printlogo


کد خبر: 221162تاریخ: 1399/4/9 00:00
اکبر طبری در واکنش به ارائه اسناد تخلفش همچنان همه چیز را تکذیب می‌کند
همه دروغ می‌گویند جز من!

گروه سیاسی: ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری و متهمان دیگر این پرونده صبح روز گذشته برگزار شد. 
به گزارش «وطن امروز»، ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری و متهمان دیگر این پرونده صبح روز گذشته به ریاست قاضی بابایی در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد. در بخشی از این جلسه، اکبر طبری درباره اعمال نفوذ برای جلوگیری از روند تحقیقات پرونده مورد سوال قرار گرفت. 
قهرمانی، نماینده دادستان در همین راستا در جلسه دادگاه خطاب به قاضی اظهار داشت: طبری بازپرس ما را به جرم اعتنا نکردن به توصیه‌های خلاف قانونش از خانه سازمانی بیرون کرد. چرا طبری عریضه‌های مردم بیچاره را در خردکن می‌اندازد ولی کارهای متهمان اقتصادی را در خردکن نمی‌اندازد و پیگیری می‌کند و اگر بازپرس مقاومت کند اخراجش می‌کند؟ درباره بازپرس اولیه پرونده نیاز‌آذری خواهش می‌کنم بررسی کنید و ببینید اولین پرونده به چه کسی ارجاع شده و آقای طبری آن بازپرس را به کجا فرستاد؟
در ادامه قاضی بابایی خطاب به طبری از وی خواست توضیح دهد چرا از یکی از کارکنان زن قوه‌قضائیه خواسته قرار بازداشت دانیال‌زاده، از دیگر متهمان این پرونده را تایید نکند و برای تحت فشار قرار دادن او حقوق شوهرخواهرش را که کارمند معاونت وی بوده قطع کرده است. 
در همین راستا قاضی بابایی عنوان کرد: درباره اعمال نفوذهای شما، خانم زهرا فتاحی از همکاران ما در صفحات ۸۶ تا ۹۷ جلد ۴۹ پرونده گفته‌ که در پرونده دانیال‌زاده 3 مرحله با او تماس تلفنی گرفتید و گفتید قرار بازداشت او را تایید نکند، چه توضیحی دارید؟
متهم طبری گفت: پرونده‌ زیر نظر دادسرا بوده چطور می‌توانم زنگ بزنم؟ قاضی تصریح کرد: شما حقوق شوهرخواهرش را که کارمند معاونت شما بوده قطع کرده‌اید. این متهم گفت: دروغ و کذب محض است، چون زن‌ها خیلی نامرد هستند و دروغ می‌گویند، [اگر راست می‌گوید] جلوی من [این] حرف را بزند. نماینده دادستان در تکمیل سخنان قاضی درباره اعمال نفوذ طبری در پرونده دانیال‌زاده گفت: طبری پیگیری‌های ویژه‌ای درباره پرونده‌های قضایی دانیال‌زاده انجام داده است؛ حال سوال این است که معاونت اجرایی چه ارتباطی با رسیدگی به پرونده‌های قضایی دارد و چرا مسؤول معاونت اجرایی باید پیگیر پرونده قضایی یک متهم شود و در این رابطه با بازپرس مربوط تماس برقرار کرده و درخواست بستن پرونده را مطرح کند. نماینده دادستان در ادامه بررسی اعمال نفوذهای طبری برای جلوگیری از روند تحقیقات پرونده‌اش اظهار داشت: سال ۹۵ گزارش اطلاعات سپاه درباره تخلفات روابط مالی طبری و دانیال‌زاده در شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت مطرح شد؛ در اینجا طبری با اعمال نفوذ، پرونده را به منع تعقیب منتهی می‌کند. قهرمانی همچنین اعلام کرد حمید علیزاده، بازپرس سال 97 پرونده طبری، هم‌اکنون در جایگاه یکی از متهمان این پرونده قرار گرفته است. اکبر طبری در ادامه دادگاه، اظهارات نماینده دادستان را کذب محض خواند و مدعی شد دفاعیاتش در دادگاه مورد «سانسور گسترده» واقع می‌شود. وی اظهار داشت: دست خالی بودن شاکی عمومی در کنار سانسور گسترده دفاعیات من و وکیلم مغایر اخلاق است و از دادگاه می‌خواهم شاکی عمومی ادله اتهامات را به طور شفاف بیان کند. تمام اتهامات کذب و بی‌پایه است. 
در بخش دیگری از دادگاه، قاضی از متهم طبری درباره علت انتقال یک واحد آپارتمان 636 متری به نام همسرش توضیح خواست. طبری در پاسخ به قاضی اظهار داشت: علتش این است که وقتی خانواده‌ای پسر نداشته باشد معمولا چیزی به نام همسر می‌زنند تا اگر اتفاقی افتاد دستش خالی نباشد! اکبر طبری در حالی این اظهارات را مطرح کرد که قاضی بابایی اظهار داشت اکبر طبری این واحد را ابتدا به نام همسرش و سپس به نام مهرصادقی، از دیگر افراد نامبرده در پرونده اتهامات طبری انتقال می‌دهد. به این ترتیب سعی می‌کند از انتقال با واسطه به عنوان یک پوشش استفاده کند. 

Page Generated in 0/0071 sec