printlogo


کد خبر: 221072تاریخ: 1399/4/8 00:00
به‌رغم شرایط محدودیت‌زای کرونایی، روند تولید سریال‌های تلویزیون ادامه دارد
کمدی، تاریخی، ملودرام، دفاع ‌مقدس و ژانرهای دیگر

گروه فرهنگ و هنر: این روزها خبرهای متعددی در ارتباط با پروژه‌های تازه تلویزیون در حوزه سریال‌ها و محصولات نمایشی در رسانه‌ها منتشر می‌شود. یکی از این خبرها که روز گذشته توسط خبرگزاری فارس منتشر شد، ساخت سریال «فصل قلندران» به کارگردانی احمدرضا درویش است. «فصل قلندران» که احمدرضا درویش قصد دارد آن را کارگردانی کند، قصه‌ای در عصر صفویه است که در جنوب کشور و حاشیه خلیج‌ فارس می‌گذرد. این سریال داستانی و تاریخی در 8 فصل 13قسمتی که هر قسمت 60 دقیقه زمان دارد، ساخته خواهد شد و برای نگارش فیلمنامه این اثر 6 ماه تحقیق شده است. قصه این سریال در ارتباط با مبارزات ضداستعماری و دلاوری‌های مردم ایران در دوران صفویه و پس از آن است. 
اما بخش دیگری از خبرها در ارتباط با سریال‌های در حال تولید تلویزیون به شبکه سوم سیما اختصاص دارد. روز گذشته مهدی آذرپندار، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سوم سیما درباره خبرهای جدید از سریال‌هایی که قرار است امسال از شبکه 3 سیما پخش شود، گفت: اکنون در پشت صحنه سریال «پای بست» به کارگردانی احمد کاوری هستیم که برای پخش امسال در نظر گرفته شده است. این سریال فضایی ملودرام دارد و تیم خوب و چابکی در حال تولید سریال هستند و برای ایام پاییز آماده خواهد شد. آذرپندار در گفت‌وگو با «مهر» به سریال طنز این شبکه نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بعد از اینکه مسائل مربوط به کرونا حل شد، سریال‌های مختلفی در دستور کار تولید قرار گرفتند و اکنون ساخت حدود ۶ سریال در جریان است. یکی از این آثار سریال «صفر بیست و یک» به کارگردانی مشترک جواد رضویان و سیامک انصاری است که اثری طنز است و در چند فاز تولید می‌شود. فاز اول این سریال در ۳۰ قسمت ساخته می‌شود که امیدواریم تابستان به کنداکتور برسد تا کام مردم با آن شیرین شده و شادمان شوند. این سریال بازیگران خوبی دارد و خود 2 کارگردان (رضویان و انصاری) هم از بازیگران هستند و امیدواریم بتوانیم با این سریال خاطره آثار طنز را زنده کنیم. در این شرایط سخت از وظایف خود می‌دانیم که کار کمدی تولید کنیم. مدیر گروه فیلم و سریال شبکه 3 سیما در ادامه توضیح داد: سریال «زمین گرم» اثری به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و به کارگردانی سعید نعمت‌الله است که اولین‌بار است خودش هم پشت دوربین ایستاده است و در مقام نویسنده و کارگردان آن را می‌سازد. این سریال که درامی گرم و خانوادگی با پس‌زمینه‌های مذهبی است برای پخش در محرم و شهریورماه در نظر گرفته شده است. هر 3 این سریال‌ها ۳۰ قسمتی هستند البته «صفر بیست و یک» برای چند فاز در نظر گرفته شده است. او همچنین با اشاره به سریال «کلبه‌ای در مه» نیز توضیح داد: این سریال فضایی تاریخی دارد که از سال‌های پیش از انقلاب شروع می‌شود و به زمان دفاع‌ مقدس می‌رسد که مرجان اشرفی‌زاده، کارگردان و سعید پروینی، تهیه‌کننده‌اش است. این سریال در شمال کشور تصویربرداری می‌شود که از فضاهایی چشم‌نواز بهره گرفته و کاری خانوادگی است. 
در حوزه طنز سریالی با کارگردانی برزو نیک‌نژاد داریم که زینب تقوایی تهیه‌کننده آن است. این سریال «باخانمان» نام دارد و بزودی در ۳۰ قسمت آماده خواهد شد. این سریال برای پخش در پاییز در نظر گرفته خواهد شد. همچنین سریال «نجلا» را داریم که اثری سنگین و تاریخی است و برای ایام محرم و صفر آماده می‌شود و خیرالله تقیانی‌پور، کارگردان جوان آن است و به بحث پیاده‌روی اربعین و تاریخچه آن می‌پردازد. این سریال قصه‌ای ایرانی عراقی دارد که امیدواریم مورد پسند مخاطب قرار گیرد. دیگر اینکه روز گذشته خبری در ارتباط با ساخت سریال شهید هسته‌ای «مجید شهریاری» منتشر شد که نگارش فیلمنامه آن بتازگی به پایان رسیده و قرار است حسین تبریزی، کارگردانی آن را برعهده داشته باشد. همچنین سریال شهید مهدی زین‌الدین نیز در مرحله نگارش قرار گرفته و آنطور که خبرگزاری فارس گزارش کرده قرار است به تهیه‌کنندگی شفیع آقامحمدیان و با فیلمنامه‌ای از ناصر هاشم‌زاده ساخته شود. 
البته روند تولید آثاری در ارتباط با شهدا که بتازگی در تلویزیون با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود و هر روز خبرهایی در ارتباط با تولید سریالی تازه درباره شهدایی همچون بهشتی و صیاد شیرازی در رسانه‌ها منتشر می‌شود، در شرایطی است که برخی کارشناسان نسبت به افزایش کمی و خطر کاهش کیفیت این آثار ابراز نگرانی می‌کنند بویژه آنکه این قبیل سوژه‌ها برای تبدیل به اثر نمایشی قطعا نیازمند ملاحظات بیشتری نسبت به سایر محصولات نمایشی تلویزیون هستند.

Page Generated in 0/0066 sec