دوجانبه و بین‌المللی مهم گفت‌وگو کرد. آخرین وضعیت برجام و قطعنامه 2231 و تحرکات غیرقانونی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران و همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این گفت‌وگو مورد تبادل نظر قرار گرفت. 
***
مجلس در مسیر استقرار عدالت همراه قوه‌قضائیه خواهد بود
نایب‌رئیس مجلس گفت: در مسیر استقرار عدالت و احقاق حقوق مردم، مجلس همراه و در کنار قوه قضائیه خواهد بود. سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در شرایطی که برخورد با برخی مفاسد ریشه دوانده در هر 3 قوه، امیدهای تازه‌ای را در دل مردم ایجاد کرده است، ضرورت اصلاح رویه‌های فسادزا و پیشگیرانه بیش از هر زمانی احساس می‌شود. وی با اشاره به ضرورت بررسی و اصلاح و تصویب لوایح سه‌قلوی مبارزه با فساد، شفافیت و مهار تعارض منافع در مجلس یازدهم، تصریح کرد: مادامی که مدیران وادار به نشستن بر صندلی‌های داغ و در اتاق‌های شیشه‌ای نباشند، نمی‌توان صرفاً با تکیه بر پیش‌فرض سلامت نفس افراد، امور حیاتی مردم را به صاحب‌منصبان سپرد. اگر زغال داغ و بیم آتش نباشد، حتی برادر امیرالمؤمنین بودن هم مانع نشستن بر سفره معاویه نخواهد شد. 

Page Generated in 0/0137 sec