printlogo


کد خبر: 221097تاریخ: 1399/4/8 00:00
اخبار

شهردار تهران:
جریمه‌های خروج از طرح بعد از ساعت ۱۴ حذف می‌شود
اگر فردی پس از ساعت ۱۴ هنگام خروج از طرح جریمه شده باشد، این  جریمه لغو می‌شود. پیروز حناچی، شهردار تهران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی درباره میزان استفاده مردم از مترو پس از اجرای مجدد طرح ترافیک گفت: بر اساس آمارهای موجود میزان استفاده از مترو کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت آن است. وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد مردم در هنگام استفاده از مترو از ماسک استفاده می‌کنند، گفت: رعایت این مسأله در مناطق جنوبی کمتر است. البته در استفاده از ماسک در اتوبوسرانی هنوز مشکلاتی وجود دارد که آن هم به دلیل نوع استفاده از اتوبوس‌هاست. شهردار تهران با بیان اینکه در زمان لغو اجرای طرح ترافیک آمارها نشان می‌داد که استفاده از خودروی شخصی و سفرهای غیرضروری ۴۰ درصد افزایش داشته است، ابراز داشت: اما امروز با اجرای طرح ترافیک این مشکل رفع شده است. وی در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی بر اینکه افراد بعد از ساعت ۱۴ و هنگام خروج از طرح جریمه شده‌اند، گفت: این خبر دیروز هم به گوش من رسید که دستور بررسی موضوع را داده‌ام. وی افزود: اگر این اتفاق رخ داده باشد حتماً جریمه‌ها حذف خواهد شد و وعده‌ای که به مردم داده بودیم پابرجاست. 
***
کرونا در کمین مصرف‌کنندگان مواد مخدر
ویروس کرونا به طور مشخص به ریه‌ها آسیب می‌رساند و کسانی که از مواد دخانی، سیگارهای الکترونیک و ماری‌جوانا استفاده می‌کنند بشدت در معرض خطر هستند. دکتر هومن شریفی، ادیکتولوژیست دانشگاه گفت: استعمال دخانیات و سیگارهای الکترونیک موجب از بین رفتن بافت ریه، التهاب و کاهش توانایی پاسخ ریه به عفونت‌ها می‌شود. 
***
برخورد پلیس با شبکه‌ها و سرشبکه‌های به‌کارگیری کودکان کار
سرشبکه‌های به‌کارگیری کودکان کار زیر ذره‌بین پلیس قرار می‌گیرند. فرمانده انتظامی تهران بزرگ از برخورد پلیس با شبکه‌ها و سرشبکه‌های به‌کارگیری کودکان کار و خیابان خبر داد. سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نوع مواجهه پلیس با کودکان کار اظهار کرد: ‌لازم است 2 موضوع را از هم جدا کنیم؛ یک موضوع مربوط به کودکان کار است که این افراد باید مورد حمایت همه‌جانبه دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف باشند و همه وظیفه داریم از آنها مراقبت کنیم. وی ادامه داد: موضوع دوم مربوط به افرادی است که اقدام به سوءاستفاده و به‌کارگیری این کودکان کرده‌اند. اینکه هر روز صبح فردی10 ‌نفر را سر یک چهارراه پیاده و غروب آنها را جمع‌آوری کند، موضوعی است که باید نوع مواجهه با آن نیز متفاوت باشد و نگاه‌ دستگاه‌های مسؤول، سمن‌ها و... باید نسبت به این موارد تفاوت داشته باشد. ما هم به عنوان پلیس اجازه نمی‌دهیم افراد سودجو اینطور از این کودکان سوءاستفاده کنند. رحیمی ادامه داد:‌ درباره کودکان کار ما در خدمت دستگاه‌های حمایتی و مراقبتی هستیم اما درباره گروه دوم اجازه نمی‌دهیم که افراد چنین رفتاری با کودکان داشته باشند و به همین دلیل نیز قطعا با شبکه‌ها و سرشبکه‌ها و کسانی که چنین اقداماتی را انجام دهند، برخورد می‌کنیم. 
***
کاهش 40 درصدی آمار ازدواج
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یکی از اولویت‌های فرهنگی جامعه را بحث ازدواج عنوان کرد و گفت: آمار ازدواج سقوط آزاد داشته و ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است. امیرحسین بانکی‌پورفرد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اولویت‌های کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و دغدغه‌های فرهنگی پیش‌روی کشور بیان کرد: در 7 یا 8 سال گذشته آمار ازدواج سقوط آزاد داشته و حدود ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که جمعیت در سنین ازدواج ما نه‌‌تنها کاهش نداشته، بلکه افزایش نیز داشته است. موضوع دارای اولویت دیگر بحث طلاق است که متأسفانه به عنوان یک آسیب جدی در حال تهدید جامعه است.  
***
دستگیری ۱۱ هزار معتاد متجاهر در کشور
از زمان اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر در ۱۵ استان پس از شیوع کرونا تاکنون ۱۱ هزار و ۲۱۷ معتاد دستگیر شده‌اند. همچنین ۷۸۳۴ نفر در مراکز بهزیستی پذیرش شدند که تست کرونای ۱۱۶ نفر از آنان مثبت بوده است. مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: افزود: تعدادی از معتادان از قبل در مراکز بهزیستی بودند اما در مدت شیوع کرونا بعد از تصمیم ستاد مدیریت کرونا دال بر اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر با استفاده از دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۱ هزار و ۲۱۷ نفر در این ۱۵ استان از سوی نیروی انتظامی دستگیر شدند و از این تعداد برای ۶۷۴۵ نفر تست کرونا انجام شد. فرید براتی‌سده در گفت‌وگو با ایرنا گفت: از بین ۷۸۳۴ معتاد متجاهر پذیرش شده در مراکز بهزیستی، تست کرونای ۱۱۶ نفر از آنان مثبت بوده و ۲۹ نفر از این ۱۱۶ نفر به مرکز درمانی ارجاع شدند.

Page Generated in 0/0124 sec