printlogo


کد خبر: 221107تاریخ: 1399/4/8 00:00
اخبار

در نتیجه اقدام مسؤولان برخی مجبور به اجاره پشت‌بام می‌شوند
محمدباقر قالیباف با حضور در جلسه برگزاری آزمون انتخابی دبیران کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، رکن رشد و تحول در هر مجموعه را نیروی انسانی برشمرد و گفت: اگر چه در بحث توسعه همواره به منابع مادی و انسانی اشاره می‌شود اما منابع انسانی تنها رکن توسعه است، زیرا منابع مادی هم با توان و ظرفیت انسانی فراهم می‌شود، به این معنی که افراد با تدبیر، خلاقیت و مدیریت، منابع مادی را با خود همراه می‌کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کارمندان اهمیتی کمتر از نمایندگان ندارند، افزود: بستر کار را شما کارمندان فراهم می‌کنید، در نتیجه رفتار و تعامل شما و نمایندگان است که در حوزه کارکرد و ساختار شاهد خروجی هستیم. تصمیم و اقدام ما مسؤولان و کارگزاران نظام و شمای کارمند و کارشناس است که مردم کشور را فقیر یا ثروتمند می‌کند، آنها را به سمت آسایش و آرامش می‌برد یا شرایطی ایجاد می‌کند که برخی مجبور می‌شوند پشت‌بام اجاره کنند.
وی با تاکید بر باور جوان‌گرایی افزود: زمینه و فرصت جوان‌گرایی باید فراهم شود، البته به معنای آن نیست که به نیروهای باتجربه در محیطی مانند مجلس نیازی نداریم یا همه جوان‌ها بی‌تجربه هستند ولی نباید پست‌ها و مسؤولیت‌ها را در اختیار کسانی قرار داد که قابلیت آن کار را ندارند.
***
علت مرگ قاضی منصوری هنوز مشخص نیست
معاون قوه‌قضائیه با حضور در برنامه «دستخط» در ارتباط با مرگ قاضی منصوری گفت: همان‌طور که معاونت بین‌‌الملل قوه‌قضائیه توضیح داد، هنوز مشخص نشده علت مرگ قاضی منصوری خودکشی یا دیگرکشی بوده است و این موضوع در دست بررسی است.  ذبیح‌الله خداییان ادامه داد: یکی از محورهای طرح تحول قوه‌قضائیه مبارزه با مفاسد است. در این مبارزه چند ویژگی را می‌بینیم؛ همان‌طور که بارها آیت‌الله رئیسی توضیح داده‌اند این مبارزه از درون و برون قوه‌قضائیه است. نکته بعد اینکه ایشان در این مبارزه از دانه‌درشت‌ها و به اصطلاح یقه‌سفیدها شروع کرد. نکته بعدی که ایشان همیشه تاکید دارند و من هم شاهد هستم، در جلساتی که تشکیل می‌شود، همیشه تاکید می‌کنند با رعایت همه موازین شرعی و قانونی به مبارزه با مفاسد اقتصادی پرداخته شود و محاکمات انجام شود و به هیچ‌وجه قضات تحت تاثیر جو رسانه‌ای و بیرونی قرار نگیرند.
***
منافقین تحت‌ حمایت آمریکا و اروپا هزاران ایرانی را کشته‌اند
سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در حساب توئیتری خود به جنایات گروهک تروریستی منافقین و واقعه هفتم تیر اشاره کرد و نوشت: «۳۹ سال پیش در چنین روزی، رئیس قوه‌قضائیه ایران، آیت‌الله بهشتی و ۷۲ نفر از مقامات ارشد ایران از سوی فرقه تروریستی منافقین تحت حمایت آمریکا و رژیم صدام ترور شدند. از آن زمان، منافقین کماکان مورد حمایت آمریکا و اروپا قرار گرفته‌اند که این حمایت‌ها به این گروه اجازه داد ده‌ها هزار ایرانی را کشته و مجروح کنند. خون آن قربانیان به گردن حامیان این فرقه تروریستی است!»
***
جامعه از اصلاح‌طلبان قطع امید کرده است
صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به استعفای محمدرضا عارف از ریاست شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و بیان اینکه بود و نبود عارف فرقی نمی‌کند، گفت: جامعه و قشر جوان تحصیلکرده و دانشجویان از نسل اول اصلاحات و رهبر آن دست بریده‌اند و قطع امید کرده‌اند.
وی در گفت‌وگو با فارس گفت: من معتقدم اصلاح‌طلبان به معنای جریان سیاسی تمام‌شده هستند اما ضرورت اصلاحات همچنان باقی است. به عبارتی یعنی عوامل و دلایل جامعه‌شناختی که باعث شد 20 میلیون از مردم به یک روحانی ناشناخته در سال 76 رأی بدهند، آن اسباب و علل و عوامل همچنان سر جای خود باقی است و بر ضرورت اصلاحات و تغییرات اعتقاد دارند. زیباکلام ادامه داد: رهبری اصلاحات ظرف 20 سال گذشته نشان داده توانایی تحقق این خواسته‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ندارد و چون نیازها همچنان سر جای خود باقی است، من هیچ تردیدی ندارم که نسل جدیدی از اصلاح‌طلبان در آینده به وجود خواهد آمد و موفق‌تر از خاتمی، عارف‌، حجاریان و دیگران خواهند بود. 
***
ایران در شرایط تحریمی بیشترین کشفیات و ضبط مواد مخدر را دارد
نماینده دائم ایران در وین گفت: اقدامات برخی کشورها با هدف جرم‌زدایی و قانونی کردن برخی انواع مواد مخدر، به تضعیف تلاش‌های بین‌المللی در مقابله با مواد مخدر می‌انجامد. کاظم غریب‌آبادی با اشاره به اینکه در طول 4 دهه گذشته، جمهوری اسلامی ایران متحمل خسارات مالی و انسانی جبران‌ناپذیری در مقابله با عرضه و کاهش تقاضا شده است، افزود: طی سال گذشته، جمهوری اسلامی ایران ۳۰ شهید و مجروح را طی ۲۳۱۹ عملیات و درگیری مسلحانه با قاچاقچیان تقدیم کرد که منجر به انهدام ۱۸۸۶ شبکه بین‌المللی و داخلی فعال و ضبط بیش از ۹۵۰ تن انواع مواد مخدر و روانگردان، از جمله ۴۷ تن هروئین و مرفین و ۱۷ تن متا آمفتامین شد. این میزان کشفیات، افزایش قریب به ۲۰ درصدی را در حجم کشفیات نسبت به قبل نشان می‌دهد که یک دستاورد بی‌سابقه در تاریخ ایران و جهان است. سفیر و نماینده دائم کشورمان در ادامه اظهار کرد: جمهوری اسلامی در حالی سالیان متمادی بیشترین حجم مواد مخدر در جهان را کشف و ضبط می‌کند که تحت تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی و نامشروع آمریکا قرار داشته و از کمک‌های جامعه بین‌المللی نیز بهره‌ای نبرده است.

Page Generated in 0/0124 sec