printlogo


کد خبر: 221169تاریخ: 1399/4/10 00:00
کتاب

انتشار مجموعه‌شعر شاعران درباره سردار شهید سلیمانی
کتاب «ققنوس قدس» شامل مجموعه اشعار شاعران درباره سردار حاج‌قاسم سلیمانی بتازگی توسط انتشارات خط مقدم منتشر و راهی بازار نشر شده است. به گزارش مهر، اشعار این‌ کتاب توسط علی داوودی و کاظم رستمی گردآوری شده‌اند؛ اشعار در قالب‌های غزل، مثنوی و رباعی سروده شده‌اند. محمدرضا طهماسبی، علی داوودی، مهدی جاندار، علیرضا قزوه و... از جمله شاعرانی هستند که شعرشان در این‌ کتاب درج شده است. رستمی به‌ عنوان یکی از گردآورندگان این‌کتاب، درباره آن می‌گوید: «درست چند ساعت بعد از شهادت حاج‌قاسم بود که در تماس با دوستان شاعر تصمیم گرفتیم کاری برای ایشان انجام بدهیم. آن روزها هر کس می‌خواست کاری انجام بدهد و خشم و حسرت خود را در مصیبت از دست دادن حاج‌قاسم بروز دهد. ما شاعران آنچه در چنته داشتیم زبان شعر و سخن آهنگین بود. آستین بالا زدیم و «ققنوس قدس» حاصل همراهی و همت دوستان شد».
***
اعلام نامزدهای بخش داستان «قلم زرین»
اسامی نامزدهای بخش داستان بزرگسال و کودک‌ و نوجوان هجدهمین جشنواره «قلم زرین» اعلام شد. به گزارش «وطن امروز»، اسامی کتاب‌های راه‌یافته به مرحله نهایی بخش داستان بزرگسال عبارتند از: «جادوی گوبتا» نوشته محمد حنیف از انتشارات علمی فرهنگی، «کتیبه‌ ژنرال» نوشته اکبر صحرایی از انتشارات شهید کاظمی، «انگشت‌نگاری» نوشته هادی خورشاهیان از انتشارات آنیما و «آتون‌نامه» نوشته محمداسماعیل حاجی‌علیان از انتشارات سوره مهر. همچنین کتاب‌های راه‌یافته به مرحله نهایی بخش داستان کودک و نوجوان عبارتند از: «تاریخ با طعم ذغال اخته» نوشته یوسف قوجق از سوره مهر، «کله آهنی» نوشته ویدا اروجی از سوره مهر، «مردان نخیله» نوشته زینب امامی‌نیا از سوره مهر، «رونی یک پیانو قورت داده» نوشته تیمور آقامحمدی از سوره مهر و «آهنگی برای چهارشنبه‌ها» نوشته فرهاد حسن‌زاده از پیدایش. 
***
بررسی کتاب‌های چاپ اول در «جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان»
جزئیات برگزاری «جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان» با حضور دکتر مصطفی رحماندوست تشریح شد. به گزارش «وطن امروز»، مصطفی رحماندوست، دبیر جایزه «کتاب ماه و سال کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» در سخنانی گفت: همه کتاب‌ها را از تمام رشته‌ها در جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان بررسی می‌کنیم. امسال بیشتر روی کتاب‌های شعر و داستان تمرکز کرده‌ایم؛ این درخواست من از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود و آنها هم قبول کردند. شاید سال آینده به کتاب‌های علمی هم توجه کنیم. ناشران همه کتاب‌ها را در تمام رشته‌ها برای ما می‌فرستند و این کتاب‌ها بررسی و بهترین‌ها انتخاب می‌شوند. در «جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان» تنها کتاب‌های چاپ اول بررسی می‌شوند. اگر تصویرگری ویژه‌ای هم در کتابی ببینیم، به آن توجه می‌کنیم حتی اگر کتاب شعر و داستان نباشد. به دلیل شرایط کرونایی، نیمه مرداد‌ماه جایزه بهار و در آبان‌ماه جایزه تابستان را برگزار و کتاب‌های برتر را اعلام می‌کنیم. 

Page Generated in 0/0127 sec