printlogo


کد خبر: 221181تاریخ: 1399/4/10 00:00
اخبار

از اقدام ملی‌پوشان هندبال در مسابقات قهرمانی آسیا تقدیر شد
از اقدام ملی‌پوشان هندبال ایران در جریان رقابت‌های قهرمانی آسیا با حضور تعدادی از مسؤولان تقدیر شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، در این مراسم که به واسطه تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان شیمیایی و اسرای 8 سال دفاع ‌مقدس برگزار شد، علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون به همراه الله‌کرم استکی و میلاد مسائلی، کاپیتان‌های تیم ‌ملی هندبال حضور یافتند و از حرکت ملی‌پوشان در جریان رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا در کویت و پیش از بازی با این تیم، با اهدای تابلو فرش و لوح تقدیر تجلیل شد. در جریان دیدارهای تیم‌ ملی ایران در قهرمانی آسیا که دی‌ماه سال گذشته در کویت برگزار شد، پیش از بازی ایران و کویت ملی‌پوشان با سلام نظامی حین پخش سرود مقدس کشورمان، نسبت به مقام شامخ شهدا و پرچم پرافتخار کشورمان ادای احترام کردند. 
***
مخالفت نیمی از ساکنان توکیو با برگزاری المپیک در سال ۲۰۲۱
بیش از نیمی از مردم و ساکنان شهر توکیو مخالف برگزاری بازی‌های المپیک در سال ۲۰۲۱ هستند. به گزارش bangkokpost، بر اساس نظرسنجی منتشر شده در روز دوشنبه، بیش از نیمی از ساکنان توکیو معتقدند المپیک سال ۲۰۲۰ نباید سال آینده برگزار شود. آنها معتقدند باید تأخیر در برگزاری بازی‌ها بیشتر شود یا این رقابت‌ها به خاطر ترس از کرونا به طور کامل لغو شود. این نظرسنجی که توسط 2 سازمان خبری ژاپنی انجام شده بعد از آن بود که کارشناسان بهداشت هشدار دادند حتی یک سال تأخیر ممکن است برای برگزاری ایمن بازی‌های المپیک کافی نباشد. در نظرسنجی انجام شده، 7/51 درصد از پاسخ‌دهندگان امیدوارند بازی‌ها در سال ۲۰۲۱ دوباره به تعویق بیفتد یا لغو شود، در حالی که 3/46 درصد می‌خواهند المپیک در این سال برگزار ‌شود. در میان مخالفان برگزاری بازی‌های المپیک 7/27 درصد گفتند می‌خواهند این بازی‌ها به طور کامل لغو شود، در حالی که ۲۴ درصد ترجیح می‌دهند بازی‌ها با تعویق دوم مواجه شود. این نظرسنجی تلفنی، بین ۲۶ تا ۲۸ ژوئن توسط تلویزیون کیودو و تلویزیون توکیو MX انجام شد. همچنین از بین کسانی که گفتند می‌خواهند بازی‌ها سال آینده برگزار شود، 1/31 درصد گفتند این رویداد باید به صورت مقطعی از جمله بدون تماشاگر انجام شود، در حالی که 2/15 درصد اظهار داشتند می‌خواهند یک المپیک تمام عیار را ببینند. توکیو ۲۰۲۰ ماه مارس به دلیل انتشار ویروس کرونا در جهان به تعویق افتاد و بدین ترتیب بدترین اختلال در المپیک از زمان جنگ دوم جهانی به وجود آمد. این بازی‌ها قرار است از ۲۳ جولای ۲۰۲۱ آغاز شود، اگرچه هنوز هم به عنوان المپیک ۲۰۲۰ توکیو شناخته می‌شود. 
***
زمان‌بندی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا  اعلام شد
فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا با حضور ۴۰ تیم برگزار خواهد شد و قرار است قرعه‌کشی این رقابت‌ها در ماه دسامبر انجام شود. به گزارش الوطن، فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در سال 22-۲۰۲۱ با حضور ۴۰ تیم و در ۱۰ گروه 4 تیمی برگزار خواهد شد و ۲۰ تیم از شرق آسیا و ۲۰ تیم از غرب آسیا در این مسابقات رقابت خواهند کرد. کنفدراسیون فوتبال آسیا قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۱ را ماه دسامبر انجام خواهد داد تا تیم‌ها حریفان خود را بشناسند. قرار است مرحله مقدماتی اول ۱۲ ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۹۹) برگزار شود اما مرحله گروهی در ماه فوریه 2022 (بهمن ۹۹) استارت خواهد خورد. هفته نخست این رقابت‌ها نیز ۸ و ۹ فوریه (۲۰ و۲۱ بهمن)، هفته دوم ۱۵ و ۱۶ فوریه (۲۷ و ۲۸ بهمن)، هفته سوم ۱ و ۲ مارس (۱۱ و ۱۲ اسفند ۹۹)، هفته چهارم ۱۵ و ۱۶ مارس(۲۵ و ۲۶ اسفند)، هفته پنجم ۱۲ و ۱۳ آوریل (۲۴ و ۲۵ فروردین ۱۴۰۰) و هفته ششم ۲۶ و ۲۷ آوریل (۷ و ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد. همچنین قرار است دور رفت یک‌شانزدهم نهایی ۱۶ و ۱۷ مه‌(۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰) و دور برگشت ۲۴ و ۲۵ مه‌(۴ و ۵ خرداد ۱۴۰۰) برگزار شود. 
روزنامه الوطن همچنین نوشت AFC به همه تیم‌ها هشدار داده به دنبال کناره‌گیری و انصراف از فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا نباشند و اگر تیمی انصراف دهد، پیامدهای وخیمی در انتظارش خواهد بود و بشدت جریمه مالی خواهد شد. 

Page Generated in 0/0069 sec