printlogo


کد خبر: 221088تاریخ: 1399/4/8 00:00
اخبار

جسد بانوی آمریکایی قهرمان پاراالمپیک پیدا شد
جسد «آنجلا مادسن» قهرمان 3 دوره پاراالمپیک در رشته قایقرانی ماده روئینگ در مسیر لس‌آنجلس به هونولولو پیدا شد. به گزارش فارس، جسد مادسن 60 ساله بعد از ساعت‌ها با آخرین تماس، توسط گارد ساحلی آمریکا کشف شد. این بانوی قایقران دارنده رکورد در کتاب گینس بود. 
او در تلاش بود رکورد دیگری را نیز به دست آورد تا نخستین و مسن‌ترین زن معلول باشد که تنها از کالیفرنیا تا هاوایی پارو می‌زند. این سفر بخشی از مستند زندگی او بود. 
بزرگ‌ترین هدف مادسن پارو زدن در اقیانوس بود. وی در طول سفر بارها با همسر و فیلمسازان خود از طریق ماهواره در تماس بود. مادسن به مدت 60 روز روی آب بود و زمانی که قصد داشت برای رفع مشکل درون آب برود، بعد از چند ساعت خبری از او نشد تا اینکه عملیات جست‌وجو برای پیدا کردن این بانوی قهرمان شروع شد. 
***
اساسنامه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در آستانه تغییر
اساسنامه بازنگری شده فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری بزودی توسط کنگره و هیأت اجرایی مصوب خواهد شد. به گزارش کمیته ملی المپیک، فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری که مدت‌ها با بحران فساد مالی گسترده و دوپینگ دست و پنجه نرم کرده است، بزودی رئیس دائمی و اساسنامه بازنگری شده خود را توسط کنگره و هیأت اجرایی مصوب و تأیید خواهد کرد. بنا بر اظهارات اورسولا پاپاندریا، رئیس موقت فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری، بهبود شرایط این فدراسیون در صورت یکپارچگی اعضا در پذیرش اصلاحات تسریع خواهد شد. بر این اساس مجمع انتخاباتی و تصویب اساسنامه این نهاد ژانویه سال آینده میلادی برگزار خواهد شد. فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری با گزارش وکیل مستقل بین‌المللی، ریچارد مک‌لارن، در منجلابی بزرگ از فساد سازمان‌یافته مالی و دوپینگ قرار گرفته بود که با ارائه اصلاحات ۱۲۲صفحه‌ای از سوی مک‌لارن و تغییر اساسنامه روزهای جدید را پیش رو خواهد داشت. 
***
پدیده جودوی پرتغال کرونا گرفت
ابتلا به کرونای 2 عضو تیم ‌ملی جودوی پرتغال، اردوی آماده‌سازی این تیم را به حالت تعلیق درآورد. به گزارش مهر، اردوی آماده‌سازی تیم ‌ملی جودوی پرتغال که با حضور ۱۱ جودوکار و تحت تدابیر شدید بهداشتی آغاز شده بود، به دلیل ابتلای 2 عضو این تیم به ویروس «کووید -۱۹» به حالت تعلیق درآمد. «خورخه فونسکا» پدیده جودوی پرتغال که در رقابت‌های ۲۰۱۹ توکیو و در وزن ۱۰۰- کیلوگرم شگفتی‌ساز شد و در میان همه نامداران روی سکوی قهرمانی ایستاد، به دلیل ابتلا به کرونا مجبور به ترک اردو و قرار گرفتن در قرنطینه شد. پیش از او «ویلسا گومز» جودوکار وزن ۵۷- کیلوگرم پرتغالی‌ها چنین شرایطی داشت. هر چند آزمایش ۹ جودوکار دیگر حاضر در اردو منفی اعلام شده بود ولی مسؤولان فدراسیون جودوی پرتغال تصمیم گرفتند به دلیل اقدامات پیشگیرانه اردوی این تیم را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورند. 
***
پیام تبریک فرگوسن برای قهرمانی لک‌لک‌ها
سرمربـی نامـدار سابــق منچستریونایتد به لیورپولی‌ها و کنی دالگلیش قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را تبریک گفت. به گزارش تایمز، بالاخره انتظار ۳۰ ساله هواداران لیورپول برای قهرمانی در لیگ برتر به پایان رسید و این تیم توانست عنوان قهرمانی فصل جاری لیگ برتر را به خود اختصاص دهد. کنی دالگلیش یکی از اسطوره‌های این تیم اعلام کرد الکس فرگوسن جزو اولین افرادی بود که به او و هواداران لیورپول قهرمانی در لیگ برتر را تبریک گفت. دالگلیش در این باره گفت: فرگی در منچستریونایتد، برایان کید و همه دشمنان قدیمی که فوتبال‌شان را پشت سر گذاشته‌اند (برای هم) نامه تبریک ارسال می‌کنند. خیلی خوشحال‌کننده بود که فرگوسن جزو اولین افرادی بود که قهرمانی لیورپول را به من تبریک گفت. درست است شما در حال رقابت هستید و رقیب هستید اما به اندازه کافی بزرگوار هستید که می‌توانید نامه‌ای را ارسال کنید و به آنها تبریک بگویید. کنی دالگلیش ابراز امیدواری کرد لیورپول بتواند به رکورد ۲۰ قهرمانی منچستریونایتد در لیگ برسد. قرمزها اکنون ۱۸ قهرمانی در لیگ دسته اول انگلیس و یک قهرمانی در لیگ برتر دارند و امیدوارند با یک قهرمانی دیگر به رکورد ۲۰ قهرمانی منچستریونایتد برسند. 

Page Generated in 0/0181 sec