printlogo


کد خبر: 221131تاریخ: 1399/4/9 00:00
دور دنیا

نشست گروه‌های فلسطینی در غزه
گروه‌های فلسطینی دیروز نشستی در غزه با عنوان «در مقابله با تصمیم الحاق و معامله قرن اتحاد داریم» برگزار و چهارشنبه پیش رو را روز خشم اعلام کردند و خواستار برگزاری تظاهرات شدند. چهارشنبه برابر با اول ژوئیه است و رژیم صهیونیستی مدعی شده طرح اشغال اراضی کرانه باختری را از همین ماه آغاز می‌کند. بر اساس گزارش وبگاه «الامد»، گروه‌های فلسطینی طرحی برای مقابله با طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری و نیز مقابله با معامله قرن ارائه داده‌اند. 
***
درخواست حزب کارگر انگلیس برای تحریم رژیم صهیونیستی
لیزا ناندی، وزیر خارجه دولت در سایه انگلیس تحریم رژیم صهیونیستی در صورت اقدام به اشغال کرانه باختری رود اردن را خواستار شد. ناندی در مصاحبه با روزنامه گاردین گفت: چنین اقدامی، گامی بزرگ خواهد بود و شجاعتی را طلب می‌کند که وزرای دولت تاکنون اشتیاقی به بروز آن نداشته‌اند. وزیر خارجه دولت در سایه انگلیس گفت: طرح پیشنهادی الحاق یک‌جانبه یک‌سوم کرانه باختری اقدامی غیرقانونی است که راه‌حل مسالمت‌آمیز 2 کشوری برای فلسطین و اسرائیل را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و پیامدهایی جدی برای ثبات خاورمیانه خواهد داشت. ناندی در ادامه گفت: «این مسأله‌ای شرم‌آور است و بریتانیا نمی‌تواند در برابر آن یک شاهد خاموش باشد. نگرانی‌ها در این باره در سرتاسر جهان رو به افزایش است اما دولت بریتانیا آشکارا در این پاسخ جهانی غایب است. 
***
درخواست سازمان ملل از اروپا برای اقدام علیه اسرائیل
گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر خواستار بازبینی و تجدیدنظر اتحادیه اروپایی در توافقنامه‌های تجاری با رژیم صهیونیستی شد. به گزارش جویش نیوز سیندیکیت، «مایکل لینک»، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر از اتحادیه اروپایی خواسته است گام‌های عملی و جدی برابر تل‌آویو در صورت اجرایی شدن طرح الحاق کرانه باختری بردارد. این گزارشگر سازمان ملل همچنین از اروپایی‌ها خواسته است فهرست اقدامات متقابل خود علیه تل‌آویو را تهیه و منتشر کنند.

Page Generated in 0/0057 sec