printlogo


کد خبر: 221154تاریخ: 1399/4/9 00:00
اخبار

رئیس کمیته امداد خبر داد
خودکفایی ۱۱۵ هزار خانوار کمیته امداد
رئیس کمیته امداد توانمندسازی مددجویان را مهم‌ترین ماموریت این نهاد دانست و گفت: سال گذشته با اجرای طرح‌های اشتغال، ۱۱۵ هزار خانوار به خودکفایی رسیده و از پوشش حمایتی امداد خارج شدند. به گزارش «وطن امروز»، سیدمرتضی بختیاری در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان استان مرکزی با اشاره به ابعاد مختلف توانمندسازی مددجویان، اظهار داشت: اشتغال، مسکن و ارتقای فرهنگی 3 رکن اساسی توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت به شمار می‌رود که کمیته امداد در هر 3 موضوع اقدامات خوبی را در دست اقدام دارد. وی با بیان اینکه کمیته امداد سال گذشته حدود ۱۷۶ هزار فرصت شغلی برای خانواده‌های تحت حمایت ایجاد کرد، ادامه داد: این میزان اشتغال، حدود ۴۱ درصد مشاغل راه‌اندازی شده کشور در سال ۹۸ است. رئیس کمیته امداد برنامه سال ۹۹ این نهاد را ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان عنوان کرد و گفت: برای راه‌اندازی این میزان اشتغال، حدود ۶۲۰۰ میلیارد تسهیلات قرض‌الحسنه پیش‌بینی شده است. سال گذشته ۱۱۵ هزار خانوار با تکیه بر طرح‌های اشتغال و توانمندسازی، به خودکفایی رسیده و از چرخه حمایت امداد خارج شدند. وی به امضای تفاهمنامه با سازمان برنامه و بودجه برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان اشاره و تاکید کرد: اولویت ساخت و تحویل مسکن، خانواده‌های ایتام و سپس خانواده‌های با جمعیت 3 نفر به بالا هستند. 
***
آموزش مهارت‌های زندگی به 45 هزار دانش‌آموز سمپاد
مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان، در گزارش عملکرد اجرای بسته تحولی مهارت‌آموزی سال تحصیلی 1399-1398 از آموزش مهارت‌های زندگی به 45 هزار نفر از دانش‌آموزان سمپاد خبر داد. 
به گزارش «وطن امروز»، بر این اساس، آموزش مهارت‌های زندگی به 45 هزار دانش‌آموز در تمام استان، اجرای طرح سمپاد مهارتی (تکنولوژی‌های سطح میانی) با مشارکت 46 هزار دانش‌آموز در 3 استان  و برگزاری کارگاه‌های آموزشی- پژوهشی (کاپ سمپاد،؛ فناوری‌های سطح پایین) رشته‌های صنایع‌دستی، واژه‌گزینی و ساخت فیلم کوتاه با حضور 35 هزار دانش‌آموز در تمام استان‌ها از این موارد است. برگزاری کارگاه‌های آموزشی- پژوهشی (کاپ سمپاد؛ فناوری‌های سطح بالا) رشته‌های علوم اعصاب شناختی، ژنتیک، لیزر، مهندسی صنایع و انرژی، نجوم و  روباتیک با حضور 24 هزار دانش‌آموز در تمام استان‌ها از دیگر فعالیت‌های مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان است. 
***
دستی در آتش‌سوزی جنگل‌ها در کار است
مدتی است که بخش‌هایی از جنگل‌ها و مراتع در کشور در آتش می‌سوزد. ابتدا سهل‌انگاری گردشگران و برخی اختلافات محلی علت شعله‌ور شدن آتش بیان می‌شد اما حالا با وقوع ۱۱۰۰ مورد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور طی ۳ ماه، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها می‌گوید: از نظر ما درصدی از این آتش‌سوزی‌ها عمدی و دستی در کار است که ناکارآمدی سازمان‌های ذی‌ربط را نشان دهد. سرهنگ علی‌ عباس‌نژاد در گفت‌و‌گو با ایسنا با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۱۰۰ مورد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور به وقوع پیوسته است که حدود ۳۰۰ مورد آن طی ۱۰ روز اخیر رخ داده، اظهار کرد: از نظر ما درصدی از این آتش‌سوزی‌ها عمدی است و دستی در کار است که ناکارآمدی سازمان‌های ذی‌ربط را نشان دهد و حتی ممکن است بهره‌برداری‌های سیاسی هم پشت این موضوع باشد. وی افزود: تاکنون چندین نفر به اتهام آتش‌سوزی عمدی در جنگل‌ها و مراتع بازداشت شده‌اند و موضوع از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است. عباس‌نژاد گفت: در حال حاضر می‌توان گفت طی یک هفته اخیر حدود ۸۰۰ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی درگیر حریق بوده‌اند. 
***
زورگیری مسلحانه از فروشندگان دلار در میدان فردوسی
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از بازداشت سارقان مسلحی خبر داد که سراغ افرادی می‌رفتند که قصد فروش دلار خود را در میدان فردوسی داشتند. سردار کیوان ظهیری در گفت‌وگو با تسنیم، با اعلام خبر بازداشت سارقان مسلح، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: مدتی پیش خبری به کلانتری 146 حکیمیه مبنی بر زورگیری و غصب عنوان توسط تعدادی با استفاده از سلاح گرم در مناطقی مانند تهرانپارس و سایر نقاط واصل شد که شناسایی و بازداشت متهمان در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت. رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: در بررسی بیشتر مشخص شد این افراد سوژه‌های خود را در میدان فردوسی و نقاطی که بیشتر دلارفروش‌ها در آن نقاط حضور دارند، انتخاب کرده و پس از اغفال و سوار کردن آنها به خودروهای خود، در محله‌های خلوت از آنها زورگیری می‌کردند. وی تصریح کرد: در نهایت اعضای این باند 4 نفره بازداشت شدند و از آنها مقادیری کارت جعلی، لباس نظامی و بیسیم کشف شد. این افراد بیشتر سراغ افرادی می‌رفتند که برای فروش ارز خود و سود بیشتر طمع می‌کردند. 
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از شناسایی 4 شاکی در این پرونده خبر داد و گفت: چنانچه افرادی به این شیوه مورد زورگیری قرار گرفته‌اند می‌توانند با حضور در کلانتری 146 اقدام به طرح شکایت کنند. 

Page Generated in 0/0513 sec