printlogo


کد خبر: 221163تاریخ: 1399/4/9 00:00
اخبار

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی:
دغدغه اول و آخر ما باید معیشت مردم باشد
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در آیین بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز داده منطقه غرب و شمال غرب کشور گفت: ‌حال اقتصادی مردم و کشور خوب نیست و موضوعاتی را درباره معیشت مردم می‌شنویم که ای کاش نمی‌دیدیم و نمی‌شنیدیم، چرا که خیلی از آنها واقعیات تلخی هستند. به گزارش فارس، وی افزود: این روزها در رسانه‌ها از اجاره پشت‌بام‌ها گفته می‌شود، ضمن اینکه در حوزه مسکن مردم دغدغه جدی و قابل توجهی دارند. رئیس مجلس تصریح کرد: وظیفه همه ما به عنوان خدمتگزار مردم آن است که دغدغه اول و آخرمان در شرایط فعلی توجه به اقتصاد و معیشت مردم باشد. قالیباف خاطرنشان کرد: مردم ما هرگز هیچ اختلاف و تنش و دعوای حیدری- نعمتی را از کسی قبول نمی‌کنند، ضمن اینکه مردم امروز از همه ما یک توقع دارند و آن کار صادقانه و تلاش خوب و کار نیک است که بتوانیم مشکلات آنها را برطرف کنیم. 
***
وعده صادق حاج‌ قاسم به خانواده شهید مدافع حرم
پس از شناسایی و تفحص پیکر شهید مدافع حرم علی جمشیدی بعد از ۴ سال، پیکر مطهر شهید سعید کمالی نیز به کشور بازگشت. به گزارش مشرق، همسر شهید کمالی اعلام کرد: پیکر همسرم پس از تفحص به کشور بازگشته و اکنون در معراج شهدای تهران است اما ما هنوز سعید را ندیده‌ایم. همسر این شهید گفت: در دیداری که با حاج قاسم داشتیم به او گفتم:«ببخشید سردار، می‌تونم یک سوال بپرسم؟» گفت: بله. پرسیدم: از شهدای خان‌طومان خبری نیست، پیکر همسرم و چند شهید دیگر هنوز برنگشته. بعد با حالت مستأصل گفتم: بالاخره برمی‌گردن؟! حاجی چند لحظه سکوت کرد و بعد ۳ مرتبه گفت: میان، میان، میان. مادر همسرم مجدد گفت: پسرم دوست داشت گمنام باشد، شاید خودش اینجور می‌خواهد و برای همین برنمی‌گردد. سردار گفت: «آقا سعید به خاطر دل همسرش هم شده برمی‌گرده». گفتنی است سعید کمالی‌کفراتی ۱۹ شهریور سال ۱۳۶۹، در روستای کفرات از توابع بخش هزارجریب شهرستان نکا متولد شد. سعید برای اولین بار در تاریخ 14/1/95 برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) عازم سوریه شد و در جمع رزمندگان لشکر۲۵ کربلا با تکفیری‌ها مبارزه کرد. او سرانجام ۱۷ اردیبهشت ۹۵ یعنی یک ماه پس از اعزامش، در منطقه خان‌طومان به همراه ۱۲ نفر از همرزمانش به شهادت رسید. هنوز پیکر برخی دیگر از شهدای خان‌طومان، مانند شهید محمد بلباسی جاویدالاثر است. 
***
۳ هزار میلیاردتومان از اموال بابک زنجانی تحویل وزارت نفت شد
سخنگوی قوه‌قضائیه با اشاره به اینکه بابک زنجانی داخل زندان است و بخش زیادی از اموال وی به وزارت نفت تحویل شده است، اظهار کرد: نزدیک به ۳ هزار میلیاردتومان از اموال بابک زنجانی به وزارت نفت تحویل شده است. اسماعیلی ادامه داد: ارقام قابل توجهی از اموال و دارایی‌های به تاراج رفته از بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان با پیگیری‌های دستگاه قضایی بازگردانده شده است و در همین ایام یکی از متهمان این پرونده بخش قابل‌توجهی از این پول‌ها را به بانک بازگرداند. وی با بیان اینکه بخشی از این پرونده هنوز در حال طی کردن فرآیند قضایی است، بیان کرد: خبر آزادی برخی محکومان این پرونده خبر کذبی بود. سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: برخی از این افراد [در پی اعطای مرخصی به زندانیان در ایام شیوع کرونا] به مرخصی آمدند اما همه لیست اعلامی داخل زندان هستند و هیچ تقلیلی در میزان مجازات این افراد انجام نشده است. اسماعیلی همچنین درباره کوه‌خواری و ساخت ویلا در منطقه لواسانات گفت: اقدامات متعددی در این بخش انجام شده و یک بخش اقدامات پیشگیرانه است. در منطقه لواسانات و رودبار قصران و فشم متوجه شدیم زمینی بالغ ‌بر ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار متعلق به دولت بوده و اقدامات لازم برای اخذ سند انجام نشده است. افرادی که از رانت‌های اطلاعاتی برخوردارند، وقتی مطلع شدند که دولت سند رسمی ‌نگرفته شروع به تصرف قطعه‌قطعه زمین کرده بودند، دولت را پای کار آوردیم و برای این مجموعه سند به نام دولت صادر شد و در انطباق سندها ۱۸۰ هکتار گم شده بود و انطباق جغرافیایی پیدا نمی‌کرد که آن را هم احیا کردیم و با این کار ابتدائا از تصرفات جلوگیری شد تا این افراد نتوانند با سندسازی و زدوبند، تصرفات کوه‌ها و ارتفاعات را انجام دهند. 
***
مجلس لایحه قانون جامع انتخابات را بررسی کند
معاون سیاسی وزارت کشور از مجلس خواست به لایحه قانون جامع انتخابات و قانون فعالیت احزاب ورود کرده و این لوایح را تصویب کند. جمال عرف در نشست خبری خود با دبیران کل احزاب کشور با بیان اینکه منافع و امنیت ملی برای ما اصل اساسی است، اظهار کرد: احزابی که در چارچوب قانون اساسی و منافع ملی حرکت می‌کنند، مورد حمایت نظام، دولت و وزارت کشور خواهند بود. وی ادامه داد: لایحه جامع انتخابات بهمن ۹۷ توسط دولت به مجلس دهم داده شد، ولی مجلس دنبال طرح خود درباره قانون انتخابات بود و هر چه اصرار کردیم لایحه در دستور مجلس قرار گیرد، مجلس دهم طرح خود را دنبال کرد و فرصت نکرد به این لایحه بپردازد. اکنون خواهش من از مجلس یازدهم این است که به این لایحه رسیدگی کند. وزارت کشور آماده همکاری با مجلس است. معاون سیاسی وزیر کشور در پایان با اشاره به اینکه مجلس یازدهم می‌تواند به لایحه فعالیت احزاب رسیدگی کند،  تصریح کرد: باید فعالیت حزبی را از تشتت دور کرده و به سامان برسانیم. در جامعه مدرن امروز از تجربه کار حزبی می‌توان استفاده کرد اما معتقدم نظام حزبی متناسب با شرایط هر نظام سیاسی است.

Page Generated in 0/0376 sec